PDA

View Full Version : Tie your mother down



peter_heijnen
12 februari 2007, 21:12
Om de zoveel tijd google- en youtubevideo ik "karin bloemen" eens om te kijken of iemand weer eens een leuk oud filmpje heeft geplaatst dat ik zelf al jaren niet meer heb gezien.

Tie your mother down is er zo een, en hier sta ik zelfs in beeld met een "te lui om me te scheren jihad-baard" uit '96 schat ik zo.

Liedje begint op 47 seconden.

http://www.youtube.com/watch?v=pkwPS44R-lI

meul
12 februari 2007, 22:47
Heeeej wat leuk!

wat lijkt dit me een lekker bandje om een avondje mee te rossen zeg. word goed gezongen ook. je gitaarspel is gewoon heel erg solide. geen foutje nix.
erg leuk man!

groetjes,
Jan

Mithrandir
12 februari 2007, 22:56
Te gek man!! Klinkt lekker!

Gitaro
12 februari 2007, 23:08
Hoe cool! :rockon:

Firebird
12 februari 2007, 23:26
Haha... dit is echt ubercool!! Te gek man!

Rutger
12 februari 2007, 23:34
Vet :cooler:

Je bent lekker veel in beeld man :)

Bruce
12 februari 2007, 23:43
Klinkt erg goed hoor!
Wat voor gear gebruik je hier?

Tristan
12 februari 2007, 23:52
Dat rockt inderdaad erg lekker weg, jammer dat in dat soort formats de gitaarsolo's altijd zo kort zijn... :D

peter_heijnen
13 februari 2007, 10:06
Ha wat een leuke en aardige reakties, dank dank.

@Meul: dat was idd een errug leuk bandje. We speelden -zonder Karin- ook veel op feesten en zo waar we dan behoorlijk los gingen, dat was zeker een heerlijke tijd. En idd geen foutje, haha.... Helaas besteedde ik net iets teveel energie aan dat aspect. Ik was toendertijd bandleider en op een gegeven moment werd ik meer politieagent dan muzikant, of misschien zelfs politiehond....:) Er was altijd veel stress rond die opnames en vaak deed ik dan maar een pilletje Panadol van te voren zodat ik wat rustiger werd.

@ Bruce: Een standaard Musicman Silhouette in een Reussenzehn buizen preamp in een Intellifex in de eindtrap en speaker van een Marshall jcm 900 dual reverb 1x12 combo met gt75.

@ Tristan: Het valt eigenlijk alweer mee als je bedenkt dat een seizoen eerder "gewoon" een sketch of tekst over een solo werd heengemonteerd. Bij tv gaat het beeld echt VOOR alles.

meul
13 februari 2007, 10:21
Ha wat een leuke en aardige reakties, dank dank.

@Meul: dat was idd een errug leuk bandje. We speelden -zonder Karin- ook veel op feesten en zo waar we dan behoorlijk los gingen, dat was zeker een heerlijke tijd. En idd geen foutje, haha.... Helaas besteedde ik net iets teveel energie aan dat aspect. Ik was toendertijd bandleider en op een gegeven moment werd ik meer politieagent dan muzikant, of misschien zelfs politiehond....:) Er was altijd veel stress rond die opnames en vaak deed ik dan maar een pilletje Panadol van te voren zodat ik wat rustiger werd.



Het is duidelijk dat je daar niet helemaal 100% los bent en kan gaan. je staat met je smoel frontaal op de buis en het gaat natuurlijk om bloemen (neem ik aan) en je speelt daardoor zwaar in dienst van de muziek. dan moet het gewoon steady zijn en dat is het dus ook. zelf ben ik altijd dol op foutjes, daar verras ik mijzelf teminste nog eens mee :-) wat doe je nu als ik vragen mag? een tijd geleden was je bezig met iets. beetje soundscape achtig ding meen ik me te herinneren. hiermee zou je on tour gaan meen ik. hoe is dat afgelopen?

gr,
j

Ic3gl0vE
13 februari 2007, 10:41
"te lui om me te scheren jihad-baard"


:seriousf:


Leuk filmpje man!

