PDA

View Full Version : guitar rig vraag



cardinal
12 februari 2007, 21:00
Kan je als je je gitaar de geluidskaart instuurt het signaal meteen door guitar rig halen en dat signaal ook opnemen?

Ik leg het misschien wat onduidelijk uit.

Nu gooi ik er een clean signaal in, dan guitarrig er pas overheen. Maar dat is dus niet realtime, dat signaal is al opgenomen.

Wil het eigenlijk realtime via guitarrig inspelen, met de sounds, en ook meteen kunnen opnemen.

Werk met cubase 5.1.

JER00N
12 februari 2007, 21:13
Dat kan. Opnemen kan met de ingebouwde recorder van Guitar Rig (2?) (druk op "Two" bovenaan). Of je ook kan opnemen met een ander programma ligt volgens mij aan je geluidskaart. Met mijn cheape onboard geluidskaart kan ik namelijk niet én Guitar Rig én een ander programma (in mijn geval Cool Edit Pro) tegelijk draaien.

Verder kan het zo zijn dat je alle andere programma's die geluid maken (bijvoorbeeld winamp, windows media player, guitar pro etc.) moet afsluiten of in ieder geval (bij bijv. winamp) op stop moet zetten. Anders kan Guitar Rig namelijk geen gebruik maken van je geluidskaart-uitgang en krijgt GR wel input, maar geeft ie geen output.

Ik denk dat ik binnenkort maar eens een howto ga schrijven op m'n site over het gebruiken van Guitar Rig :P

STW
12 februari 2007, 21:52
idd, met die tapedeck dus (ik heb die 'two' nog nooit gebruikt, ik ben GR 1 gewend)
play at output selecteren-->nieuw (dat 'lege blaadje')--> rec
en spelen maar.
daarna opslaan (dat diskette-icoontje) en voila :)