PDA

View Full Version : digiverb-holy grail



jaspie
13 februari 2007, 22:32
naast een dsje ben ik ook nog op zoek naar een reverb pedaal. Ik twijfel tussen de holy grail en de digiverb. Ik wil er niet te veel aan uitgeven aangezien ik voornamelijk naar iets subtiels zoek(op uitzonder op korte uitstapjes naar surf). Ik hoord dat de holy grail nogal noisey is, en de digiverb heb ik geprobeert en vond ik ok op de springreverb na, die een beetje te "ploinky" was:P.

wat vinden jullie?

akkebaas
14 februari 2007, 09:40
holy grail ben ik heel tevreden van, geen problemen met ruis

Outrage
14 februari 2007, 10:59
En ik ben tevreden van de digiverb. De springreverb die erin in zit, vind ik ook maar weinig voorstellen, maar voor de rest een heel nuttig pedaaltje dat doet wat je vraagt. Ik heb geen ruisproblemen.

vulvasonic
14 februari 2007, 11:17
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik nog NOOIT een mooie reverb uit een digitaal apparaatje heb horen komen (dure krengen daargelaten).

Wel heb ik van broeder Marc_Odijk begrepen dat hij met veel graagte gebruik maakt van de Holy Grail. En aangezien ik mijn broeder nogal hoog heb zitten, heb ik de neiging hem te geloven.

DREAMMACHINE
14 februari 2007, 12:21
holy grail heb ik ook jaren naar alle tevredenheid gebruikt, mooie 'analoge' klank kwam er uit iig. Daarnaast is hij voor wat extremer werk ook leuk te gebruiken

peter_heijnen
14 februari 2007, 15:53
Ik heb de meest voorkomende doosjes een beetje zitten vergelijken, weliswaar ahv soundamples, en mij leek de marshall niet lelijk.

Hier vind je veel samples: http://www.musiciansfriend.com/guitar

jaspie
14 februari 2007, 16:27
owja die reflector is ook nog een optie, alleen zie je die niet zoveel tweede hands. Ik heb nu wel een digiverb gevonden voor 70 euri maar denk dak toch ook nog even naar ene holy grail gaa kijken dan.

erg bedankt

marc_o
14 februari 2007, 16:36
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik nog NOOIT een mooie reverb uit een digitaal apparaatje heb horen komen (dure krengen daargelaten).

Wel heb ik van broeder Marc_Odijk begrepen dat hij met veel graagte gebruik maakt van de Holy Grail. En aangezien ik mijn broeder nogal hoog heb zitten, heb ik de neiging hem te geloven.


Dank voor de inkopper, lieve broeder!

Ben inderdaad erg tevreden met de Holy Grail, mits je 'm in de effectloop gebruikt. Wanneer je 'm tussen je gitaar en je input gooit, vind ik er wel wat dynamiek uit je spel verwdijnen. Gebruik de knop matig en je hebt reverbklanken die de meeste zogenaamde veergalmen evenaren en vaak zelfs voorbij gaan.
Ik heb 'm in de loop van mijn Koch Pedaltone staan voor opnames.

hoofd
14 februari 2007, 16:39
Ik vond die Marshall Reflector echt drie keer niks, erg lelijk geluid. Ik heb zelf de Holy Grail, en die vind ik geweldig! Mooie bruikbare geluiden en ook leuke over-the-top geluiden. De digiverb ken ik niet.. Maar ik denk dat de Holy Grail die toch wel owned.. :D

peter_heijnen
15 februari 2007, 09:17
Ik vond die Marshall Reflector echt drie keer niks, erg lelijk geluid.
Wat vond je er lelijk aan?

hoofd
15 februari 2007, 09:40
Wat vond je er lelijk aan?

Het ding klonk gewoon erg nep, de Holy Grail klonk veel authentieker. Je hoorde gewoon dat de Reflector een klein digitaal pedaaltje was, zo klonk de reverb gewoon. En bij een echte over-the-top surfreverb was 't al helemaal niks..
Bovendien is de Reflector duurder dan de HG en heeft 't ding een zooi opties waar je geen reet aan hebt, zoals reverse reverb (???) en een expression pedal input (??????).

drap
15 februari 2007, 09:45
De Digitech ken ik niet om eerlijk te zijn, maar ik heb zelf de Holy Grail. Ik ben er best tevreden over. Het mytische aan het pedaal begrijp ik dan weer niet, maar dat heb ik dan met alle modulatie pedalen. Nou heb ik het pedaal ook meer gekocht omdat een aantal bekende gitaristen 'm ook gebruiken :D

Als je de Holy Grail goedkoop wil scoren, kan je 'm 't beste hier (http://www.feedback.nl/?id=55&b=EHHOLYGRAIL) bestellen denk ik.

almarvk
15 februari 2007, 09:49
Ik heb de holy grail 2 weken gehad nadat ik er 2 maanden op heb moeten wachten.

