PDA

View Full Version : Ibanez RG320 verkopen



ben vanhoof
13 februari 2007, 22:48
Ik verkoop mn ibanez RG320FM, een rode. Wat zou ik hiervoor kunnen vragen? Ik heb ze nieuw gekocht voor 550€, wat wrsch te duur was maarja het was mn eerste gitaar, ik was jong, en vader betaalde de helft...

http://img443.imageshack.us/img443/9573/dscn1684nc0.th.jpg (http://img443.imageshack.us/my.php?image=dscn1684nc0.jpg)

http://img166.imageshack.us/img166/2918/dscn1685cj1.th.jpg (http://img166.imageshack.us/my.php?image=dscn1685cj1.jpg)

De bedoeling is eig om met dit geld een fender te kopen, liefst een '50 stratocaster én met een blauwe, groene of vintage witte kleur. Deze is me opgevallen;
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/4573871/Fender_stratocaster_versterker.html

De eigenaar vraagt er 450€ voor. Is ze dit waard?

AART
13 februari 2007, 23:00
je rg320 is zon 250-300 euro waard als ie stock is en in zeer goede staat.

ben vanhoof
13 februari 2007, 23:02
Had eig gedacht om er mss wat meer van te maken. Als ik geluk heb en de juiste persoon tegenkom... Ze is idd nog in perfecte staat, geen krasje op de lak te bespeuren

DarknessAwaits
13 februari 2007, 23:03
Die strat lijkt me aardig aan de hoge kant zitten voor een Mexicaantje.

Nickname
13 februari 2007, 23:11
Waarom verkoop je je RG? Het is zo te zien een mooie gitaar en je krijgt er veel minder voor terug dan dat je ooit betaald hebt! Als ik jou was zou ik gewoon gaan sparen voor een gitaar erbij dan dat je deze weg doet. :satisfie:

ben vanhoof
13 februari 2007, 23:19
Ja ik weet het het is een mooie gitaar, maar ze heeft last van fretbuzz :) 1 fret is op mn G snaar vrij plat en ze zoemt dus. Ik kan dit wel idd laten maken. Ook heb ik de gitaar al vrij lang en ben ik ze n beetje moe gespeeld. Een mooie fender heeft me altijd al enorm aangesproken...

Een andere reden is dat ik met die gitaar nogal veel single coil speel (split humbucker), maar die coils klinken niet zo vet als n echte single coil. Of is het mss mogelijk een goeie split humbucker erin te zetten zodat het fender single coil geluid vrij goed benaderd wordt?

AART
14 februari 2007, 07:39
Had eig gedacht om er mss wat meer van te maken. Als ik geluk heb en de juiste persoon tegenkom...

Dan naai je iemand, vind ik ethisch gezien niet zo netjes.....

Treeb
14 februari 2007, 15:50
Ik kocht mijn rg320 toen voor 220 euro met tas en snaren erbij. Was 1,5 jaar oud waarvan een lange poos in een koffer gezeten te hebben. Ze was in perfecte staat, het beschermplastic zat zelfs nog op de achterkant. Had ik misschien wat geluk mee, maar meer dan 250 ervoor krijgen is naaierij.

MarkS
14 februari 2007, 20:55
Dan naai je iemand, vind ik ethisch gezien niet zo netjes.....




Ik kocht mijn rg320 toen voor 220 euro met tas en snaren erbij. Was 1,5 jaar oud waarvan een lange poos in een koffer gezeten te hebben. Ze was in perfecte staat, het beschermplastic zat zelfs nog op de achterkant. Had ik misschien wat geluk mee, maar meer dan 250 ervoor krijgen is naaierij.
Hoezo naaierij? Beetje vreemde conclusie imho.
Ik heb bij een winkel 2x een RG320 zien weggaan voor 250 euro. Een gitaar uit 2002 met fretwear. Het is dus maar net wat iemand er voor over heeft.
En dat laatste is denk ik wat topicstarter bedoelt. Plus de aanname dat hij wat is geschrokken over de 2e hands waarde voor een gitaar waar hij ooit het dubbele voor heeft betaald.

AART
14 februari 2007, 21:42
Hoezo naaierij? Beetje vreemde conclusie imho.
Ik heb bij een winkel 2x een RG320 zien weggaan voor 250 euro. Een gitaar uit 2002 met fretwear. Het is dus maar net wat iemand er voor over heeft.

Hmm, ik vind het netter om gewoon een eerlijke prijs te vragen.


En dat laatste is denk ik wat topicstarter bedoelt. Plus de aanname dat hij wat is geschrokken over de 2e hands waarde voor een gitaar waar hij ooit het dubbele voor heeft betaald.

Tsja, daarom moet je altijd goed vooronderzoek doen. Dat je zelf ooit teveel hebt betaald is geen reden om nu iemand anders te veel te laten betalen.

Ik zeg trouwens niet dat het de bedoeling van de topicstarter is, ik zeg alleen dat ik het netter vind om gewoon eennette prijs te vragen en niet te hopen op die persoon die niet goed ingelicht is en dus iets teveel betaald.

MarkS
14 februari 2007, 22:11
Dat je zelf ooit teveel hebt betaald is geen reden om nu iemand anders te veel te laten betalen.

