PDA

View Full Version : een vraag



siemeke
30 december 2002, 19:36
ik had een vraag mijn versterker ruist nogal maar als ik een snaar op het metaal druk dan is het veel minder.

maar als ik m'n versterker op clean zet is het wel (bijna) helemaal weg.

ik had gehoord dat het aan de aarde kan liggen maar wat kan ik hier aan doen?

bedankt

SiNiSTRaL
30 december 2002, 19:43
Als je single coil elementen hebt (vaak op strat) dan heb jke daar al gauw last van , kan ook komen door een computer/tv/mobieltje

Pee
30 december 2002, 21:10
Op 2002-12-30 19:36, schreef siemeke:
ik had een vraag mijn versterker ruist nogal maar als ik een snaar op het metaal druk dan is het veel minder.

maar als ik m'n versterker op clean zet is het wel (bijna) helemaal weg.

ik had gehoord dat het aan de aarde kan liggen maar wat kan ik hier aan doen?

bedankt


het is normaal dat hij bij clean niet ruist en het is ook normaal dat hij bij distortion ruist.

Negative K3 fan
30 december 2002, 21:15
Alles is normaal wat je daar vertelt.

gitaarTijntje
2 januari 2003, 23:53
hey siemeke

Ik heb ook een strat en de daarbijhorende singlecoil's en kheb pcies et zelfde probleem. kheb hier dan dus ook een topic over geplaatst. zoek ff op "aardeprobleem".

succes :wink:

lagwagon_81
3 januari 2003, 21:50
Ruist hij alleen als je distortion aan staat of ook bij clean? Bij distortion ruist hij namelijk meestal wel wat. Ik heb hier zelf een Noise Suppressor pedaal voor aangeschaft.

Electrical Storm
5 januari 2003, 22:46
Heb ik ook gehad. Het was geen aarde-probleem want als ik mijn gitaar (of snoer) met een verwarmingsbuis o.i.d. verbond was het nog niet weg. Het hielp alleen als ik een koperdraadje spande tussen bijvoorbeeld mijn tremolo en mijn arm of het gitaarsnoer met mijn been.
Maar opeens was het weg, ik denk dat dat ook het enige is wat je kunt doen... wachten. Misschien is er in je gitaar een aardedraadje los ofzo, dus moet je je potmeter even losschroeven of bij je brug kijken aan de achterkant.