PDA

View Full Version : Strat gepimpd!



morris
12 februari 2007, 20:29
Gisteren eens mijn favoriete strat gepimpt, het is een FR classic uit de eerste serie.

dit is hem origineel:

http://inlinethumb20.webshots.com/83/2008002720063875599S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2008002720063875599GcLESl)

en zo ziet ie nu uit met celluloid tortoise:

http://inlinethumb11.webshots.com/2634/2965171130063875599S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2965171130063875599sCeqSF)

Hot or not?

:satisfie:
Morris

...rock...
12 februari 2007, 20:33
ziet er vééél nicer uit!! ben geen floyd-rose kerel ma het ziet er nu wel beter uit!

The Underdog
12 februari 2007, 20:36
Not. Ik vind die witte pickups en knoppen maar niks.

Axl Rose
12 februari 2007, 20:37
ik vind em erg mooi :)

LP_CL
12 februari 2007, 20:38
Ik kan er zeker inkomen dat je het persoonlijk een grote vooruitgang vind, maar smaken verschillen nu eenmaal.
Ten eerste vind ik die celluloid tortoise afgrijselijk (en dit op elke strat, gelijk welk kleur). Net alsof er iemand keihard over je gitaar heeft lopen kotsen.
En ten tweede vind ik een FR zo ongelooflijk niet-Fender. Tis alsof je er een superstrat wil van maken. Koop dan een superstrat, maar verneuk je strat niet.
Tot zover mijn ongezouten mening.

Tho
12 februari 2007, 20:43
Ik vind het origineel véél en véél mooier..

DarknessAwaits
12 februari 2007, 20:44
Stuk leuker zo, en ik vond 'm al tof hoe die was. Kun je nagaan! :rockon:

Noid
12 februari 2007, 21:05
Mooi, maar gezien die witte knoppen en elementen was Pearloid nog mooier geweest.

TMKXL
12 februari 2007, 21:16
Witte knoppen en pickups zijn juist mooi op tortoise shell! Ik vind hem nu zooo veel mooier geworden, goed gedaan morris! :)

Tho
12 februari 2007, 21:28
Iedereen vind hem mooier? Ik denk dat ik gewoon geen verstand van Fenders heb :satisfie: :cooler:

robert-gitarist
12 februari 2007, 21:43
Witte knoppen en pickups zijn juist mooi op tortoise shell! Ik vind hem nu zooo veel mooier geworden, goed gedaan morris! :)

Vette +1!

Wat ook mooi is,is ipv de witte knoppen en element kapjes,in het zwart ;)
Maar zo is ie prima.Ik heb een Sambora strat,een blauwe en had een witte slagplaat.10keer niks,nu zit er een Fender white pearl plaat.Stuk mooier :)

Ibanez RuleZ
12 februari 2007, 21:55
ik vind zoals ie was veel mooier: een sunburst strat moet gewoon een witte slagplaat hebben, period. turtle dingen doen t voor mij iig niet

harrald

vulvasonic
12 februari 2007, 21:57
Ik vind haar mooi. En je kunt ze af en toe eens omwisselen voor de verandering. Doe ik ook vaak met mijn strat(s).

Erg mooie gitaar trouwens. Ik snap niet waarom ze die niet meer maken.

robert-gitarist
12 februari 2007, 21:58
Ik heb alleen een foto van na.(dus die witte slagplaat moet je er maar ff bij denken :P )
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/thats%20me%20map/Fendersambora.jpg

;)

jaspie
12 februari 2007, 21:59
vind de slagplaat sexy, zat ook op men oude sunburst strat, maar de FS vinker nie op staan. Kep die zelfde kleurcombi strat als hierboven, alleen zonder FS. Lake placid blue heet da toch? owja kep een maple neck ipv rosewood.

robert-gitarist
12 februari 2007, 22:04
Yepz is inderdaad Lake placid blue :)

D3nnis
12 februari 2007, 22:08
Hot or not?


Zekers hot vind ik!

Vind dat tortoise super, juist vooral met de witte knoppen en pickups!

En vwb de floyd...ik vind dat een strat dat best kan hebben, ik vind een floyd sowieso niet lelijk!

Spitfire
12 februari 2007, 22:26
Wat ook mooi is,is ipv de witte knoppen en element kapjes,in het zwart ;)
+ heel veel 1's

slagplaat is heel geil alleen past wit er niet zo mooi bij. Eerst was ie mooi, nu is ie mooier en met zwarte knoppen en elementenkapjes is ie het mooist :satisfie:

future2future
12 februari 2007, 22:43
Ik vind die celluloid er echt te gek uitzien, heb het zelf op mijn witte strat ook gedaan

http://a945.ac-images.myspacecdn.com/images01/38/l_3fbfe4b1423ebb6b7bf1c16c001fe7c0.jpg

Slevin
13 februari 2007, 00:12
Ik vind het origineel véél en véél mooier..

10-4. Jammer, mgoed, smaken verschillen :)

Ic3gl0vE
13 februari 2007, 00:40
Ik vind haar mooi. En je kunt ze af en toe eens omwisselen voor de verandering. Doe ik ook vaak met mijn strat(s).

Krijg je dan niet dat de schroefjes na een tijdje niet meer vast zitten?

Die strat is trouwens een stuk mooier met de nieuwe slagplaat.

jaspie
13 februari 2007, 15:08
en electronica telkens omzetten zouk ook irri vinden

Samder
13 februari 2007, 17:47
ik ben toch meer van de witte slagplaat :O

Nickname
13 februari 2007, 18:11
Ik vind het ook duidelijk een NOT.. dat witte stond veel eleganter imo... :stop:

888_Gerrinezzzz
13 februari 2007, 20:08
ziet er nu veel mooier uit! :)

Krikkeden 1ste
13 februari 2007, 20:32
Véél mooier! :)
Een floyd lelijk????
Ik begrijp niet wat iemand mooi kan vinden aan een sleur van een tremelo die out-of-tune gaat alléén al als je er naar kijkt...
Ieder zijn idee natuurlijk...

Hector_Tsolodimos
13 februari 2007, 21:13
Hot, al vind ik dat lompe gedoe niks :P

Ratdawg
13 februari 2007, 21:30
Pearloid op sunburst vind ik vlug gevaarlijk om te overladen te zijn als jullie begrijpen wat ik bedoel. En met de floyd is het erover, beter met de witte. Simpel is ook soms beter.

Die blauwe met de witte pearloid en de floyd is wel heel knap.

jerome
13 februari 2007, 22:14
Ik heb z'n neefje gepimpt, maar net ff anders...
Dit is een American Special Series en die werd origineel geleverd met HSS én Floyd Rose (en niet voor de mooiigheid maar tegen het onstemmen...)
De originele witte slagplaat vervangen door een white pearl en de en witte elementcovers en knoppen door zwarte....
Zal (gelukkig) ook niet iedereen mooi vinden.... kommaar....kommaaar....kommaar.... 8-)

http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/DSC00010.jpg

Ibanez RuleZ
13 februari 2007, 22:51
lol, met witte el kapjes en traditionele of dome knoppen was die best gaaf geweest... vooral die knoppen zijn niet best

harrald

Bruce
13 februari 2007, 23:09
Top man!
Waar heb je die slagplaat gekocht?

jerome
13 februari 2007, 23:35
Thanx!!
Slagplaat heb ik zelf gezaagd.... :satisfie:

Bruce
14 februari 2007, 00:02
Thanx!!
Slagplaat heb ik zelf gezaagd.... :satisfie:
Maar die kun je toch ook wel ergens zo kopen neem ik aan!?
(ik wil het, ik wil het, ik wil het :) )

vulvasonic
14 februari 2007, 00:25
Maar die kun je toch ook wel ergens zo kopen neem ik aan!?
(ik wil het, ik wil het, ik wil het :) )

Je kunt ze inderdaad zo kopen. Verschillende merken maken ze en ze zijn voor een stuk kunststof aardig aan de prijzige kant. Maar je kunt ze ook van Fender zelf krijgen, alleen betaal de dan al snel rond de 100 euro. En dat vind ik het echt niet waar.

