PDA

View Full Version : multi effect



JvD.
13 februari 2007, 21:44
Ik ben opzoek naar een pedaal dat op zijn minst de effecten "chorus, reverb en delay" heeft. En dan niet met ingewikkelde speaker simulaties en dat soort meuk, gewoon het idee van een boss pedaaltje ofzo, maar dan meer in 1.

Ik prefereer analoog, omdat ik zelf op digitaal geluid heel erg snel uitgekeken raak. Als er niets anders is, dan maar digitaal.

Ik wil hem ooit live gebruiken en hij komt op mijn pedalen bord, vandaar liever geen gigantisch apparaat.

Veel eisen, maar is er iets dat aan mijn eisen voldoet?

hassent
13 februari 2007, 22:06
Boss ME50! Jaren gebruikt en laat zich bedienen als een set pedaaltjes. Heb nu een G9.2TT en bevalt zeker zo goed, maar is voor jou waarschijnlijk overkill.

JvD.
13 februari 2007, 22:09
even het een en ander gechecked, kep namelijk helemaal geen ervaring met multi effect.
wat ik er van lees klink goed maar ik zie op een plaatje dat het apperaat een expressie pedaal heeft en erg groot is, ik moet maar eens kijken in de winkel of het iets voor mij is. anders nog iets?

boss
13 februari 2007, 22:41
Misschien is de H2O iets voor je, bijvoorbeeld deze: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=74416
Mis je alleen nog de reverb.
En nee, die is niet van mij ;)

JvD.
13 februari 2007, 22:44
owh! nice one, die gaat getest worden!

Wat vinden we van de zoom 2G ? : http://www.zoom.co.jp/english/products/g2/
veel poespas, dat is jammer, maar tot nu toe kan het ding wat ik zoek, alleen geen analog en veel onnodigheden.

Dirk_Hendrik
14 februari 2007, 08:39
Analoog en reverb in pedaalvorm gaat sowieso niet echt samen.

Nashville6120
14 februari 2007, 08:57
Analoog en reverb in pedaalvorm gaat sowieso niet echt samen.

Tenzij je een heel groot pedaal zoekt tenminste..

;)

RMCKO
14 februari 2007, 11:18
Ik raad ook de Boss ME50 aan. Het apparaat klinkt geweldig en met name het feit dat je veel dingen gewoon met knoppen kunt wijzigen, spreekt mij zeer aan. Een (groot) nadeel misschien: wanneer je het app. live wilt gaan gebruiken en dus wellicht gebruik maakt van presets, krijg je wanneer je tussen de presets switcht, een hele korte stilte. Dat is best vervelend. Door het app. in de "manual"-stand te laten omzeil je dit maar dat beperkt je wel weer in de mogelijkheden om van geluid te veranderen zonder aan knoppen te hoeven draaien. Ik laat het app. dus altijd in de "manual"-stand staan en daar kan ik best mee leven omdat de geluiden echt goed zijn :)

up-guitarman
14 februari 2007, 11:26
Tenzij je een heel groot pedaal zoekt tenminste..

;)

Zo'n Fender reverb unit met een TB schakelaar er bovenop gemonteerd of zo dan ;)

Swan
14 februari 2007, 11:34
waarom n multi-effect als je zo weinig nodig hebt?
waarsch. wil je dan over n jaar toch losse pedalen omdat je kwaliteit en instellingsmogelijkheden mist.

Kim Wilson
14 februari 2007, 12:13
waarom n multi-effect als je zo weinig nodig hebt?
waarsch. wil je dan over n jaar toch losse pedalen omdat je kwaliteit en instellingsmogelijkheden mist.
+1

Een multi-plank wordt al gauw een compromis, of je bent minder tevreden over één effect. Met losse pedalen kun je per effect jouw pedaal zoeken. Echter, als je een low-budget oplossing zoekt, is een ME-50 wel een optie.

