PDA

View Full Version : Double Muff



rocker_71
13 februari 2007, 12:50
Belangrijk voor alle Double Muff gebruikers: plaats dit effect als EERSTE in je effect chain. Zeker niet na een niet true bypass pedaal (zoals Boss).
Anders wordt het geluid heeeel iel en heel trebly.
Probeer maar uit en je zult het snel merken.

Fuhgawz
13 februari 2007, 14:05
Ik heb vaker gehoord dat dit voor nagenoeg alle Fuzzen zo is. Hoe komt dit eigenlijk?

Joey Handsome
13 februari 2007, 15:16
Hmm... Ik heb daar eigenlijk niet zoveel last van moet ik zeggen. Ik plaats dat ding overal waar ik hem nodig heb.
Daarnaast, is een Double Muff van zichzelf ook niet gewoon redelijk iel? Tis geen Big Muff iig.
Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat het onwaar is hoor, ik heb het ook vaker gehoord. Zelf alleen nog nooit last van gehad met mijn fuzzen. Heb zowel tb als non tb.

Swan
13 februari 2007, 15:27
mn fuzzfactory reageert er wel op, mn parallel universe dan weer helemaal niet, weet ook niet precies waar t aan ligt.

almarvk
13 februari 2007, 15:31
Sowieso een distortion oid als eerste in je chain, of je wah er nog voor.

En Boss is true-bypass? :confused:

Joey Handsome
13 februari 2007, 15:56
Sowieso een distortion oid als eerste in je chain, of je wah er nog voor.



In mijn geval m'n octaver, ring modulator, filter en compressor ook ervoor.

up-guitarman
13 februari 2007, 16:04
Jup hier ook: Dyna Comp => octave => SuperOD => Wah => Big muff en dan daarachter modulatie en delay.
De SD-1 vind ik gewoon lekkerder klinken voor de wah ...

rocker_71
13 februari 2007, 17:01
Ik heb nu:

Double Muff => Crybaby 95Q => Ibanez TS9DX => Boss DD3.

Ik moet alleen nog even testen of ik mijn MXR 10 bands EQ nog ga gebruiken. Heb hem ooit eens gekocht, maar moet zijn nut wel bewijzen natuurlijk.

@Joey Handsome: de DM is niet ielig hoor, vooral de double mode is behoorlijk heftig. Het ligt idd aan welke pedaal het is. De TS9DX is ook niet tb, maar heeft minder effect op de DM.

Joey Handsome
13 februari 2007, 17:20
@Joey Handsome: de DM is niet ielig hoor, vooral de double mode is behoorlijk heftig. Het ligt idd aan welke pedaal het is. De TS9DX is ook niet tb, maar heeft minder effect op de DM.

De double mode is redelijk opgefokt ja, maar ik kan nou niet zeggen dat ik die sound als vet zou kunnen omschrijven. Er verdwijnt toch redelijk wat bas uit je signaal met dat ding aan.

rocker_71
13 februari 2007, 22:55
Ik moet alleen nog even testen of ik mijn MXR 10 bands EQ nog ga gebruiken. Heb hem ooit eens gekocht, maar moet zijn nut wel bewijzen natuurlijk.


Nou, ben een avondje testen verder.... het lijkt erop of de MXR EQ het geluid wel wat levendiger maakt. Maar het is wel een crime om het allemaal te testen en goed te krijgen. Je kunt hem ook niet even uitschakelen (zit er niet op), dus ik moets steeds de kabels omhangen. Maar het lijkt te lonen.
Als iemand nog tips heeft mbt EQ.

Swan
13 februari 2007, 23:26
De double mode is redelijk opgefokt ja, maar ik kan nou niet zeggen dat ik die sound als vet zou kunnen omschrijven. Er verdwijnt toch redelijk wat bas uit je signaal met dat ding aan.

toch raar, mijn twee fuzzjes achter elkaar geven juist n dik en donker geluid

Joey Handsome
14 februari 2007, 00:22
toch raar, mijn twee fuzzjes achter elkaar geven juist n dik en donker geluid

Ja inderdaad vreemd, als ik de Double Muff dan weer voor een Big Muff of Rat plaats is het wel weer dik.

rocker_71
14 februari 2007, 12:52
op youtube staat trouwens wel een leuke demo over de double muff.
DEMO (http://www.youtube.com/watch?v=Tyv9E1AB4KA)

Swan
14 februari 2007, 13:27
hmmm dat klinkt erg als de mufffuzz van newtone

LostHighway
14 februari 2007, 14:12
hmmm dat klinkt erg als de mufffuzz van newtone
Het is dan ook een dubbele repro van de oude Muff Fuzz..