Wat ik mooi zou vinden zou een slagplaat van Qparts zijn. Vooral de turquoise en de paarse vind ik absoluut te gek. Kijk, dat je dáár 100 euro voor neer moet leggen is nog eens te overwegen. Klink even op onderstaande link en je weet wat ik bedoel:

http://www.qparts.com/product/pickguards_shell.html#abalone

Is dat cooooool, of doet dat alsof?!!?!??!!
Je zou maar zo'n paarse Blade hebben met zo'n paarse slagplaat, of een strat in ocean turquoise. Nou, dan wist ik het wel!

joesman
14 februari 2007, 00:45
Dit is voor mij geen strat meer,

een strat heeft voor mij persoonlijk zowiezo al geen humbucker,

ook de floyd rose is een spreekwoordelijke tang op een varken en de tortoise slagplaat is op geen enkele gitaar mooi in mijn ogen.

Zou je niet beter gewoon iets Ibanez-achtig kopen?

Bruce
14 februari 2007, 01:33
Kom nou zeg, ik ga echt geen € 100,- neerleggen voor een slagplaatje hoor!
Dat gaat mij ook te ver!
Maar de slagplaat van de topic starter, die kun je toch wel voor minder hier
in Nederland krijgen?

RolandT
14 februari 2007, 08:12
Smaken verschillen en maar goed ook, ander had iedereen dezelfde gitaar. Ik vind pimping mooi maar ook voor mij moet een strat een strat blijven en een Gibson een Gibson, maw origineel maar toch anders. Dus voor mij ook geen humbuckers op een strat. Die floyd rose is echt wel vreselijk lelijk ("een tank op een varken" is een goede beschrijving). Waarom eens geen Bigsby proberen (al passen die veel beter op een Gretsch)

vulvasonic
14 februari 2007, 09:50
Dit is voor mij geen strat meer,

een strat heeft voor mij persoonlijk zowiezo al geen humbucker,

ook de floyd rose is een spreekwoordelijke tang op een varken en de tortoise slagplaat is op geen enkele gitaar mooi in mijn ogen.

Zou je niet beter gewoon iets Ibanez-achtig kopen?

Een strat blijft een strat, ook al stop je er een motherbucker in.
Ik ken deze gitaren en ze zijn echt geweldig. Ze hebben alles van een Vintage Reissue strat, dus ze wijken eigenlijk maar weinig af van 'the real thing'. In die zin zijn ze zelfs meer strat dan een American Series strat.

Een vintage trem vind ik ook mooier voor het oog, maar de Floyd werkt natuurlijk veel beter voor het heavy werk. En bij een beetje heavy werk hoort een humbucker. Niks mis mee toch.

De slagplaat is een kwestie van smaak. Je moet ervan houden of je leert ervan houden, of je vind er geen reet aan. Makkelijk zat.

Maar die vergelijking met Ibanez slaat alles! :stop:
Zelf ben ik een Fender aficionado, maar ik heb me ook ooit laten verleiden door een schitterende RG570EX. De rillingen lopen me nog steeds over de rug bij het zien van zoveel schoonheid!
Maar het ding paste niet bij me. En 'feel' an sich vind ik niet zo belangrijk, maar met die Ibanez had ik het gevoel dat ik een balsahout in m'n handen had. Bovendien klonk het ding voor geen meter.
Ik neem tenminste aan dat je met een Ibanez geen Blazer of iets dergelijks bedoelt......