Swan
14 februari 2007, 12:15
ME50 is idd best goed maar ik heb al bij meerdere mensen gezien dat toch binnen korte tijd wordt overgestapt naar losse effecten, t is toch meer om te weten te komen welke effecten bij je passen enzo IMHO

BillyG
14 februari 2007, 13:09
misschien is de yamaha magicstomp iets voor je, veel effecten incl chorus, reverb en delay. Niet te groot, dus past op je board, wel digitaal...

zeppo
15 februari 2007, 11:01
Ik heb naar aanleiding van erg goede reviews de Digitech RP350 besteld (199,- in DE) Kan helaas nog niets vertellen omdat de levering door Carnaval (!) is vertraagd.

hugo123
15 februari 2007, 16:48
Ik heb de zoom G2 en mij bevalt ie wel, ern zit wel veel op qua versterker simulaties enzo maar hij heeft wel alles en hij klint helemaal niet slecht. Bij mij tenminste. maar ik ga denk ik binnenkort ook over op losse pedalen omdat ik dan meer naar iewts wat ik mooier vind kan zoeken.
]



hugo

Joey Handsome
15 februari 2007, 17:28
+1 voor de losse pedalen.

Voor de chorus/delay zou ik voor een Deluxe Memory Man gaan en de reverb liefst uit je amp, maar dat heeft ie waarschijnlijk niet anders zou je er niet naar zoeken.

artnaz
15 februari 2007, 19:30
Ik ga binnenkort ook een Zoom G2(.1u) halen. Heb net mijn pc aangesloten op mijn prachtige audio-installatie (5.1 surround, heerlijk:)), en die Zoom kan als het goed is via de computer...

En er zit Cubase LE bij, dus kan ik ook mooi mijn gejengel opnemen...

JvD.
15 februari 2007, 20:36
Ik ga binnenkort ook een Zoom G2(.1u) halen. Heb net mijn pc aangesloten op mijn prachtige audio-installatie (5.1 surround, heerlijk:)), en die Zoom kan als het goed is via de computer...

En er zit Cubase LE bij, dus kan ik ook mooi mijn gejengel opnemen...

ik ga die G2 morgen testen, maar dan de variant zonder expressie pedaal.
Het lijkt me een leuk ding. zowel voor modeling-opnamen als voor op mijn pedalen bord.

rjong999
16 februari 2007, 15:01
Let op dat de G2 ook geen USB heeft! Dus even in je pc steken voor wat opnamen zit er niet in. De G2 is een G2.1u maar dan zonder USB, zonder expressie-pedaal en zonder aansluitmogelijkheid voor een extra switch of pedaal.

JvD.
16 februari 2007, 15:19
dat begrijp ik, en dat is ook wat ik zoek, ik neem op met een mic

artnaz
16 februari 2007, 15:22
Let op dat de G2 ook geen USB heeft! Dus even in je pc steken voor wat opnamen zit er niet in. De G2 is een G2.1u maar dan zonder USB, zonder expressie-pedaal en zonder aansluitmogelijkheid voor een extra switch of pedaal.

Dat wist ik niet. Het wordt dus de G2.1u;)!

hugo123
17 februari 2007, 10:02
Ik ben ook opzoek naar losse pedalen. maar 300m euro nogiets voor die deluxe memory man kan ik echt niet betalen. is er niet iets in de richting van 100 euro?




hugo


voornaamste effecten:
delay
chorus
booster

JvD.
17 februari 2007, 10:24
h2o heb ik gekocht, dat is chorus + delay, en klink geweldig.

hugo123
17 februari 2007, 10:25
hoe duur? en ik dacht voor de booster aan de goedkope behringer ja. de preamp booster.
en dan misschien een tweede hands h2o


hugo

JvD.
17 februari 2007, 10:29
E170, ga hem testen, ik ben nog verbaast over hoe mooi die klinkt

hugo123
17 februari 2007, 10:32
Let op dat de G2 ook geen USB heeft! Dus even in je pc steken voor wat opnamen zit er niet in. De G2 is een G2.1u maar dan zonder USB, zonder expressie-pedaal en zonder aansluitmogelijkheid voor een extra switch of pedaal.
De g2 heeft wel; aansluitmogelijk heden voor een pedaal. normaal pedaal (aan uit) of een expressie pedaal, hij heeft geren USB

hugo123
17 februari 2007, 10:33
@JVD hoe duuur was die h2o
en ik heb er een op marktplaats gezien maar ik vind het toch nog iets te duur. behringer serie. kilinken die goed.
iemand ervaring?



hugo