PDA

View Full Version : Daar gaan we weer; amp request



MarkV
13 februari 2007, 21:49
Alweer iemand die versterker GAS heeft.

Ik heb momenteel een Marshall 8240 (eerste type Valvestate). Leuke amp, maar vooral als je veel gain nodig hebt. Clean en Overdrive zijn erg matig.

Natuurlijk eerst eens gekeken naar een lekkere buizenbak (combo), maar dit wordt of te duur, of het gaat te hard. Ik ga de versterker alleen thuis gebruiken.

Ik speel blues/classic rock/rock. Beetje SRV, Clapton, Hendrix, Black Crowes.

Ik zoek dus een versterker die in eerste instantie een goed clean of clean met een randje kan produceren. Daarnaast ga ik met pedalen aan de slag om wat meer overdrive te krijgen.

Budget is niet veel, rond de 400 euro... Dus ik denk zelf dat een goede transistor bak beter is dan een goedkope buizenbak.

Wat vinden jullie? Enige suggesties omtrent de versterker?

AART
13 februari 2007, 21:52
Fender Hotrod?

PM Kim Wilson eens, volgens mij verkocht hij er een.
Precies binnen je budget dacht ik.

Anders een tweedehands Boogie studio .22 combo?

marc_o
13 februari 2007, 21:54
Hoeft niet te duur te zijn hoor, je hebt al leuke buizenversterkers voor niet al teveel geld, zoals de Peavey Valveking, Orange Tiny Terror, Marshall 2e hands moet je ook al een eind kunnen komen voor € 400,-.


Er is genoeg te koop op het moment.

Izegrim
13 februari 2007, 22:06
Op Marktplaats staat een mooie Bronx te koop voor €350. Verder heb ik ook nog een aanbieding met een prima clean voor weinig. ;)

AART
13 februari 2007, 22:18
oeh, vergeet bijna de peavey classic 30!

MarkV
13 februari 2007, 22:18
Tiny Terror of die Mesa gaan niet lukken met 400 euro. Marshall hoef ik persoonlijk niet meer (behalve dan een echte vintage bak, maar die heb je ook niet voor 400 euro)

Die Bronx en de Fender HotRod zien er aardig uit. Bronx heb ik nog nooit gehoord, lijkt me een Fender ripoff, maar ziet er goed uit. Randall heb ik nog nooit gehoord, neem ik mee in mijn quest.

Dank zover!

AART
13 februari 2007, 22:25
Tiny Terror of die Mesa gaan niet lukken met 400 euro. Marshall hoef ik persoonlijk niet meer (behalve dan een echte vintage bak, maar die heb je ook niet voor 400 euro)

Die Bronx en de Fender HotRod zien er aardig uit. Bronx heb ik nog nooit gehoord, lijkt me een Fender ripoff, maar ziet er goed uit. Randall heb ik nog nooit gehoord, neem ik mee in mijn quest.

Dank zover!


Hmm, idd, die mesa's gaan tegenwoordig voor 600 zie ik!
Pfff, 3 jaar geleden gingen die dingen voor 350-400.
Studio preamps kostten toen ook zoiets en nu ook al 500...

Damn, dat gaat erg hard zo...

Rormo
13 februari 2007, 23:39
Budget is niet veel, rond de 400 euro... Dus ik denk zelf dat een goede transistor bak beter is dan een goedkope buizenbak.

Dat zou ik eerder omkeren. Goedkope buizen is beter dan transistor. Gewoon beetje goed zoeken naar een goede 2e hands.

DeiDRagonas
14 februari 2007, 07:55
Goedkope buizenbak beter dan goede transistor???
Uh, not! Veel mensen op dit forum hebben die buizenamps wel heel hoog zitten he?

Ik zou zeggen ga eens naar een grote muziekzaak. Ga gewoon es luisteren naar wat amps die binnen je budget vallen (als ie nieuw iets te duur is kun je hem 2e hands kopen via marktplaats misschien). Iedereen roept toch maar wat... En alleen jij weet wat je wilt horen in je geluid.

almarvk
14 februari 2007, 08:09
Gevaarlijke uitspraak...

Ik weet wel zeker dat je meer lol zal hebben aan een buizen dan aan een transistor. Niet alleen vanwege de waarde ervan, maar ook vanwege het geluid.


Als je blues/rock gaat spelen, dan is zo'n Peavey Classic 30 perfect.

Kim Wilson
14 februari 2007, 08:29
NO SPAM!!!

ljt
14 februari 2007, 10:41
oeh, vergeet bijna de peavey classic 30!


+1

Heb de mijne een tijdje terug voor 400 euro verkocht, was nog in perfecte staat. Erg fijne clean op deze amp. "Randje" ook perfect, enorme scheur ga je niet halen (heb jij niet nodig, ik vond wel dat ik het nodig had, vandaar dat ik m weggedaan heb).
Een classic 50 staat zelfs voor 380 te koop op marktplaats... ziet er alleen wel afgeragd uit... maar misschien is ie technisch nog prima in orde...



Een Peavey Delta Blues is natuurlijk ook een goede optie...

LP_CL
14 februari 2007, 11:40
Peavey classic 30 of epiphone Jr.

Kim Wilson
14 februari 2007, 11:43
Je kunt de Epi Valve Jr niet gaan vergelijken met een Classic 30. Met de Peavey kun je je in bijna alle gevallen redden qua vermogen, met de Epi kom je buiten de oefenruimte al tekort.

steph
14 februari 2007, 11:54
Mischien kun je een JCM 800 combo vinden voor niet te veel, gezien je muzieksmaak is dat een mooie versterker. Zag er een paar maanden terug één voor €450,-

guitartub
14 februari 2007, 12:08
Goedkope buizenbak beter dan goede transistor???
Uh, not! Veel mensen op dit forum hebben die buizenamps wel heel hoog zitten he?



Daar lijkt het wel op!
Ik heb al veel topics gelezen waar een TS vragen stelde over transistor of hybride/modeller, die bijna ongemerkt overgingen in een buizen topic (OFF TOPIC dus!) APART. Begrijp mij niet verkeerd maar ik beschik over beide, waarbij ik geen voorkeur heb voor de een of de ander. De te spelen muziekstijl bepaalt welke gear ik meeneem waarbij ik in acht neem dat beide versterkers totaal verschillend verschillend klinken. Maar buizen beter dan transistor?
ELK HEB ZE VOOR EN ZE NADEEL.

MarkV
14 februari 2007, 19:38
Bedankt voor alle hulp i.i.g.

Het geluid van buizen trekt me erg aan. Ben alleen bang dat dit, met soort budgetten van 400e en dus relatieve goedkope buizen versterkers, meer gevoelsmatig is. Voor dat geld krijg je wel een serieuze transistor amp die zeker goed clean heeft en goed reageert op pedalen.

Ik ga iig eerst eens de Peavey en de Bronx ergens testen en daarna MP afstruinen. De hotrod (standaard) op zich vond ik zeker wel aardig, maar kost aardig wat poen en klonk soms wat mat. De hotrod kende ik dus al, maar de aanpassingen in Kim Wilson's versterker niet. Misschien moet ik dat ook maar eens horen.

Pat85
14 februari 2007, 20:51
Je zou eens kunnen kijken naar een Blues jr. (kijk vooral niet naar mijn spam;))
is een lekkere amp uit de hotrod serie, en met 15 watt ook redelijk thuis te gebruiken, plus reageert (naar mijn mening) goed op verschillende pedalen.