Tristan
13 februari 2007, 11:20
Haha, echt geniaal die gear die je gebruikt hebt ook, die sound is echt goed hoor vind ik... :D
Wat je zegt is trouwens precies wat ik bedoelde, op tv zie je helemaal bijna nooit gitaarsolo's, of ze zijn heel kort, erg jammer hoor, want wat je aan het doen was klonk erg goed, had best wel wat langer mogen duren... :D

peter_heijnen
14 februari 2007, 14:54
@ Jan: Tja, los gaan is er idd niet bij, maar de uitdaging is voor mij dan om dusdanig te spelen dat je stiekem toch kan genieten van dat gitaartje achter die zangeres.

Wat betreft die "soundscapes", daar zou ik momenteel mee op tour zijn dus..., maar de hele boel is een heel jaar uitgesteld. Vanaf deze zomer moet het dan wel gaan gebeuren. Als het dan weer niet van de grond komt ga ik vanaf oktober een theatertour doen en tijdens die tour een andere tour zelf voorbereiden met een nieuwe jonge zangeres. Ik werk eigenlijk graag voor anderen en dan vooral in het theater.

Momenteel schnabbel ik alleen een beetje, maar heb daardoor mooi de gelegenheid om mijn vriendin te helpen met haar nieuwe zaak. Ik doe eigenlijk met veel liefde voor haar wat ik voor mezelf echt vreselijk vind: de administratie hahaha..... :)

@ Tristan: Ja leuk he met die jcm900. Ik heb hem toen vooral gekocht omdat ie zo klein was en omdat ie op low-power kon. Ik heb dat hele setje nog en wil het weer in een werkbare staat terug laten brengen. Dat word weer lachen en huilen met de reussenzehn. Dat ding klinkt geweldig, maar ik had er ook vaak ruzie mee....

Han S
14 februari 2007, 17:01
Ik heb nooit geweten dat jij zo'n knappe vent bent Peter! :D

Geweldig ook zoals dat bandje klinkt, koel, erg koel, niks mis mee.

peter_heijnen
14 februari 2007, 20:44
Ik heb nooit geweten dat jij zo'n knappe vent bent Peter!
Toen mss nog wel Han.

Inmiddels zijn we alweer zo'n 11 jaar verder en ik vind eigenlijk meer en meer vroeger alles leuker...... help!!! :)

Han S
14 februari 2007, 21:58
Toen mss nog wel Han.

Inmiddels zijn we alweer zo'n 11 jaar verder en ik vind eigenlijk meer en meer vroeger alles leuker...... help!!! :)

Kijk uit Peter, mensen die over vroeger miepen zijn oud en door de jaren ingehaald. Ik heb een tante van 91 en als je die spreekt praat je met een jonge vrouw van deze tijd.

savale
14 februari 2007, 22:32
hehe leuk hoor! Goed gespeeld!

peter_heijnen
14 februari 2007, 22:38
Kijk uit Peter, mensen die over vroeger miepen zijn oud en door de jaren ingehaald.
Dat bedoel ik: HELP!!!

Ach, eigenlijk valt het allemaal best mee, maar af en toe begin ik ook al een beetje op een ouwe zeur te lijken.... :)

meul
14 februari 2007, 22:44
@ Jan: Tja, los gaan is er idd niet bij, maar de uitdaging is voor mij dan om dusdanig te spelen dat je stiekem toch kan genieten van dat gitaartje achter die zangeres.

Wat betreft die "soundscapes", daar zou ik momenteel mee op tour zijn dus..., maar de hele boel is een heel jaar uitgesteld. Vanaf deze zomer moet het dan wel gaan gebeuren. Als het dan weer niet van de grond komt ga ik vanaf oktober een theatertour doen en tijdens die tour een andere tour zelf voorbereiden met een nieuwe jonge zangeres. Ik werk eigenlijk graag voor anderen en dan vooral in het theater.

Momenteel schnabbel ik alleen een beetje, maar heb daardoor mooi de gelegenheid om mijn vriendin te helpen met haar nieuwe zaak. Ik doe eigenlijk met veel liefde voor haar wat ik voor mezelf echt vreselijk vind: de administratie hahaha..... :)



Lijkt me ook wel eens een keer lekker. gewoon in dienst spelen. zonder al te veel gedoe. aan de andere kant ben ik iemand die gewoon moet prutsen anders word ik gek. nou ja, keuzen, ff hypothetisch dan he, kuch :-) Uiteraard zijn het die kleine dagelijkse dingetjes die je een beetje op aarde houden. kindjes, de zeikende buurman, de administratie :-) Het moet ook niet te makkelijk worden. is niet goed voor de blues zal ik maar zeggen.

