PDA

View Full Version : Bouwplannen



Luke-wannabe
13 februari 2007, 17:51
Dag allemaal
Dit topic is alleen bedoeld om mijn zelfbouw idee te presenteren. Ik wil graag weten of het haalbaar is.
Ik wil van de zomer samen met een vriend een gitaar gaan bouwen. Hij is super creatief enzo, doet veel aan meubelbewerking, en wat al niet nog meer met hout.
Dit is mijn tijdelijke idee. Dat zal nog wel veranderd worden, omdat die vriend van mij waarschijnlijk ook nog gaat zeggen van: Ja maar misschien kunnen we dat beter zo doen e.d.

http://img258.imageshack.us/img258/8171/ideego6.jpg

Een Mustang model met een tune-o-matic brug. Hb met coilsplit in de brugpositie en een p90 in de neck. We gaan denk ik Mahonie voor de body en esdoorn voor de neck gebruiken. Rosewood toets. De inleg zit al keilang in mijn hoofd. Vind ik erg gaaf zo die romeinse cijfers. Graphic gaan we er denk ik ook wel op doen, maar wel iets anders. Maar dit was meer als voorbeeld.

niekb
13 februari 2007, 18:12
die brug ziet er niet verkeerd uit op n mustang, ook beter dan t origineel, ff snel snaren vervangen is er niet bij..je blijft stemmen.

thijser
13 februari 2007, 18:31
cool project:D zie je niet vaak zo'n mustang

Luke-wannabe
13 februari 2007, 18:50
Thanx. Ik moet alleen de maten tegen die tijd eens ergens vandaan zien te halen.

AvU
13 februari 2007, 19:33
ziet er zeker vet uit, maar bij een tune o matic heb je toch een hals hoek nodig? Of kan dat ook zonder.

grt. Arjan

Luke-wannabe
13 februari 2007, 19:34
Oh ja shit.. Dat ben ik vergeten..

JorikDekkers
13 februari 2007, 19:42
waarom maak je niet een musicman the luke als je zo'n lukatherfan bent?
die is ook niet zo heel moeilijk te maken volgens mij (op de hals na)

ik zit iig te overdenken om mn Ibanez zo om te bouwen dat ie luke-achtige specs heeft

robostrat
13 februari 2007, 19:44
ziet er zeker vet uit, maar bij een tune o matic heb je toch een hals hoek nodig?

je bent toch niet aan het assembleren.....
je maakt de neck/body zelf dus kan je daar rekening mee houden ;)

Malle Eppie
13 februari 2007, 19:48
Gaaf idee die inlay!!

Luke-wannabe
13 februari 2007, 19:48
waarom maak je niet een musicman the luke als je zo'n lukatherfan bent?
die is ook niet zo heel moeilijk te maken volgens mij (op de hals na)

ik zit iig te overdenken om mn Ibanez zo om te bouwen dat ie luke-achtige specs heeft

Omdat ik geen fan ben van superstrats..

@ Robostrat: Maar het liefst wil ik het wel simpel maken en een hals hoek word een stuk moeilijker denk ik. Ik ga op zoek naar een andere brug.

Orpheo
13 februari 2007, 19:56
halshoek maken is echt niet zo lastig hoor :) je maakt een malletje van de juiste hoek, en je laat darover je bovenfees glijden. tis niet zo lastig. voor een stratlike brug heb je ook een hoek nodig, nu maak je alleen de hoek iets groter...


maar wat je KUNT doen is 'm via warmoth bouwen! die maakt m precies zoals jij t wilt. ofwil je 'm zelf ook zagen en frezen enzo...

Luke-wannabe
13 februari 2007, 19:58
Warmoth = te duur vrees ik.
Ach ik ga het eerst wel eens overleggen met die maat van me. Dan zien we wel weer.

thijser
13 februari 2007, 20:01
is niet zo moeilijk hor;) als je de neckpocket recht laat en de rest van de hals onder een hoek zaagt/schaaft/freest is het ook goed.

thijser
13 februari 2007, 20:04
dit bedoel ik:

http://www.grumbleonline.nl/hoekhals.JPG

Luke-wannabe
13 februari 2007, 20:41
Ja dat snap ik ;)
Misschien is het allemaal wel veel moeilijker dan ik denk.. Daarom ga ik het er ook even over hebben met die gozer..

Orpheo
13 februari 2007, 21:05
Warmoth = te duur vrees ik.
Ach ik ga het eerst wel eens overleggen met die maat van me. Dan zien we wel weer.

300 euro met verzenden... allpartsneck erop, 100 euro verder. de rest is up to you

Luke-wannabe
13 februari 2007, 23:12
Vind ik idd een hoop geld. En ik vind het leuk om zelf eens wat te maken.

SimonS
13 februari 2007, 23:27
als je graag een TOM brug wilt en niet een neck angle, zou je de TOM brug kunnen verzinken in de body (o.a. toegepast door Godin). Niet moeilijk, en ziet er nog eens classy uit ook.

Luke-wannabe
13 februari 2007, 23:52
Ook een goed plan ja!
Zat net nog een beetje te kloten in mn fotobwerkingsprogramma (photoline, lijkt op photoshop, kent iemand dat?) en daar kwam dit uit: Lijkt me ook gaaf, alleen die afgeronde onderste hoorn weet ik nog niet...
http://img127.imageshack.us/img127/8887/idee2de1.jpg
Misschien moet ie iets naar onderen..

Squier4ever
14 februari 2007, 00:26
die tailpiece zou ik niet doen...
doe anders een stringthrough, wel met TOM brug erop zegmaar, ziet er ook gaaf uit denk ik

Johannes
14 februari 2007, 01:44
Ik heb ook ff wat voor je gefixed, ter inspiratie.

http://home.kabelfoon.nl/~vanheusd/2maffe%20mustang%20copy.jpg


Ik ben wel iets afgeweken van jouw ontwerp. Dit is namelijk een Jaguar bodyvorm (bij gebrek aan een pdf file van een Mustang)

Luke-wannabe
14 februari 2007, 02:07
Maar dat is toch een mustang..! Maar hoe maak je dat?

Johannes
14 februari 2007, 02:13
Ik heb een pdf file van de Fender site (http://www.fender.com/support/diagrams/) gepakt en die flink onder handen genomen met Photoshop. Ik vond je eerste idee echt heel gaaf, dus ik ging zelf even aan de slag.

Je hebt trouwens gelijk wat betreft de body vorm oeps, my wrong.

Luke-wannabe
14 februari 2007, 02:15
Ok zo doe je dat dus, gaaf man! Thnx dat je het ook vet vind!

AvU
14 februari 2007, 14:44
Deze dan? (http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_41_58_262&products_id=2683)

ook een mooie brug voor een mustang?

niekb
14 februari 2007, 15:03
ik zie een capo...een buis, wat busjes maar geen brug hoor

edit: duh daarboven jah....
dat kan mooi zijn maar weet niet of dat wat is in combi met die slagplaat...dan zou ik die custom maken, als je toch bezig bent...dat ie mooi aansluit oid

gjlp
14 februari 2007, 23:13
Laat me raden.. Jij heet Leon en je maat Frank?

leuk project trouwens.

Luke-wannabe
14 februari 2007, 23:38
Hoe kom je daar nou bij :p
Je hebt gelijk hoor, maar hoe ken ik jou??

@Avu: Kan ook, maar vind ik er niet zo vet uit zien.. Dat verzink idee van die tom vond ik wel vet!

gjlp
14 februari 2007, 23:50
Jij kent mij niet. Het was een wilde gok aan de hand van het logo :D

Luke-wannabe
15 februari 2007, 00:03
Haha fokking droog.. Ik zat al te kijken wie is dat nou joh.. :p