@RolandT; de Floyd is lelijk, dus dan maar een Bigsby proberen?
OP EEN STRAT?!?!!?! :o
De functie van een Bigsby is ten eerste al een heel andere dan die van een Floyd en ten tweede, als IETS geen gezicht is dan is DAT het wel......

jerome
14 februari 2007, 09:51
Maar die kun je toch ook wel ergens zo kopen neem ik aan!?
(ik wil het, ik wil het, ik wil het :) )

Kijk maar eens op de sites van Vox Humana, warmoth.com (slagplaten op maat), qparts.com (aparte slagplaten) en wdmusic.com

Mijn Strat is origineel geleverd met een Floyd Rose en HSS.
Een standaard Strat HSS slagplaat past bij mij niet.
De inham voor de tremelo is te klein maar dat is niet moeilijk om het groter te maken. Het grootste probleem is dat bij een normale Strat HSS slagplaat het gat van de 2e potmeter iets verder naar achter zit waardoor dan de potmeter bij mijn Strat niet meer in de kamer past.
Ik heb toen maar slagplaatmateriaal bij Texas & Tweed (0118 470935) gekocht en er zelf een gemaakt.

Overigens vind ik het persoonlijk onzin dat een Strat geen humbucker en een FR mag hebben.
Door de jaren heen zijn er allerlei uitvoeringen Strats gemaakt met heel veel verschillende typen pu's en tremeloos en dan zou dit ineens niet meer "horen" op een Strat?
Bovendien geeft die humbucker een heerlijke vette volle sound die je uit een single coil echt niet krijgt. En ik kan de humbucker ook nog naar single coil en parallel schakelen. En het voorste element geeft die heerlijke Strat blues sound. Heel veel sounds met 1 gitaar!
Dit is een van de meest veelzijdige gitaren ooit gemaakt; van clean funk & clean blues naar heavy blues en van rock naar hardrock en metal.
En met die FR zal m'n Stat niet onstemmen en dat kan je van de normale k*t Fender tremelo's echt niet zeggen.... :)

Bruce
15 februari 2007, 00:13
Dit is voor mij geen strat meer,

een strat heeft voor mij persoonlijk zowiezo al geen humbucker,
Wat is dit nou voor slap gelul?!
Je bedoeld dat jou voorkeur uitgaat naar een s/s/s strat?
Een strat is een strat, met of zonder humbucker!
Ik heb zelf ook een strat met een hb in de brug, en het is
werkelijk een geweldige gitaar en super veelzijdig.
Wil er nog wel graag een s/s/s strat bij, maar deze blijft zekers!

joesman
15 februari 2007, 10:50
Bruce,kan je lezen?

Ik zeg : een strat heeft VOOR MIJ PERSOONLIJK GEEN HUMBUCKER;

PERSOONLIJK vind ik juist het singlecoil-geluid met alle tussenstandjes wat een strat tot een strat maakt.
Wil ik het humbuckergeluid dan ga ik eerder op zoek naar andere modellen,snap je?

Maar dit is gewoon wat ik ervan vind,daar dient een forum toch voor,om je eigen mening kenbaar te maken. Ik verkondig hier geen algemene waarheden he!

Kim Wilson
15 februari 2007, 11:00
Ik vind de klassieke s/s/s opstelling voor een strat ook de enig juiste. Ook geen hotrail of lil '59 in de brug, dat vind ik niet mooi. Ik wil er echter niet mee zeggen dat het niet mag. Ik hoef het zelf niet.

Ik heb er wel eens aan gedacht om een lil '59 in de brug te zetten. Maar dan krijg ik zo'n wit element, met 12 kleine pooltjes i.p.v. 6 dikke. Dat vind ik er dan weer zo raar uitzien, dat ik het toch maar niet gedaan heb.

Bruce
15 februari 2007, 12:03
Ik heb er wel eens aan gedacht om een lil '59 in de brug te zetten. Maar dan krijg ik zo'n wit element, met 12 kleine pooltjes i.p.v. 6 dikke. Dat vind ik er dan weer zo raar uitzien, dat ik het toch maar niet gedaan heb.
Het gaat uiteindlijk toch om de sound?

