PDA

View Full Version : Rara watvoor gitaar?



dark_viper
14 februari 2007, 11:29
Hallo!

Ik heb de volgende gitaar voor een zacht prijsje kunnen kopen op marktplaats:
http://collinkicken.nl/collin/gitaar.jpg

Maar er is niet zoveel over bekend. Ik weet dat het een neck trough body gitaar is.

Wie weet wat het merk zou kunnen zijn? En of het een goed gitaartje is. (hij moet nog binnen komen)

Ben benieuwd.

Groet Collin

glacius
14 februari 2007, 11:30
ik heb zulke eerder voorbij zien komen, ik geloof hondo (correct me if i'm wrong)

up-guitarman
14 februari 2007, 11:31
Is dat geen Arirang achtig ding ???

schwalbe
14 februari 2007, 11:33
komt uit de matsumoku fabriek. Die maakten o.a arirang en aria.
http://www.matsumoku.org/guitars.html

Kim Wilson
14 februari 2007, 11:33
Vraag onze vreemde-gitaren-goeroe (Wietse) even, die kan je vast vertellen wat het voor één is. Is het geen zelfbouw toevallig?

wietse
14 februari 2007, 11:34
fout!!!

een arirang 22 frets, prima gitaar.

de hals is ook niet zo monsterlijk dik als die van een 24 fretter, heb zelf precies zoéén, alleen op die van jouw zit er nog een schakelaartje bij zo te zien, later opgebouwd, zal wel fase schakelaar zijn want splitten kan je deze elementen niet als ik me niet vergis.

dit is mijn:
http://www.wietsesguitars.nl/arirangdark-000.jpg

glacius
14 februari 2007, 11:35
oja dat was het... nu weet ik het weer ..

dark_viper
14 februari 2007, 11:36
Vraag onze vreemde-gitaren-goeroe (Wietse) even, die kan je vast vertellen wat het voor één is. Is het geen zelfbouw toevallig?
Geen idee, de ex eigenaar weet er ook niets over. Thnx voor de tip.

wietse
14 februari 2007, 11:39
komt uit de matsumoku fabriek. Die maakten o.a arirang en aria.
http://www.matsumoku.org/guitars.html

hoe weet jij dat?
de bouwer van arirangs is nog steeds niet vastgesteld, fuji gen gakki ( ibanez) is het meest waarschijnlijk.
soortgelijke gitaren verschenen ook onder de naam jarock op de markt met dezelfde hardware (oa de typische brug) en daar is wel de ibanez link van bekend.
matsumoku is vrij onwaarschijnlijk de gebruikte hardware is niet echt uncle matt.
ze maakten wel veel gitaren met deze looks maar dat waren voornamelijk bolt on en set neck, maar verdomd weinig necktroughs.

dark_viper
14 februari 2007, 11:47
fout!!!

een arirang 22 frets, prima gitaar.

de hals is ook niet zo monsterlijk dik als die van een 24 fretter, heb zelf precies zoéén, alleen op die van jouw zit er nog een schakelaartje bij zo te zien, later opgebouwd, zal wel fase schakelaar zijn want splitten kan je deze elementen niet als ik me niet vergis.

dit is mijn:
http://www.wietsesguitars.nl/arirangdark-000.jpg
Thnx!
Nu kan ik niet wachten :P (vast een verbetering op mn starters-kitje van 200eur)

Er zitten alleen geen snaren op en er is een element stuk.
Watvoor snaren en element raad je me aan? (als ik een los element kan krijgen)

wietse
14 februari 2007, 11:52
losse elementen zijn zat te krijgen, maar kijk eerst maar eens of de schakelaar nog wel goed is en anders de potmeters, want een element gaat niet zo snel stuk.
meestal zit het probleem bij de 3 weg schakelaar, of de volume pot voor het betreffende element.

dark_viper
14 februari 2007, 11:54
losse elementen zijn zat te krijgen, maar kijk eerst maar eens of de schakelaar nog wel goed is en anders de potmeters, want een element gaat niet zo snel stuk.
meestal zit het probleem bij de 3 weg schakelaar, of de volume pot voor het betreffende element.
Okey, bedankt voor de tips!
En wat zijn lekkere snaartjes?

