PDA

View Full Version : Videobeelden + Guitarport?!



Reel Big Fish
13 februari 2007, 23:18
Wat ik me nou al een tijdje afvraag, ik heb dus een webcam en een Guitarport. Soms wil ik met een backing track (of zelfgemaakte drumtrack) meespelen en dan ook videobeelden vastleggen, zoals hier dus:

http://www.youtube.com/watch?v=E-434AJ_k0E

Maar hoe doe je dat?

Alvast bedankt!

Edit: hier aan wil ik toevoegen dat ik dus een (gratis!) programma zoek waarmee ik drumtracks kan exporteren. Ik gebruik nu Rhythm Rascal, maar als ik dan exporteer, zet hij er een irritante klik doorheen. PM anyone?!

mdb
13 februari 2007, 23:34
De makkelijkste manier is (denk ik dan) virtual dub gebruiken. Virtualdub is een programma waarbij je eigenlijk alleen het filmpje compressed en er muziek onder kan zetten. Het is gratis, check de site uit @ http://www.virtualdub.org/

Wil je wel editen dan moet je dus een edit programma downloaden bv. Vegas. Je moet trouwens wel apart het geluid opnemen, dit ode je bv. met cool edit pro. Mail me anders, ik heb nu weinig tijd.

michielos_@hotmail.com

Digitech
14 februari 2007, 16:25
Kan je niet het beste gewoon de audio opnemen, op het zelfde moment neem je je video op, dan ga je naar windows movie maker en mix je beeld en geluid en klaar.....

Reel Big Fish
14 februari 2007, 17:10
Ja dat is ook wel een optie maaaaaaaar, ik ben niet zo goed in alles gelijk te laten lopen... :p

Mocht iemand trouwens een makkelijk programma om drums te maken hebben, PM me aub dank u wel :)

mdb
14 februari 2007, 22:02
Je hebt PM!

-Steven-
14 februari 2007, 22:25
Zou je het gewoon hier even kunnen schrijven, ik ben ook hard op zoek naar een programma voor drums. :)

Fumi SG
14 februari 2007, 23:34
Zou je het gewoon hier even kunnen schrijven, ik ben ook hard op zoek naar een programma voor drums. :)

Is waarschijnlijk illegaal, vandaar pm!:sssh:

mdb
15 februari 2007, 10:14
Niet altijd. Probeer Rhythm Rascal, is geloof ik gewoon gratis, ff googlen ;)!

Reel Big Fish
15 februari 2007, 10:39
Ja dat klopt, op www.download.com kun je die gewoon gratis downloaden. Echter, als ik daar dus een complete drumline heb gemaakt, dan zet hij er een irritante klik doorheen als ik export doe. Nu had mdb daar een oplossing voor, maar ik vraag me af;

ik neem op met Adobe Audition, hoe neem ik daar dan van Rhythm Rascal de drumtrack van op? Wat moet ik selecteren om het heldere (lees; geen ruis oid) geluid te behouden... want om nou die drumtrack te laten lopen en hem dan op te nemen met de microfoon bij de speakerbox,... dat is ook geen porum natuurlijk, of wel dan?

Alvast bedankt!