PDA

View Full Version : RG 1550 pickup voor lage stemmingen



ibbie
13 februari 2007, 14:16
Momenteel zit er een ToneZone van Dimarzio in de brug positie van mijn Ibanez RG 1550 (basswood) maar nu ik mijn Bo~EL heb, wil ik deze gitaar gaan gebruiken voor het heftige werk en hem lager stemmen. Ik speel over een Peavey 5150, welke pick up moet ik nou hebben voor de echt brute sound? Ik dacht zelf aan de D-Sonic, SuperDistortion of de Dimebucker van Seymour Duncan..
Alles reacties welkom! Ik wil sowieso een passive pick up.. dus geen EMG.

interessander
13 februari 2007, 15:08
Voor het zwaardere werk is een tonezone vaak wat te zompig. ik heb zelf goede ervaringen met dimarzio superdistortion en evolution over een 5150, de evolution is erg strak maar ik vind het karakter van de superdistortion fijner, voor een leker bruut geluid is een tubescreamer voor je 5150 eventueel ook aan te raden.

DarknessAwaits
13 februari 2007, 17:43
De D-Sonic van dimarzio zou speciaal voor de lagere stemmingen geschikt zijn, wellicht is die het proberen waard?

Soulflyhigh
13 februari 2007, 18:05
Wat dacht je van een Seymour Duncan Invader? Goede verhalen over gehoord ivm Ibbie's

Nickname
13 februari 2007, 18:06
Ik heb inderdaad gehoord dat de D-sonic van dimarzio daar voor gemaakt eens, petrucci schijnt hem ook te gebruiken dus dat zit wel snor kan ik me voorstellen :satisfie: