PDA

View Full Version : M'n pedalenboard doet helemaal niets meer dan liggen!



drap
13 februari 2007, 23:36
Mensen, wie kan me helpen. Ik heb echt een major problem. Ik heb sinds kort een nieuwe voeding voor m'n pedalen in de vorm van een T-rex Fuel Tank. Mooi oplossing, dacht ik. Maar sinds ik dat ding op m'n pedalenboard heb gebeurt er helemaal niks meer qua geluid! Ik snap er dus echt helemaal geen fuck meer van.... Aan de kabeltjes is niks verandert, alle pedalen branden, versterker aan en niks! Ik heb alle kabeltjes getest, geen probleem. Ik heb alle pedalen los van elkaar getest, geen probleem. Ik heb alleen de gitaarkabels getest, geen probleem. En toch doen m'n pedalen het niet als ik ze op m'n pedalenboard heb! Heeft er iemand nog suggesties, want ik zit dus echt in hoge nood, ik moet zondag namelijk optreden.

In het geval iemand wat kan zien wat in conflict met elkaar zou kunnen komen maar ff een foto van het pedalenboard zoals ie was voor de nieuwe Fuel Tank, aande kabeltjes tussen de pedalen is niks veranderd, behalve dan dat de delay nu het laatste pedaal is en dus is aangesloten tussen de Holy Grail en m'n versterker:

http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/S8000155-1.jpg

Ik ben dus echt ten einde raad....

Swan
13 februari 2007, 23:40
ff domme vraag maar, doet je versterker t zonder effecten nog wel?

drap
13 februari 2007, 23:58
ff domme vraag maar, doet je versterker t zonder effecten nog wel?

Yep, anders kon ik de rest ook niet los van elkaar testen he ;)

BS
14 februari 2007, 00:08
Je hebt ze allemaal los getest. Maar heb je het ook zo gedaan dat je steeds 1 pedaal uit je keten haalt? Je begint dus bij de laatste en haalt er steeds 1 uit tot je ergens wel geluid krijgt dan weet je meteen waar het probleem zit namelijk. Dat pedaal haal je eruit en dan even zien of je board verder wel werkt min dat ene pedaal.

Dan heb je nog de echte oorzaak niet maar weet je wel waar je je aandacht aan moet geven. ;)

drap
14 februari 2007, 00:14
Je hebt ze allemaal los getest. Maar heb je het ook zo gedaan dat je steeds 1 pedaal uit je keten haalt? Je begint dus bij de laatste en haalt er steeds 1 uit tot je ergens wel geluid krijgt dan weet je meteen waar het probleem zit namelijk. Dat pedaal haal je eruit en dan even zien of je board verder wel werkt min dat ene pedaal.

Dan heb je nog de echte oorzaak niet maar weet je wel waar je je aandacht aan moet geven. ;)

Heb ik ook al gedaan. Eerst hield het op bij de Line Selector, nu houdt het al op bij het eerste pedaal :eek: En als ik het eerste pedaal los test (de chromatic tuner) dan doet ie het gewoon. Even als de pedalen tussen de Line Selector in en ook alles wat na de Line Selector komt + de Line Selector zelf, doen het los allemaal wel gewoon. Mijn vermoeden is dat er pedalen met elkaar in conflict komen, maar ja, welke...

BS
14 februari 2007, 00:21
Heb ik ook al gedaan. Eerst hield het op bij de Line Selector, nu houdt het al op bij het eerste pedaal :eek: En als ik het eerste pedaal los test (de chromatic tuner) dan doet ie het gewoon. Even als de pedalen tussen de Line Selector in en ook alles wat na de Line Selector komt + de Line Selector zelf, doen het los allemaal wel gewoon. Mijn vermoeden is dat er pedalen met elkaar in conflict komen, maar ja, welke...