Slevin
14 februari 2007, 22:52
Dat bedoel ik: HELP!!!

Ach, eigenlijk valt het allemaal best mee, maar af en toe begin ik ook al een beetje op een ouwe zeur te lijken.... :)

Met zo'n voornaam kan het niet fout gaan :hippie: :hippie: :hippie:

peter_heijnen
15 februari 2007, 09:28
Met zo'n voornaam kan het niet fout gaan
??? Mss moest ik hem dan maar veranderen, nog suggesties?

JeroenZ
15 februari 2007, 09:52
Maar de slide solo hebben ze er dan uitgeknipt? of is die gewoon niet gespeeld?
Dit rockt enorm!!!!

peter_heijnen
15 februari 2007, 23:21
Lijkt me ook wel eens een keer lekker. gewoon in dienst spelen. zonder al te veel gedoe..............
......... Het moet ook niet te makkelijk worden. is niet goed voor de blues zal ik maar zeggen.
Ieder voordeel heb zijn nadeel zoals J.C. ons leert. :)

peter_heijnen
15 februari 2007, 23:25
Maar de slide solo hebben ze er dan uitgeknipt? of is die gewoon niet gespeeld?
Dit rockt enorm!!!!
die slide is nooit gespeeld. De knip in het filmpje is van degene die het op het net heeft gezet. Bedankt voor het compliment.

Gast
16 februari 2007, 10:35
Cool Peter!
Is die drummer Dave van Beek?

Noid
16 februari 2007, 13:28
Jammer dat La Bloemen met die andere grietjes zo door het gitaarspel heen zingt :) Just kiddin: leuk om te zien dit filmpje. Moet leuk zijn om jezelf zo weer eens terug te zien. Lekkere sound trouwens uit die gear (en je vingers natuurlijk).

P.s. we hebben hier ook nog wat administratieprobleempjes, enige interesse? :)

peter_heijnen
16 februari 2007, 15:52
Cool Peter!
Is die drummer Dave van Beek?
Ja dat is dave. Ken je hem?

peter_heijnen
16 februari 2007, 15:57
Jammer dat La Bloemen met die andere grietjes zo door het gitaarspel heen zingt :) Just kiddin: leuk om te zien dit filmpje. Moet leuk zijn om jezelf zo weer eens terug te zien. Lekkere sound trouwens uit die gear (en je vingers natuurlijk).

P.s. we hebben hier ook nog wat administratieprobleempjes, enige interesse? :)
Tja, "La" huurde ons om er zelf doorheen te kunnen zingen. Maar die andere meiden zongen er ook doorheen en werden net als ons daarvoor betaald. Zij hadden het wellicht het best voor mekaar....

Btw, ik zit administratief helemaal volgeboekt! :)

meul
16 februari 2007, 16:09
Ieder voordeel heb zijn nadeel zoals J.C. ons leert. :)

ben niet zo bekend met J.C. maar hier had hij zeker gelijk :-)

Tristan
16 februari 2007, 22:00
Ja dat is dave. Ken je hem?

Gave drummer is dat, ik dacht alleen dat het vooral een Jazz/Fusion drummer was (ik heb hem gezien met Marnix Busstra zijn band Second Vision), maar Rocken kan hij dus ook... :D

Von Trippenhof
17 februari 2007, 00:27
Jaaaaa, GOED!



(over de eerste post dus, he)

Sanders
17 februari 2007, 02:03
Yeah! Cool man! :rockon:

peter_heijnen
17 februari 2007, 11:27
Wat een leuke reacties toch allemaal! :)


Gave drummer is dat, ik dacht alleen dat het vooral een Jazz/Fusion drummer was (ik heb hem gezien met Marnix Busstra zijn band Second Vision), maar Rocken kan hij dus ook... :D
Dave is te gek!!

Btw, het grootste gedeelte van het bandje in het filmpje is ook Second Vision. Naast Dave ook de bassist, de saxofonist (niet in beeld), en de toetsenist ook een tijdje. Iedereen behalve de percussionist en ik dus. De link is gemakkelijk te leggen: Marnix Busstra is de man van Karin.

