PDA

View Full Version : Wielen voor 4x12 gezocht !



Dude
14 februari 2007, 10:40
Hey hallo,

zoals ik al even in een ander topic beschreef ben ik klaar met kleine cabjes, ik neem voortaan weer mn good'ol' 4x12 mee.
Nadeel is alleen dat de wielen die er onder zitten de standaard marshall wieltjes zijn en nogal versleten, dus ERG rammelig en hard. Normaal over de straat rijden zit er niet in.

Wie heeft een optie voor goeie wieltjes ? Stevige zachte wielen die een hoop kunnen hebben dus ?
Niet van die grote barrels, het is geen vuilniscontainer. Maar gewoon de standaard wieltjes met zachte rubber bandjes.

iemand ?

Kim Wilson
14 februari 2007, 10:44
Doeland. Ik heb ze onder mijn cabje, en zijn ideaal. Ik weet niet welke kwaliteit ze bij Gamma of Praxis hebben, maar vaak is het spul bij Doeland net een stukkie beter. Misschien is het verbeelding, maar ze leveren wel goeie wieltjes. Ik heb er twee met en twee zonder rem.

Dude
14 februari 2007, 10:55
en daar kan je je 4x12 met top er op wel mee over een klinkerpaadje stampen denk je ?

Kim Wilson
14 februari 2007, 10:58
Ik weet het wel zeker! Mijn cabje van 30 kilo rolt er prima op, en die heeft al heel wat meters gemaakt, ook over ruw klinkerterrein.

Ik heb ze met boutjes vastgezet, maar met goeie schroeven moet het ook wel gaan, denk ik. Ik neem aan dat een Marshall cab ook gewoon van Plex is?



EDIT>
Ik zou niet mijn top erop laten staan, tenzij je luchtbandjes gaat gebruiken. Rubber wieltjes hebben gewoon niet genoeg vering.

jerome
14 februari 2007, 10:59
Ik heb ze onlangs bij de bouwmarkten zoals Gamma en Praxis niet kunnen vinden. Toen maar naar een goede ijzerzaak gegaan en paar wielen gehaald, een fractie groter (paar mm) dan de originele maar dan in een degelijke uitvoering met stevige rubber wieltjes met kogelagers.
Ze waren alleen niet goedkoop ik dacht iets van een 10 euro per stuk!
Maar ik was dat gepiep en gekraak ook zo zat en hier doe je hele leven mee... 8-)

Kim Wilson
14 februari 2007, 11:00
Mijn wieltjes waren niet zo duur hoor. 5 of 6 euro of zo.

Kim Wilson
14 februari 2007, 11:06
Hier kun je ze zien:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=952720&postcount=56

ACSlater
14 februari 2007, 12:04
Ik gebruik al tijden een soort "skateboard". Gewoon een met rubber beklede plank met 4 zwenkwieltjes er onder. Voor +- 10,- euro te koop bij de bouwmarkt. Doordat deze wieltjes niet aan je cab vastzitten is de ruimte die het inneemt iets minder.

Negative K3 fan
14 februari 2007, 14:31
Ik gebruik al tijden een soort "skateboard". Gewoon een met rubber beklede plank met 4 zwenkwieltjes er onder. Voor +- 10,- euro te koop bij de bouwmarkt. Doordat deze wieltjes niet aan je cab vastzitten is de ruimte die het inneemt iets minder.

zoiets heet een hondje

ACSlater
14 februari 2007, 16:04
zoiets heet een hondje

http://www.familyresource.com/img/dog-wheels.jpg


:)

Veekeren
14 februari 2007, 16:15
Ik denk dat ik zo'n inklapbaar steekwagentje ga kopen voor mn cab... Misschien ook een idee voor jou?

Kim Wilson
14 februari 2007, 16:18
Voor een 4x12? Welnee man, gewoon vier wieltjes eronder!

Joey Handsome
14 februari 2007, 16:22
Ik gebruik al tijden een soort "skateboard". Gewoon een met rubber beklede plank met 4 zwenkwieltjes er onder. Voor +- 10,- euro te koop bij de bouwmarkt. Doordat deze wieltjes niet aan je cab vastzitten is de ruimte die het inneemt iets minder.

Je kunt die wieltjes toch uit je cab rukken? Is het ook niet zo dat als je met zo'n hondje met cab erop je cab eraf kan schieten als je over de klinkers denderd?

Veekeren
14 februari 2007, 16:36
Voor een 4x12? Welnee man, gewoon vier wieltjes eronder!

Vind ik persoonlijk niet zo relaxt, maar dat komt ook doordat ik em wel eens vanuit de oefenruimte over een minder geweldig gestraat pad naar de auto / bus moet verslepen. Zo'n wagentje is gewoon makkelijk.

ACSlater
14 februari 2007, 21:41
Je kunt die wieltjes toch uit je cab rukken? Is het ook niet zo dat als je met zo'n hondje met cab erop je cab eraf kan schieten als je over de klinkers denderd?

De kunst is dan ook om met beleid te denderen. Het valt wel mee met dat schuiven. De wieltjes zijn wel iets groter dan de Marshall-wieltjes dus kun je weer makkelijker over oneffenheden rollen.

cardinal
21 februari 2007, 10:03
niet alle wieltjes zijn geschikt. Heb veel ellende met die dingen gehad. Neem iets wat veel gewicht kan hebben en met rubber wieltjes.

Hornbach heeft veel soorten, maar is een enorme KxxxTwinkel met de allerslechtste service van de hele Fxxxcking wereld.

Zoooh, die frustratie is er ook weer uit.

Alleen komen als je het echt niet ergens anders kan krijgen.

Mitch
21 februari 2007, 12:11
Hier in Schiedam heb ik volgens mij mooie, maar erg dure gezien bij de Gamma. Karwei heeft ook een leuke selectie. Persoonlijk ben ik ook meer een fan van een hondje. Gewoonzelf een goeie anti-slip erop maken (omgekeerde schoonloopmat doet wonderen en kost weinig per strekkende meter. Voordeel is dat je 'm ook voor andere dingen dan alleen de cab kan gebruiken.
Top erop laten staan zou ik ook liever niet doen, dat dendert te hard.

piezo
21 februari 2007, 12:39
@ Dude: In de Benthuizerstraat in Rotterdam zit "Het Wielenhuis", een speciaalzaak. Middensoort wieltjes zijn verkrijgbaar bij iedere goede ijzerwarenboer. Goedkope wieltjes kun je op de markt en iedere "euro winkel" vinden.

Ik geef zelf de voorkeur aan hondjes en luchtband-steekwagentjes.