wietse
14 februari 2007, 11:57
snaren is persoonlijk, ik zelf gebruik altijd d addario 0.10 maar je moet gewoon zien wat je zelf lekker vindt spelen.
als de snaren die je op je starters setje gebruikte je altijd bevielen dan gewoon die gebruiken.

dark_viper
14 februari 2007, 12:00
snaren is persoonlijk, ik zelf gebruik altijd d addario 0.10 maar je moet gewoon zien wat je zelf lekker vindt spelen.
als de snaren die je op je starters setje gebruikte je altijd bevielen dan gewoon die gebruiken.
Merci :)

Harry
14 februari 2007, 12:14
ik heb er ook zo een, ook zonder logo op de kop. Maar wel met een monsterlijk dikke hals. Zitten nu Schallermechanieken op, origineel waren het plastic dingen die vanzelf afbraken.

Hals heb ik al wat dunner gemaak trouwens, maar er moet nog wat aan gebeuren. Was mijn eerste elektrische, kostte toen 300 gulden.

Jeroen_TRC
14 februari 2007, 14:43
Prachtig ding!
300 gulden??!?
Dat is niet veel :)

Harry
14 februari 2007, 16:03
is al wel ruim 20 jaar geleden..... :)

Brammibal
14 februari 2007, 19:21
Ik heb ook een arirang maar dan blond voor 100 euro, 300 1980-guldens is dan juist best veel. maar hoe heb je die hals dunner gemaakt? dit is namelijk best vermoeiend bij het sneller power akoorden schuif werk. Ik gebruik hem meestal om een gitaarsolo voor gitaarles te spelen, maar in de band is het veel te vermoeiend. Bij mij zitten er trouwens Duitse Roso tuners op. ik zou proberen te originele elemnten te houden, deze klinker erg dik en lekker. Perfect voor queens of the stone age enzo.

wietse
14 februari 2007, 22:45
Ik heb ook een arirang maar dan blond voor 100 euro, 300 1980-guldens is dan juist best veel. maar hoe heb je die hals dunner gemaakt? ik zou proberen te originele elemnten te houden, deze klinker erg dik en lekker. Perfect voor queens of the stone age enzo.

afschaven, met behulp van een krom schraapstaal dat houtbewerkers wel gebruiken, en anders schuren tot je een ons weegt, ik heb een lp kopie waar dat mee gedaan is.
inderdaad de originele elementen klinken beslist niet slecht dus eerst de rest nalopen en dan pas de elementen vervangen.

100 tot 150 euro is trouwens een normale prijs voor een arirang ik heb er 3, 1 blonde 24 frets 150 euro, 1 24 frets met germanized top 130 euro en die 22 frets voor 85 euro.
en heb er eens 1 voor de handel verkocht verkocht voor 75 euro dat was ook een 24 fretter.

SBloke
14 februari 2007, 23:02
Ik had ook een Arirang (zie post van Brammibal) .... vond hem niet echt lekker spelen maar dat zat veel in de afstelling. Gitaar heeft veel in de hoek gestaan als curiosa en uiteindelijk maar weg gedaan, ik speelde er nooit op.
... ik zou de hals niet gaan schaven, da's zonde....

Brammibal
14 februari 2007, 23:37
Ja ag, als hij dan bruikbaar wordt in de band, zou ik het wel willen doen. Alhoewel als ik het zelf zou doen, het waarschijnlijk er neit bespeelbaarder van zou worden.
Er moet ook een nieuwe topkam op, deze is wat smal, waardoor de snaren wat te dicht bij elkaar zitten. En er is een inlay rondje dat te diep zit, waardoor er een deuk ontstaat, niet dat het echt heel hinderlijk is, maar ag.

Harry
20 februari 2007, 09:40
ik ben er ooit eens met een elektrische schaaf op tekeer gegaan, ging best goed, maar moet nu nog wat egaler worden. En een nieuw lakje lijkt me ook wel leuk. Even wachten tot het balkonweer is, dat scheelt nogal wat rommel in huis.