PDA

View Full Version : Nieuwe Gitaar! Bo~EL Mc-6



ibbie
13 februari 2007, 14:05
Eindelijk een keuze kunnen maken en het is een Bo~El Mc-6 Tobacco Sunburst met shark inlay en floyd rose geworden! SUPER gitaar. Speelt als een tiet en klinkt bijzonder goed. Ik ben vorige weerk bij Huub geweest om hem te proberen en was echt gelijk verkocht. Ik vind dat de hals en feel een beetje te vergelijken is met een hele dure Jackson custom, maar de tone is IMO way better.
Morgen komen er eigen foto's en een review!

http://www.huubboel.nl/afbeeldingen/MC-6%20tabacco%20sunb..JPG

a darker shade of grey
13 februari 2007, 17:02
Nou schiet maar op dan! Want ik ben reuzebenieuwd!!!!

Maar in de tussentijd: proficiat man!!!

Tho
13 februari 2007, 17:22
Gefeliciteerd! Hele mooie gitaren, maar die headstock... niet echt mijn ding

888_Gerrinezzzz
13 februari 2007, 17:32
ontzettend mooi! :) Mooi ook die sunburst kleur met geel in de binnen kant inplaats van oranje net zoals al die Fenders. Gefeliciteerd!!!

Realeigo
13 februari 2007, 17:34
mag ik de eerste zijn om te zeggen dat ie vreselijk lelijk is, verder gefeliciteerd met je nieuwe gitaar..

Soulflyhigh
13 februari 2007, 18:07
Vet ding!!! Ik ben zeer benieuwd naar deze gitaren. Zoals gezegd is de headstock niet helemaal mijn ding. Nog een puntje van kritiek: dit is echt de enige kleur die ik niet mooi vind van alle opties. Nou ja nog veel plezier en we wachten natuurlijk op foto's en soundclips ;)

Nickname
13 februari 2007, 18:09
Jaah.. vette gitaar, nu maar wachten op de fotows :satisfie:

Snaar'n Bennie
13 februari 2007, 18:15
Proficiat met je nieuwe speeltje, maar ik vind het geen moie gitaar. Ik vind de haaievinnen niet bij de body passen. Evenzo als de kop.

Het is ook nog een signature gitaar hé? Niet dat dat wat uitmaakt hoor. Maar ken jij de gitarist in kwestie?

Tho
13 februari 2007, 18:37
Maar ken jij de gitarist in kwestie?

Die heeft hier zelfs een account op het forum ;)

En wat die inlay betreft, weet je hoe belachelijk gangbaar die is op superstrats?

robert-gitarist
13 februari 2007, 19:26
Inderdaad,Marcel heeft een account maar post nauwlijks tot niet op eht forum ;) Gitarist van Epica(dacht ik) idem.

Maare gefeliciteerd met je nieuwe gitaar.Heel mooi ding.Mooie sunbust.De headstock heb ik geen mening over.Ene keer vind ik het wel fraai staan,andere keer vind ik het minder.Maar veder mooi gitaartje.Ben je bij Huub in Zutphen geweest?

jplm
13 februari 2007, 19:32
Gefeliciteerd! Hele mooie gitaren, maar die headstock... niet echt mijn ding

Die headstock zorgt er echter wel voor dat de snaren kaarsrecht van de topkam naar de stemsleutels lopen. Ik heb afgelopen weekend op de beurs in Groesbeek eens rustig zitten luisteren naar hun uitleg m.b.t. hun gitaren, dat had wel wat, vond ik.
Ik vond overigens de "Kim" achteraf nog het fraaiste, komt waarschijnlijk omdat ie helemaal zonder tierelantijnen is, en dan nog gewoon met een dunne matte laklaag, of misschien helemaal geen laklaag, dat weet ik eigenlijk niet.

Groet, en succes met je gitaar, Jan.

Tho
13 februari 2007, 19:38
Die headstock zorgt er echter wel voor dat de snaren kaarsrecht van de topkam naar de stemsleutels lopen.