Ik was ook door de verhalen laaiend enthousiast en benieuwd naar het geluid. Ik heb 'm direct weer doorverkocht, want ik kon er nix mee. Het geluid vond ik nix en dat ding had last van een behoorlijke volumedrop. En dat hoor ik helaas vaker over EH pedalen. Het was niets voor mij...

drap
15 februari 2007, 09:54
Ik heb de holy grail 2 weken gehad nadat ik er 2 maanden op heb moeten wachten.

Ik was ook door de verhalen laaiend enthousiast en benieuwd naar het geluid. Ik heb 'm direct weer doorverkocht, want ik kon er nix mee. Het geluid vond ik nix en dat ding had last van een behoorlijke volumedrop. En dat hoor ik helaas vaker over EH pedalen. Het was niets voor mij...

Ghehe, ik heb zelfs drie EHX pedalen op m'n pedalenbord, het geluid is bij mij bijna helemaal weg :dance: Maar zonder gekheid, ik heb eigenlijk helemaal geen last van een volumedrop.

almarvk
15 februari 2007, 10:12
Tjah, gelukkig jij niet. Maar ik heb het hier meerder malen gelezen dat EH pedalen er last van kúnnen hebben. Gelukkig heb jij goede EH producten, maar iets mindere voeding ;)

drap
15 februari 2007, 10:15
Tjah, gelukkig jij niet. Maar ik heb het hier meerder malen gelezen dat EH pedalen er last van kúnnen hebben. Gelukkig heb jij goede EH producten, maar iets mindere voeding ;)

Hoho, het voedingsprobleem is opgelost! :cheerup: http://smile.smilies.nl/500.gif

Kim Wilson
15 februari 2007, 10:19
Hoho, het voedingsprobleem is opgelost! :cheerup: http://smile.smilies.nl/500.gif
Wauw!!! Kun je de afloop ook even posten in het betreffende topic? Ben erg benieuwd namelijk!

drap
15 februari 2007, 10:24
Wauw!!! Kun je de afloop ook even posten in het betreffende topic? Ben erg benieuwd namelijk!

Speciaal voor de mensen die het moeilijk vinden een topic op te zoeken (ik noem geen namen uiteraard :D ) http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1178502#post1178502

Kim Wilson
15 februari 2007, 10:25
Oepsie... :chicken:

peter_heijnen
15 februari 2007, 18:08
Het ding klonk gewoon erg nep, de Holy Grail klonk veel authentieker. Je hoorde gewoon dat de Reflector een klein digitaal pedaaltje was, zo klonk de reverb gewoon. En bij een echte over-the-top surfreverb was 't al helemaal niks..

Ik heb naar aanleiding van jouw post nog eens naar de marshall en daarna nog eens naar de andere reverbs van deze site beluisterd: http://www.musiciansfriend.com/product/Marshall-Reflector-Digital-Reverb?sku=150333

Grappig hoe smaken toch kunnen verschillen, ik vind die marshall namelijk veruit het mooist. Maar dat is dan wel enkel ahv de soundsamples......

Binnenkort maar even ergens testen, ik ben namelijk op zoek naar het kleinst mogelijke goed klinkende pedaal. :)

jaspie
16 februari 2007, 23:03
ik vind samples op internet zo goed als nutteloos, aangezien slechts een fractie vd sound wordt bepaald door het pedaal zelf.

marc_o
16 februari 2007, 23:22
Ik heb naar aanleiding van jouw post nog eens naar de marshall en daarna nog eens naar de andere reverbs van deze site beluisterd: http://www.musiciansfriend.com/product/Marshall-Reflector-Digital-Reverb?sku=150333

Grappig hoe smaken toch kunnen verschillen, ik vind die marshall namelijk veruit het mooist. Maar dat is dan wel enkel ahv de soundsamples......

