PDA

View Full Version : Pandora PX4D



fhensen
12 februari 2007, 21:08
Ben 3 weken geleden gestopt met de band, aangezien hun eisen en wensen niet aansloten met de mijne. Dus niet meer repeteren met een drums en bas backline. Op internet e.e.a. gezocht en toen is mijn oog gevallen op de nieuwe Korg Pandora PX4D. Alternatief was de nieuwe Fender G-DEC 30, maar ik heb al 4 versterkers, dus dat was geen goed alternatief.

Pandora gearriveerd (2 dagen na bestelling), batterijen erin, headset en gitaar aansluiten en hupsakee.

Gaaf, geweldig! een drummer die uren achter elkaar hetzelfde ritme aanhoudt. Zitten maar liefst 100 rhytme en bas patronen in die je ook nog in snelheid en baskey kunt instellen. Heb ik het nog niet over de modelling amps en de effecten.

Juist klaar met het soleren over een rock drum patroon van 208 BPM.

En moeders en de kids kunnen gewoon TV kijken als ik zit te zweten.

Ciao
Frank

BamBuFan1
13 februari 2007, 00:51
Gaaf, geweldig! een drummer die uren achter elkaar hetzelfde ritme aanhoudt. Zitten maar liefst 100 rhytme en bas patronen in die je ook nog in snelheid en baskey kunt instellen. Heb ik het nog niet over de modelling amps en de effecten.Juist klaar met het soleren over een rock drum patroon van 208 BPM. En moeders en de kids kunnen gewoon TV kijken als ik zit te zweten.
Ciao
Frank

Ik heb in den beginne de PX1 gehad en ben inmiddels overgestapt op de PX3: geweldig oefentooltje en je kunt hem ook gewoon in een versterker/pc/pa pluggen en gaaaaan.

zeppo
13 februari 2007, 11:50
Helemaal mee eens: ik heb zelf de PX4 (en de PX4-R, met opnamemogelijkheid) en ben erg te spreken over de kwaliteit van het apparaat.
Maar wat vooral super is: plug je MP3 speler erin, en je kunt lekker meejammen.
Omdat er een houder bijzit voor aan je gitaarband ben je ook nog eens lekker mobiel. Het is dat ik nog geen draadloze koptelefoon heb, maar dat zou het helemaal af maken.

Ook handig: song op je MP3 spelen net niet in tune (of je gitaar)?: je kunt de input van je mp3-speler live transponeren ....
Al met al een wereld apparaat om te oefenen (zonder je huisgenoten lastig te vallen)
<spam>De PX4-R mag van mij trouwens weg want die gebruik ik te weinig.</spam>

rocker_71
13 februari 2007, 12:52
Superding!
Ik sluit idd mijn cd speler erop aan en gaan maar.

Enige minpuntje is als je een riffje opneemt, dat de kwaliteit dan zuigt.

Maar er zitten veel snufjes op, waaronder enkele zeer bruikbare amp modelers.

beruk
3 januari 2008, 15:29
Ik vind helemaal geweldig de pandora (het is mijn tweede, de eerste is in rook opgegaan want niet de goede voeding...... :( )
Heb laatst die synt solo van ELP's lucky man gespeeld, lache!
Verder lekker uitfreaken. Moet wel niet te dicht bij de cd speler zitten anders pikt mijn fender akelige stroring op....

Swampash
3 januari 2008, 20:06
De PX5D is net uit, deze heeft 744 bas en ritme patronen en jawel... usb audio uitgang. Super vet!

hoofd
3 januari 2008, 21:37
PX5D, ik kan er op de Korg-site niks over vinden. Wel op een webshop: http://www.musicdeals.nl/index.php?productID=18883&PHPSESSID=c872f44f10ab5f9ba38ae7d0bea9e50e

Klinkt vet, handige PC-aansluiting was precies wat nog ontbrak bij de PX4D, verder zijn die Korg dingetjes te gek.