Timotio
15 februari 2007, 12:12
Het gaat uiteindlijk toch om de sound?

ja deels denk ik. Looks tellen ook mee, als je de hele tijd het gevoel hebt op een lelijke gitaar te spelen speelt dat ook niet lekker

Kim Wilson
15 februari 2007, 12:13
Het gaat uiteindlijk toch om de sound?
Nou, nee dus. Ik vind dat het teveel de looks van mijn strat aantast. Dus eigenlijk gaat het mij meer om de looks. Als ik ooit nog een keer een HB in de brug wil hebben, koop ik er een andere gitaar bij. Ik vind het gewoon zonde om de klassieke looks van mijn strat te veranderen. Erg hè! :D


EDIT>

Hier zet je toch geen HB of HB in SC-formaat in?

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/strat1.jpg

Rutger
15 februari 2007, 12:30
Ik zou daar eerder een koevoet inzetten :D :p

Meestal vervangt men de achterste sc omdat de stockpu te zwak en dun is. Je kunt echter ook heel goede sc's krijgen die in de brugpositie wél ballen hebben!

k Heb trouwens ook m'n witte slagplaat op m'n strat vervangen. Met die witte vond ik m zo'n speelgoed stratje... t is niet de bekende rode maar een bruine tortoise, die zie je niet veel maar is wel mooi. :)
(heb niet zo gauw een ander fotootje bij de hand)

http://www.deviceband.nl/images/12-01-2007/foto2.PNG

Ben persoonlijk niet helemaal weg van de witte knoppen en kapjes, maar ik ben bang dat m'n Strat té donker wordt als ik ze door zwarte zou vervangen.

SimonS
15 februari 2007, 12:40
ik heb gisteren een Dimarzio SDS-1 (DP111) element in mn ESP Vintage Plus gezet. Deze verving een Seymour Duncan SSL-1. de Dimarzio klinkt veel lekkerder in de brug, veel steviger (meer "rock" dan "bluesgitarist-die-een-wanhopige-uitstap-naar-slappe rock-probeert" als je begrijpt wat ik bedoel :) ...)

Is gewoon een SC, met 6 polepieces. Ik was de afgelopen altijd van de Humbuckers, maar ben nu helemaal om! echt geniaal dit! definitie en power, love it.

G.G.
15 februari 2007, 14:18
Een strat blijft een strat, ook al stop je er een motherbucker in.

Kijk, da's een inteligente opmerking.

Ik heb al zoveel strats gehad, met singlecoils, railsjes, fullsize humbuckers, pre-amps, reversed necks, een omgedraaide lefty, rechtshandige met een lefty vintage trem, vaste brug, Floyd Rose, scalloped necks etc etc......

Het maakt allemaal geen reet uit. Het blijft een strat.

Of iemand er een floyd op zet of ergens een humbucker indouwt, da's smaak en sound. Maar als ie geboren is als een strat, dan blijft ie een strat totaan de vuilverbranding. Het is niet anders.

Bruce
15 februari 2007, 23:39
Nou, nee dus. Ik vind dat het teveel de looks van mijn strat aantast. Dus eigenlijk gaat het mij meer om de looks.
Das ieder voor zich, maar bij mij staat de sound toch echt op de eerste plaats!
Looks komt op een 3e plaats na feel/speelcomfort.

vulvasonic
15 februari 2007, 23:47
Das ieder voor zich, maar bij mij staat de sound toch echt op de eerste plaats!
Looks komt op een 3e plaats na feel/speelcomfort.

Och, looks zijn ook niet onbelangrijk voor veel mensen. Gelukkig hou ik juist wel van een rommelige look. Ik vind het altijd leuk om een strat ofzo te zien waaraan je kunt zien dat de eigenaar iets gedaan heeft om het ding naar eigen hand te zetten. Andere PU's, cosmetische veranderingen, extra schakelaartjes, of juist het vereenvoudigen van je circuit...., allemaal dingetjes die een gitaar voor mij mooi maken om naar te kijken. Waarom weet ik niet.