Binnenkort maar even ergens testen, ik ben namelijk op zoek naar het kleinst mogelijke goed klinkende pedaal. :)


Ga je 'm gebruiken op de AC-15? De reverb van de AC-15 is niet veel soeps, dus dat zou kunnen. Helaas heb je daarop geen effectloop en ik denk dat ie dan gaat tegenvallen, je raakt wat aan dynamiek kwijt.

davinci77
17 februari 2007, 11:20
Ik heb beide pedalen gehad, maar ben uiteindelijk toch overgestapt op een duurder pedaal.
De digiverb is soms wat "ploiky" inderdaad, maar is wel goed bruikbaar in te stellen. ook als hij tussen de gitaar en de versterker zit.
De holy grail vond ik juist erg schel en fel.
mijn voorkeur zou dus uitgaan naar de digiverb, maar dan moet je wel veel draaien aan de knoppen, voordat je wat bruikbaars hebt...

peter_heijnen
17 februari 2007, 11:51
Ga je 'm gebruiken op de AC-15? De reverb van de AC-15 is niet veel soeps, dus dat zou kunnen. Helaas heb je daarop geen effectloop en ik denk dat ie dan gaat tegenvallen, je raakt wat aan dynamiek kwijt.
Die vreselijke galm is idd het probleem met de ac15, en het verlies aan dynamiek daar ben ik zeker wel een beetje bang voor. Mijn idee is om op mijn board alles true bypass te maken tot aan de chorus, delay en galm. Die drie gaan dan samen in een truebypass looper die ze in en uit het pad kan switchen.

Daarnaast vraag ik mij af of het signaalpad van de reverb van de ac15 om te bouwen is tot een paralelle loop. Iemand die daar het fijne van weet?

Ik las trouwens dat je ook de studiotone hebt, bevalt ie?

peter_heijnen
17 februari 2007, 11:53
ik vind samples op internet zo goed als nutteloos.
Je moet er zeker niet je oordeel van af laten hangen. Maar als eerste indicatie vind ik ze best nuttig.

marc_o
19 februari 2007, 10:03
Die vreselijke galm is idd het probleem met de ac15, en het verlies aan dynamiek daar ben ik zeker wel een beetje bang voor. Mijn idee is om op mijn board alles true bypass te maken tot aan de chorus, delay en galm. Die drie gaan dan samen in een truebypass looper die ze in en uit het pad kan switchen.

Daarnaast vraag ik mij af of het signaalpad van de reverb van de ac15 om te bouwen is tot een paralelle loop. Iemand die daar het fijne van weet?

Ik las trouwens dat je ook de studiotone hebt, bevalt ie?


Ik heb geen studiotone hoor....en als ik 'm wel heb, ben ik benieuwd hoe ik eraan ben gekomen.... :)


Een effectloop op de AC-15 zou een prima optie zijn inderdaad.

hoofd
19 februari 2007, 10:06
Daarnaast vraag ik mij af of het signaalpad van de reverb van de ac15 om te bouwen is tot een paralelle loop. Iemand die daar het fijne van weet?

Ik denk dat Chris Winsemius daar misschien wel 't fijne van weet, of anders Dirk_Hendrik.. Ik hoop binnekort ook een AC15 aan te schaffen, als er een loop in gebouwd kan worden zou dat wel erg tof zijn.

edit: Ik heb trouwens die reverbs uitgeprobeerd bij Sound Plaza op de Amstelveense weg, je bent toch ook een Amsterdammer als ik me niet vergis? Daar hebben ze wel wat reverbpedalen op voorraad, en in ieder geval ook een AC15 waar je 't over kan proberen.

jaspie
19 februari 2007, 20:07
nog ff een vlug vraagje, ik kan er een bemachtigen voor 65 euri uit 2006. Zijn deze al true bypass?

hoofd
19 februari 2007, 20:09
nog ff een vlug vraagje, ik kan er een bemachtigen voor 65 euri uit 2006. Zijn deze al true bypass?

Welke bedoel je?

Holy Grail: ja
Digiverb: kweenie
Reflector: kweenie

peter_heijnen
19 februari 2007, 22:56
Ik heb geen studiotone hoor....en als ik 'm wel heb, ben ik benieuwd hoe ik eraan ben gekomen.... :)
Idd :).

Ik had het niet goed gelezen, je had het natuurlijk over je pedaltone.

peter_heijnen
19 februari 2007, 23:04
edit: Ik heb trouwens die reverbs uitgeprobeerd bij Sound Plaza op de Amstelveense weg, je bent toch ook een Amsterdammer als ik me niet vergis? Daar hebben ze wel wat reverbpedalen op voorraad, en in ieder geval ook een AC15 waar je 't over kan proberen.
Je vergist je niet, ik ben import en woon nu in noord (telt dat eigenlijk wel?).

Ik ben onlangs nog bij soundplaza geweest voor mijn xotic ac-booster en heb die op hun ac15 getest. Toch bedankt voor de tip. Goed dat je ook op een ac15 wilt spelen, het is echt een te gekke amp!

jaspie
20 februari 2007, 14:39
Welke bedoel je?

Holy Grail: ja
Digiverb: kweenie
Reflector: kweenie
ja bedoelde de holy grail, sorry voor de onduidelijkheid.