Dat viel me niet eens op! Dat is wel beter dan. In die wetenschap is hij al een stuk mooier :cooler:

ibbie
13 februari 2007, 19:44
Op deze foto komt de kleur niet mooi uit, in het echt is ie veel mooier. De headstock verschillen de meningen uiteraard over, ik heb er zelf geen problemen mee, vind hem zelfs erg goed passen bij het model en lekker appart. Over de inlay; ik vind shark inlay er over het algemeen echt té metal uit zien, maar bij deze gitaar gek genoeg niet. Het past goed bij de kleur vind ik. Maar trouwens het uiterlijk gaat gewoon helemaal niet op bij deze gitaar, het geluid maakt ieder minpuntje goed, dat is namelijk echt fabelachtig. Zo ook de bespeelbaarheid.


Edit: Ja ik ben bij Huub in Zutphen geweest!
En ja ik weet dat het een sig. is www.marcelcoenen.com super gitarist.

Maiden Michiel
13 februari 2007, 20:23
Vet, ik heb laatst nog even die paarse 7 string versie vastgehad. Erg relaxed, dunne hals ook, dat had ik niet verwacht.

888_Gerrinezzzz
13 februari 2007, 20:35
Inderdaad,Marcel heeft een account maar post nauwlijks tot niet op eht forum ;) Gitarist van Epica(dacht ik) idem.

In Epica zit geen Marcel, wel een Mark! :gitarist:

Herman
13 februari 2007, 21:22
Nou heb ik nog nooit zo'n jackson bespeeld he, maar is die hals van zo'n Bo-el die jij nu hebt enigzins vergelijkbaar met de gemiddelde Ibbanez (Rg?)? Ik ben wel benieuwd wat voor "feel" die Bo-el's nu hebben, en of ik die nou ook nog een keertje moet gaan testen. En je hebt ook nog zo'n signature versie van eoa Producer (van oa Intwine)..wat weet je van die hals?? (of iemand andetrs die er wat over weet natuurlijk)...ben wel benieuwd namenlijk :)

Gitaro
13 februari 2007, 23:57
Cool, nog nooit iemand hier gezoen die ene Boel heeft, op M.Coenen na dan.


In Epica zit geen Marcel, wel een Mark! :gitarist:

Er staat idem, dus voor de Epica (?) gitarist geldt hetzelfde als voor Marcel Coenen, hij heeft een account maar post bijna nooit.

idno
14 februari 2007, 08:37
offtopic: de gitarist van Epica die hier ook post is Ad Sluijter. zit meer op het rack gedeelte

Braindead
14 februari 2007, 13:42
Is die headstock niet in plaats van apart gewoon gejat van Musicman?
Verder wel een leuke gitaar. Vind alleen de sharkfins niet meer zo mooi, maar dat is persoonlijke smaak.

FrankC
14 februari 2007, 15:02
Gefeliciteerd Ibbie!

Ik overweeg om er ook een aanschaffen. Heeft Huub de MC 6 op voorraad liggen?

Wat vind je van de elementen?

ibbie
14 februari 2007, 20:44
Gefeliciteerd Ibbie!

Ik overweeg om er ook een aanschaffen. Heeft Huub de MC 6 op voorraad liggen?

Wat vind je van de elementen?

Zeker doen! Huub heeft er nog best een hoop, maar in deze kleur met shark inlay geen een meer.. Wel nog een paarse en rode. Maar van degene zonder floyd rose en met dot inlay heeft hij er nog genoeg volgens mij.

De elementen zijn ook echt ontzettend goed, (ik kan echt niks dan goeds zeggen over de gitaar inderdaad) over mijn Peavey 5150 klinkt de gitaar echt als een beest. Een heerlijke push, maar toch een heel helder geluid. Er hoeven zeker weten geen andere elementen in IMO.

En over de kop + kleur, ja zou goed kunnen dat de kop van MusicMan is gekopieerd, maar wtf boeit het.. De kop zal me echt een rotzorg zijn.

De kleur op de foto klopt totaal niet! Die is waarschijnlijk geflitst, in het echt is 'ie veel minder geel. Ik plaat z.s.m. wat foto's.