Ik zeg trouwens niet dat het de bedoeling van de topicstarter is, ik zeg alleen dat ik het netter vind om gewoon eennette prijs te vragen en niet te hopen op die persoon die niet goed ingelicht is en dus iets teveel betaald.
Dat ben ik met je eens.

Slevin
14 februari 2007, 22:14
Dan naai je iemand, vind ik ethisch gezien niet zo netjes.....

Eensch, echt smerig om iemand op te lichten omdat hij/zij er niet zo bekend mee is. Nu is het wel logisch dat die persoon zich ook wel ff mag verdiepen in de prijzen, maar iemand oplichten is gewoon ranzig. :sneaky: Nog smeriger om je eigen wrok te verzachten, dan moet je maar bij je papa zijn :sneaky:

MarkS
14 februari 2007, 22:32
Eensch, echt smerig om iemand op te lichten omdat hij/zij er niet zo bekend mee is. Nu is het wel logisch dat die persoon zich ook wel ff mag verdiepen in de prijzen, maar iemand oplichten is gewoon ranzig. :sneaky: Nog smeriger om je eigen wrok te verzachten, dan moet je maar bij je papa zijn :sneaky:

Nou nou wat een flinke woorden toch allemaal weer. Een tendens die me steeds meer begint op te vallen en tegen te staan op GN.
Marktplaats en Gitaarmarkt staat vol met advertenties van mensen die een topprijs voor hun spul willen hebben.
Misschien net zo triest als de belachelijk lage biedingen die sommigen durven te posten.
Ooit van marktwerking/onderhandelen gehoord?
En werkt het ook andersom? Zou jij een verkoper vertellen als ie veel te laag zit met zijn prijs, of doe je er spontaan wat geld bij? Nee. Is eigenlijk net zo goed misbruik maken van iemands onwetendheid.
Maar goed, een ding is waard wattie waard is, en jezelf als (ver-)koper informeren is idd noodzaak.

johns
14 februari 2007, 22:58
Tja, de waarde van een gitaar komt meestal neer op zo'n beetje het gemiddelde tussen wat de koper het ding waard vind (150% van de waarde) en wat de koper er voor wil betalen (50% van de waarde).

en dat is vrij conservatief. 180 resp 20 % benadert de werkelijkheid meer bedenk ik me zo :)

ben vanhoof
15 februari 2007, 16:55
Kheb er idd 150€ teveel voor betaald toen, maar dat lag half aan mn vader. We waren naar 2 winkels geweest om een gitaar en versterker te kopen, en de ene winkel stond ons niet aan en de in de andere hebben we dan alles gekocht. Die man heeft ons idd erg hard in 't zak gezet. We hebben 1000€ betaald voor n ibanez rg320, een h&k attax100 en een zoom 606. Normaal was het 1300 tesamen fzo maar we kregen dus 300€ "korting".... Andere mensen profiteren dus nog veeel harder van de onwetendheid van andere.

ben vanhoof
15 februari 2007, 17:00
Btw, op marktplaats staat een gele fender mexican strat (HSS) voor 350€. Is dit veel voor zo'n gitaar?

En scheelt het veel qua spelen van een rosewood toetsenbord tegenover een maple?

Azrael
15 februari 2007, 17:02
Rosewood is echt anders dan maple. Stap een winkel binnen en bespeel eens wat gitaren met verschillende toetsen. Ik vind ebony het lekkerst maar het ziet er niet uit.

ben vanhoof
15 februari 2007, 18:03
Rosewood is echt anders dan maple. Stap een winkel binnen en bespeel eens wat gitaren met verschillende toetsen. Ik vind ebony het lekkerst maar het ziet er niet uit.

Kheb daarjuist eens een rosewood tegenover een maple vergeleken, en rosewood speelt idd wat anders. Kvind precies dat het beter speelt, wrsch omdat ik thuis enkel rosewood heb dusja. Mss wordt het wel eens tijd voor maple

Maar wat denken jullie hiervan http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/72254021-fender-stratocaster.html?

Treeb
15 februari 2007, 19:49
Hmm, ik vind het netter om gewoon een eerlijke prijs te vragen.


Tsja, daarom moet je altijd goed vooronderzoek doen. Dat je zelf ooit teveel hebt betaald is geen reden om nu iemand anders te veel te laten betalen.

Ik zeg trouwens niet dat het de bedoeling van de topicstarter is, ik zeg alleen dat ik het netter vind om gewoon eennette prijs te vragen en niet te hopen op die persoon die niet goed ingelicht is en dus iets teveel betaald.

AART verwoord het iets beter dan mij. Strekking is hetzelfde, naaien heeft alleen een iets negatievere bijklank, maar het is misschien wel het goede woord voor hopen dat iemand niet goed genoeg ingelicht is om zo een gitaar te duur te verkopen. Dat iemand zich beter informeren moet voordat hij een gitaar te duur koopt veranderd niets aan het feit dat je iemand probeert te naaien als je een gitaar te duur probeert te verkopen.

ben vanhoof
15 februari 2007, 22:30
Is 350€ veel voor n mexican hss strat van 10 jaar oud? Die strat zie ik eig wel vrij goed zitten!

G.G.
16 februari 2007, 10:30
Is 350€ veel voor n mexican hss strat van 10 jaar oud? Die strat zie ik eig wel vrij goed zitten!Voor veel minder ga je hem niet tegen komen. Ik moet zeggen dat ie er erg goed uitziet. Als ie lekker speelt en klinkt, gewoon doen.