PDA

View Full Version : Stelt zich voor: RMCKO



RMCKO
13 februari 2007, 14:48
Haai! Ik ben Rmcko en ik wil mezelf even voorstellen. Ik ben 33 jaar en speel sinds mijn elfde gitaar. Toen ik vijftien werd, kreeg ik mijn eerste elektrische gitaar; een Vester met een heel klein versterkertje van het merk Gorilla. Vanaf dat moment werd het echt leuk! Helaas niet voor mijn schoolresultaten want die gingen met sprongen achteruit. Mijn gitaarspel ging echter met grote sprongen vooruit en dat vond ik toch belangrijker. Les heb ik nooit gehad. Ik was zo'n eigenwijze "doe het zelver". Niemand die mij hoefde te vertellen dat je een gitaar rechtshandig moet houden. Tja, als ik toen had geluisterd. Nu speel ik dus linkshandig en ondersteboven (= hoge E boven, lage E beneden). Lastig? Ja, best wel! niet zozeer voor mijn techniek maar wel voor mijn gitaarkeuze. Er is voor linkspoten al minder keus en met mijn manier van spelen is de keuze echt minimaal! Ik heb een Ibanez RG470L, een model wat ik graag wilde hebben. Ik ben een grote Joe Satriani en Steve Vai fan dus een andere gitaar dan een Ibanez was geen optie. Maar nu zou ik ook wel een Telecaster willen. Of een Les Paul. Of een mooie ES335 enz...
Misschien is het maar goed dat ik weinig keus heb, want nu beperkt mijn G.A.S. zich slechts tot versterkers en effecten. En dat is al moeilijk genoeg!
Raar volk die gitaristen. Soms ben ik weleens jaloers op de bassist uit mijn band. Al jaren dezelfde bas, dezelfde versterker en hetzelfde kapsel. Wat kan het toch makkelijk zijn.
Op dit moment ben ik helemaal gelukkig met mijn Line 6 FlextoneIII versterker. Ik had tot een week geleden een Koch Twintone maar die heb ik verkocht. Geen buizen meer en dat lijkt me goed te bevallen. Uiteraard zijn er mensen die deze switch niet begrijpen en dat begrijp ik ook wel. Een Twintone is naar mijn mening nog steeds de best klinkende compacte buizencombo. Maar ik wil veelzijdiger kunnen klinken en opnemen zonder bang te zijn voor kwetsbare buizen. Ik hoop dat ik de rust die ik in mijn gitaar (gedwongen) gevonden heb, nu ook in mijn Flextone vind.
Enfin, dit forum is geweldig. Al die gitaar-enthousiasten! Leuk om te lezen en zo nu en dan eens wat te posten.

Groets, Rmcko

Don Capo
13 februari 2007, 16:29
toen had geluisterd. Nu speel ik dus linkshandig en ondersteboven (= hoge E boven, lage E beneden). Lastig? Ja, best wel!

Lijkt me zeker lastig, en een hoop bekijks in de gitaarwinkel waarschijnlijk. In ieder geval welkom op het forum!

FrankC
13 februari 2007, 16:42
Geinig onze drummer speelt ook op die manier gitaar.

Elixir
13 februari 2007, 16:54
Hey Rmcko,

Interessant verhaal van dat "onderste boven spelen". Veel plezier hier.

RMCKO
14 februari 2007, 11:01
Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes, Rmcko

sjoerd5
14 februari 2007, 15:43
Lijkt me raar als je in een gitaarwinkel komt en zegt:
Ik wil graag die gitaar proberen.
Ok, meneer dat kan ik prik hem meteen in een versterker voor u.
Eenmaal zittend doe je gitaar-ondersteboven-techniek.
Ik denk dat je dat toch vaak te horen krijgt:
Eehhh...meneer u houd de gitaar verkeerd om/ondersteboven.

En dan lekker antwoorden: Nou en? het gaat toch goed zo.

klikokarma
14 februari 2007, 16:30
Geinig onze drummer speelt ook op die manier gitaar.

Hee, die van mij ook! Nou ja, ex-drummer. Zou dat typsich des drummers zijn ? ;)

robert-gitarist
14 februari 2007, 16:37
Begint er inderdaad wel op te lijken ;)
Kennis van me is drummer en speelt ook beetje gitaar en ook op die manier :D

Enne welkom op het forum trouwens :)

FrankC
14 februari 2007, 17:12
Zijn pa is muzikant. En ik denk dat hij als klein jochie op zijn gitaren heeft gespeeld. Ik weet eigenlijk niet of hij links of rechtshandig is.
In elk geval geinig om te zien hoe hij akkoorden pakt. Of het een drummer ding is? Er is op dit forum inmiddels een drummertopic gestart.