Dan zou je kunnen proberen om de volgorde te veranderen.
Blijft wel vreemd! Heb je de mogelijkheid om je pedalen te voeden met andere middelen dan dat nieuwe ding dat je gekocht hebt? Ik denk aan of iets met voeding of iets met je patchkabeltjes maar die heb je getest zeg je dus blijft de stroomvoorziening over. Je zegt tenslotte al dat niks het meer doet sinds je dat ding op je board hebt gezet. Kan zijn dat ie niet kan leveren wat je board als geheel nodig heeft.

edit: zit nog even naar je board te kijken , kan dat ding je rat voeden? of heb je m naar standaard 9v plug laten modden?

drap
14 februari 2007, 00:24
Dan zou je kunnen proberen om de volgorde te veranderen.
Blijft wel vreemd! Heb je de mogelijkheid om je pedalen te voeden met andere middelen dan dat nieuwe ding dat je gekocht hebt? Ik denk aan of iets met voeding of iets met je patchkabeltjes maar die heb je getest zeg je dus blijft de stroomvoorziening over. Je zegt tenslotte al dat niks het meer doet sinds je dat ding op je board hebt gezet. Kan zijn dat ie niet kan leveren wat je board als geheel nodig heeft.

Nou komt het meest maffe van het verhaal. Je wil het niet geloven en ik ook nog steeds niet en toch is het zo. Ik heb het geprobeerd weer zo aan te sluiten als in de oude situatie, dus met de one spotjes. Precies hetzelfde probleem, geen geluid meer uit te krijgen! :eek:

drap
14 februari 2007, 00:28
edit: zit nog even naar je board te kijken , kan dat ding je rat voeden? of heb je m naar standaard 9v plug laten modden?

Ik heb het al met een verloopje gedaan, gezien de dunnere jack voor een Rat (evenals de EHX pedalen trouwens) en op die manier zowel met een one spotje als op de Fuel Tank als doorlussen middels m'n Line Selector, niets hielp. Zowel de Rat als de EHX pedalen zijn gewoon 9 volt.

BS
14 februari 2007, 00:30
Man wat vaag....


Ok als je morgen tijd hebt doe het dan andersom.

Begin met 1 pedaal tussen je gitaar en amp als je geluid hebt 1 erbij etc etc.
En switch ook even patchkabels mocht je bij een pedaal geen geluid krijgen.... ff voor de zekerheid zeg maar ;). Hopelijk heeft iemand anders ook nog een cunning plan want ik weet het hierna ook niet meer ...

drap
14 februari 2007, 00:36
Ik ga het morgen inderdaad nog maar weer eens zo proberen. In ieder geval alvast reuze bedankt voor het meedenken. Ondanks dat ik nog geen steek verder ben, waardeer ik het enorm :D

up-guitarman
14 februari 2007, 00:44
Ik zou het als volgt ff proberen:
- 1 pedaal
- Sound ok = 2de pedaal + kabeltje erbij
- Sound ok = 3de pedaal + kabeltje erbij
- Oeps geen geluid = ander kabeltje proberen
- Nog niets = 3de pedaal weg en een ander in de plaats
- Terug geluid = probleem gevonden
- Geen geluid = nog een ander kabeltje en pedaal proberen
- enz.

Als ik lees wat je allemaal al geprobeerd hebt lijkt me dat nog de enige mogelijkheid...
Heel vreemd allemaal :o

drap
14 februari 2007, 01:33
Ik ben nu eens andersom begonnen, dus van de delay naar voren werkent van pedaal tot pedaal en ben in ieder geval één slecht werkend patch kabeltje tegen gekomen. Best maf eigenlijk, want ik heb alle kabeltjes ook los van elkaar getest middels het in de versterker steken en luisteren naar zoem/tik bij het aanraken van de pluggen en alle kabeltjes gaven signaal. Er is verder ook helemaal niks veranderd aan de kabeltjes. Echt heel raar...