Tho
14 februari 2007, 20:53
In Epica zit geen Marcel, wel een Mark! :gitarist:

Hij zegt dat hij hier óók zit. Niet dat Coenen in Epica zit :satisfie:

ibbie
14 februari 2007, 21:15
* ik zei niks *

Anders Destium
14 februari 2007, 21:28
Gefeliciteerd ermee, mooi ding man! Veel plezier ervan, en rag ze op die vette amp van je ;)

FrankC
14 februari 2007, 21:32
Ibbie bedankt voor de info! Ik zal de trip naar Zutphen gaan maken. Ben benieuwd. Ik zoek een gitaar necktru met een snelle hals en twee humbuckers. Ik heb een Jackson SL1 als vergelijkings materiaal. Maar goed een gitaar met die specs voor die prijs is zeker de moeite waard om uit te proberen. Waarom altijd krom liggen voor die amerikaanse gitaren.

Ps. Nee, In Delain speelt die andere gozer op Bo~El.
Ik weet niet hoe hij heet.

Verder Marcel Coenen en Conrad Hultermans. En Lademacher zie website.

ibbie
14 februari 2007, 21:39
Ibbie bedankt voor de info! Ik zal de trip naar Zutphen gaan maken. Ben benieuwd. Ik zoek een gitaar necktru met een snelle hals en twee humbuckers. Ik heb een Jackson SL1 als vergelijkings materiaal. Maar goed een gitaar met die specs voor die prijs is zeker de moeite waard om uit te proberen. Waarom altijd krom liggen voor die amerikaanse gitaren.

Ps. Nee, In Delain speelt die andere gozer op Bo~El.
Ik weet niet hoe hij heet.

Verder Marcel Coenen en Conrad Hultermans. En Lademacher zie website.

Klopt en Ferguson van Detonation. Ik denk dat hij qua feel een beetje overeenkomt met je Jackson.. maar de klank is echt anders IMO veel beter.
Test maar zelf en laat horen wat je vindt!

Orgasmocaster
14 februari 2007, 21:55
En ja ik weet dat het een sig. is www.marcelcoenen.com super gitarist.

Ahhhh...Marcel Coenen.. Wereldberoemd van Insane Psycho, Speedica, en uiteraard.....HENK FUCKING WIJNGAARD!!!!
:):)

FrankC
14 februari 2007, 22:21
Lesje sweep picking van dhr.Coenen sla ik zeker niet af!

De Beer
16 februari 2007, 21:05
Ik vond overigens de "Kim" achteraf nog het fraaiste, komt waarschijnlijk omdat ie helemaal zonder tierelantijnen is, en dan nog gewoon met een dunne matte laklaag, of misschien helemaal geen laklaag, dat weet ik eigenlijk niet.Helemaal geen volgensmij....erg mooie gitaar. de P90(alike) maakt hem erg veelzeidig.
Ik heb er regelmatig een in m'n handen tegenwoordig (die van Matthijs v. Vliet, zie Bo~el site) en ik moet zeggen.....als ik het geld had kwam er wel een KIM in huize Beer.

Mooie aanwinst trouwens die MC6! congrats!
Bas van "Mourning" speelt op een 7, daarom had hij zijn korina V 7 niet meer nodig die ik toen maar van hem heb gekocht die nu weer naar Orpheo is.

Reb
18 februari 2007, 21:39
Hey ibbie, zou je een paar fotos kunnen posten? Ik ben erg benieuwd :rockon:

sebass
18 februari 2007, 22:08
De bassist van mijn oude band speelt nu in die van hem. Ben trouwens wel benieuwd naar die gitaar als ik hem ergens zie hangen dan ga ik er zeker even op spelen.

Hydra
19 februari 2007, 08:25
Mooie gitaar hoor, een maatje van me heeft ook een boel en ik moet zeggen dat daar een waanzinnig lekkere hals op zit en een goeie sound heeft.

Imho kwa prijs kwaliteit een erg goede deal, en ik kan Huub altijd wel waarderen.. alleen jammer dat hij steeds minder vaak zelf de in de winkel te vinden is..

koennie
25 februari 2007, 00:59
jah waar zijn de foto's nou? t is allang 'morgen' geweest! :p

wel vette plank!

FrankC
10 maart 2007, 10:31
Zijn er nog prentjes van je MC 6?