PDA

View Full Version : Distortion pedaal kapot!



The Underdog
13 februari 2007, 18:43
Ik heb op mijn GLX pedaal een 9v adaptor van Digitech aangesloten. Het gaf eerst licht, maar na enkele seconden ging het uit. Digitech raadt echter het gebruik van hun adaptors op andere apparatuur af. Nu is het distortion pedaal kapot. Het doet helemaal niets meer. Wat kan ik eraan doen?

Robin.ke
13 februari 2007, 19:08
Als de afgegeven spanning van je Digitech adapter beduidend hoger is dan de spanning die voor je pedaal bedoeld is of de polarisatie verkeerd is, dan zal er wel het een en ander zijn doorgebrand. Misschien nog te repareren door een handige electronica "Harry" ?

The Underdog
13 februari 2007, 19:23
Zowel adapter als pedaal zijn 9v. Op de adapter staat er niets van polariteit. Kent er iemand sites met uitleg over pedalen? Morgen doe ik hem terug naar de winkel, maar ik heb er niet heel veel hoop voor. Ik zou anders niet weten wie het pedaal zou kunnen herstellen.

strat 91
13 februari 2007, 22:41
nou weetje. een maat van me heeft ook al 2 glx pedalen vesrleten omdat ze niks meer deden. dus ik denk eerder dat het aan het pedaal zelf ligt dan dat ej de schuld geeft aan de digitech voeding.

en die maat van me kreeg 2 keer een nieuwe dus er is hoop hahaha
gegroet strat 91

The Underdog
13 februari 2007, 23:41
Neenee, het ligt weldegelijk aan de voeding. Daarvoor werkte het perfect en Digitech waarschuwt tegen het gebruik van hun adapters op andere pedalen en vice versa.

Swan
13 februari 2007, 23:43
ja dat doet elk merk omdat ze dan meer adapters verkopen. Only use boss-adapters! en dan 5 keer zoveel geld kwijt zijn.

Frits van Mourik
14 februari 2007, 00:14
Je hebt kans, dat de Digitech-adapter wisselspanning levert.
Zo heb ik er ook een stuk of wat.
In dat geval zijn waarschijnlijk de halfgeleiders (transistor's, IC's)
in je pedaal naar de klote...

bert k
14 februari 2007, 09:39
Hoe kan dat dan? Die (foute) gelijkspanning zou dan toch in het pedaal als eerste opnieuw gelijkgericht worden?

aad
14 februari 2007, 13:55
Hoe kan dat dan? Die (foute) gelijkspanning zou dan toch in het pedaal als eerste opnieuw gelijkgericht worden?

Er zijn maar weinig effectpedalen met een gelijkrichtcircuit ingebouwd.
Zelfs geen ompoolbeveiliging vaak!

bert k
14 februari 2007, 14:57
Maar als Frits gelijk heeft werkt Digitech dus op wisselspanning. Die zou dan toch in het pedaal gelijkgericht moeten worden?

Frits van Mourik
14 februari 2007, 15:37
In een Digitech pedaal wel, in een GLX dus niet...

bert k
14 februari 2007, 15:54
Ach, barst nou... Ik dacht dat die GLX van digitech was. Foutje:)

Dirk_Hendrik
14 februari 2007, 16:44
Ach, barst nou...

Laat maar Bert. Dat barsten is waarschijnlijk al gebeurt... in dat pedaal.. te barsten.