Afijn, wat nu in ieder geval signaal geeft is delay-reverb-flanger-line selector-line selector op B kanaal + overdrive en daar houdt het eerst op, want als ik de Pro Co Rat erbij doe hoor ik geen signaal meer. Ik ga vandaar uit morgen even verder, want het wordt me voor nu ff te laat. Wordt vervolgd dus.

In ieder alvast bedankt voor het meedenken allemaal. Het probleem is nog niet opgelost, maar ik ben in ieder geval al weer een stuk verder dan ik was. Ik zie weer een beetje licht in ieder geval! :)

up-guitarman
14 februari 2007, 09:41
Mss de rat eens apart voeden met andere adapter.
Als dat niet werkt ook eens een batterijtje erin steken.

Rutger
14 februari 2007, 10:36
Wellicht geeft je adapter te weinig mA om alle pedalen te voeden?

Fondant
14 februari 2007, 10:44
Voila, dat wou ik net zeggen.
Check de amperes van de fueltank.
Check daarna telkens de amperes van een pedaal en trek dat van die van je fueltank af. Als je uiteindelijk in min uitkomt, heb je gewoon te weinig amperes om al je pedalen te voeden en heb je een extra adapter nodig.
Niet vergeten, de EH Holy Grail alleen al heeft 500mA nodig, wat best veel is!!!!

check it out mate!

BS
14 februari 2007, 11:05
Voila, dat wou ik net zeggen.
Check de amperes van de fueltank.
Check daarna telkens de amperes van een pedaal en trek dat van die van je fueltank af. Als je uiteindelijk in min uitkomt, heb je gewoon te weinig amperes om al je pedalen te voeden en heb je een extra adapter nodig.
Niet vergeten, de EH Holy Grail alleen al heeft 500mA nodig, wat best veel is!!!!

check it out mate!

Dacht ik ook aan maar hij heeft de boel getest met zn oude 1-spot voedingen en ook dan werkt het niet meer.

vulvasonic
14 februari 2007, 11:14
Ik zeg het je; IETS is hier niet pluis! :eek:

up-guitarman
14 februari 2007, 11:24
het is zeer vreemd idd. Mja ...

Werkt het als je alles aansluit en die RAT er tussenuit laat ????
Zo ja zou ik echt die RAT eens met een batterijtje proberen !!!

drap
14 februari 2007, 18:38
Yessss, ik heb het opgelost. Het blijft een heel raar verhaal al met al, maar goed, dat mag de pret niet drukken.

Ik ben dus nu maar eens van achter naar voren gaan werken, van pedaal tot pedaal en vond tussen de Holy Grail en de Ibanez flanger inderdaad een slecht werkend patch kabeltje. Toen ik verder ging ontdekte ik dat de Rat en de Digitech DF-7 toch wel degelijk verkeerd om in de Line Selector waren ingeplugt. Heel maf opzich, want ik heb er naar mijn weten niks aan veranderd (dit deed me ook besluiten wat minder te drinken). Daarna vond ik ook nog eens een slecht werkend kabeltje tussen de Micro Amp en de Dr. Q envelope filter.

Bepaalde dingen kan ik nog steeds niet verklaren, maar goed, dat wil ik nu ook niet eens meer na deze traumatische ervaring. Gauw vergeten!

Al met al had Vulva dus nog het meest gelijk :D

Maar ff zonder gein, ik ben jullie enorm dankbaar voor jullie meedenken http://smile.smilies.nl/696.gif

vulvasonic
15 februari 2007, 10:31
Drap........., jongen. Jij spoort niet. :eek:

drap
15 februari 2007, 11:21
Drap........., jongen. Jij spoort niet. :eek:

Die heb ik eerder gehoord :D

up-guitarman
15 februari 2007, 17:33
Toen ik verder ging ontdekte ik dat de Rat en de Digitech DF-7 toch wel degelijk verkeerd om in de Line Selector waren ingeplugt.

Man man toch... :o :D
Goed dat het is opgelost !!!