Tristan
17 februari 2007, 19:04
Ja, dat wist ik ook al inderdaad, hij speelt nu als het goed is met Karin Bloemen... :D
Die toetsenist had ik niet herkend, die vond ik ook helemaal te gek bij Second Vision, zo mogelijk nog gaver dan de drummer eigenlijk, nu speelt Berthil met Marnix bij Second Vision en die vind ik ook te gek...

Gast
17 februari 2007, 19:27
Ja dat is dave. Ken je hem?
Niet persoonlijk, maar als drummer. Erg te gek!

peter_heijnen
17 februari 2007, 22:53
Ja, dat wist ik ook al inderdaad, hij speelt nu als het goed is met Karin Bloemen... :D
Die toetsenist had ik niet herkend, die vond ik ook helemaal te gek bij Second Vision, zo mogelijk nog gaver dan de drummer eigenlijk, nu speelt Berthil met Marnix bij Second Vision en die vind ik ook te gek...
De toetsenist in het filmpje is Ronald Kool, hij heeft op een gegeven moment even de plek over genomen van Erik van de Bovenkamp en die heb jij het meest waarschijnlijk zien spelen bij Second Vision.

Trouwens wat leuk dat je Berthil kent, ken je hem van het conservatrorium? Berthil is een van mijn favorieten. Ik heb vroeger erg veel met hem gespeeld en tegenwoordig komen we mekaar af en toe tegen op de een of andere vage schnabbel.

peter_heijnen
17 februari 2007, 22:53
Niet persoonlijk, maar als drummer. Erg te gek!
En zo is het maar net! :)

Tristan
18 februari 2007, 00:44
De toetsenist in het filmpje is Ronald Kool, hij heeft op een gegeven moment even de plek over genomen van Erik van de Bovenkamp en die heb jij het meest waarschijnlijk zien spelen bij Second Vision.

Trouwens wat leuk dat je Berthil kent, ken je hem van het conservatrorium? Berthil is een van mijn favorieten. Ik heb vroeger erg veel met hem gespeeld en tegenwoordig komen we mekaar af en toe tegen op de een of andere vage schnabbel.

Dat kan ook, vandaar dat ik hem niet herkende...
Ik ken Berthil inderdaad van het conservatorium (Rotterdam), hij gaf/geeft les in harmonie aan de piano op de Popafdeling aldaar, daarna ben ik geswitcht naar Jazz (Rotterdam) en daarna naar Pop in Amsterdam waar ik nu in mijn laatste jaar zit...
Berthil is te gek, toffe vent, goede leraar en een te gekke toetsenist...
Hoe is het trouwens met je Matchless?
Vandaag de studio ingedoken en veel opnames gemaakt met de Phoenix van Michael, echt een waanzinnig klinkende amp hoor... :D

peter_heijnen
19 februari 2007, 22:53
Hoe is het trouwens met je Matchless?
[dikvoormekaarshowmode]Euh, ik heb helemaal geen Matchless.[dikvoormekaar]
Wat er nog het meest op zou kunnen lijken is mijn ac15, maar die phoenix zal vast erg vet zijn.

Tristan
20 februari 2007, 20:53
Ah, de portemonnee is dus weer dik voor mekaar als ik het goed begrijp? :D

peter_heijnen
21 februari 2007, 19:52
Ah, de portemonnee is dus weer dik voor mekaar als ik het goed begrijp? :D
Ben bang dat dat wat tegen zou kunnen vallen: muzikant weet je nog.....

Tristan
22 februari 2007, 02:44
Ja okee, maar hij is in ieder geval dikker dan voor de verkoop, tenminste, dat zou wel zo moeten zijn... :)

peter_heijnen
23 februari 2007, 07:57
..... tenminste, dat zou wel zo moeten zijn... :)
Ja, als ik ooit een matchless zou hebben gehad om te verkopen.

Maar ik heb dus nog nooit een matchless gehad.......

Negative K3 fan
23 februari 2007, 12:47
vet nummertje peter, ook een goeie gitaartoon!

Tristan
23 februari 2007, 12:56
Ja, als ik ooit een matchless zou hebben gehad om te verkopen.

Maar ik heb dus nog nooit een matchless gehad.......

Ik snap er helemaal niks meer van, er staat er een op gitaarmarkt en daar staat de naam Peter Heijnen bij... :???:

peter_heijnen
24 februari 2007, 08:20
Hmm, maar dat ben ik dus niet. Best jammer want ik lees steeds dat die dingen zo goed klinken. :)

Dank je negk3.