Dude
15 februari 2007, 23:56
http://www.deviceband.nl/images/12-01-2007/foto2.PNG

Ben persoonlijk niet helemaal weg van de witte knoppen en kapjes, maar ik ben bang dat m'n Strat té donker wordt als ik ze door zwarte zou vervangen.


haha je hebt mijn gitaar gejat man !!

http://img249.imageshack.us/my.php?image=rockanje2my0.jpg

G.G.
16 februari 2007, 09:59
Ik vind het altijd leuk om een strat ofzo te zien waaraan je kunt zien dat de eigenaar iets gedaan heeft om het ding naar eigen hand te zetten. Andere PU's, cosmetische veranderingen, extra schakelaartjes, of juist het vereenvoudigen van je circuit...., allemaal dingetjes die een gitaar voor mij mooi maken om naar te kijken. Waarom weet ik niet.

Zo herkenbaar. Daar is de strat qua ontwerp ook ideaal voor met alle electronica op een stuk plastic. Een strat is eigenlijk net lego voor grote mensen.

Kim Wilson
16 februari 2007, 10:02
Grappig om te zien hoe verschillend daarover wordt gedacht. Ik vind het persoonlijk vreselijk als er verschillende pickups in een strat zitten. Ik zou in die van mij dus ook geen nieuw wit brugelement hangen. Ik vind die van mij helemaal goed zo qua uiterlijk. Verschillende elementen maken zo'n ding rommelig, en dat vind ik echt niet mooi.

RED DEVIL
16 februari 2007, 10:06
ik vind het omwijs cool!

misschien moet de elementen en de knoppe vervangen voor zwarte zou er ook mooi uit zien haha =D

G.G.
16 februari 2007, 10:10
Zoals topicstarter zijn strat aanpast, zo geeft hij hem een uniek tintje. Dat vind ik mooi om te zien. Zo'n strat, daar is er maar eentje van.


Verschillende elementen maken zo'n ding rommelig, en dat vind ik echt niet mooi.

Kim, niet schrikken van dit rommeltje:

http://img225.imageshack.us/img225/9397/p1000078jg7.jpg

Zoals Vulva zei, vind ik dit interessant om naar te kijken, niet mooi, maar wel interessant, en hij klinkt overigens heerlijk.

Kim Wilson
16 februari 2007, 10:15
Ja, interessant zeker, mooi zeker niet, IMO. En ik geloof je op je woord over de klank, die Hotrails klinken te gek.

En idd, een strat kun je wel goed personaliseren. Ander slagplaatje, pickup covers, knoppen, alles is makkelijk uitwisselbaar. Ik heb er ook wel eens aan zitten denken om een andere slagplaat op die van mij te zetten. Maar ik kom niet op een configuratie die ik mooier vind dan wat ik nu heb. Dus ik laat hem maar zo. Scheelt ook weer in de portemonnee. :)

jerome
16 februari 2007, 10:17
G.G. , ik vind m helemaal super!!! :cooler:

jerome
16 februari 2007, 10:22
Och, looks zijn ook niet onbelangrijk voor veel mensen. Gelukkig hou ik juist wel van een rommelige look. Ik vind het altijd leuk om een strat ofzo te zien waaraan je kunt zien dat de eigenaar iets gedaan heeft om het ding naar eigen hand te zetten. Andere PU's, cosmetische veranderingen, extra schakelaartjes, of juist het vereenvoudigen van je circuit...., allemaal dingetjes die een gitaar voor mij mooi maken om naar te kijken. Waarom weet ik niet.

Ik vind het ook helemaal te gek om te zien hoe mensen van een Strat hun éigen Strat maken!
Standaard Stratjes zijn zo... ehhh...standaard!

G.G.
16 februari 2007, 10:23
Waar dit topic mee begon:


Gisteren eens mijn favoriete strat gepimpt, het is een FR classic uit de eerste serie.

dit is hem origineel:

http://inlinethumb20.webshots.com/83/2008002720063875599S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2008002720063875599GcLESl)

en zo ziet ie nu uit met celluloid tortoise:

http://inlinethumb11.webshots.com/2634/2965171130063875599S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2965171130063875599sCeqSF)

Hot or not?

:satisfie:
Morris

Absoluut heel hot. Wat hem naar mijn mening nog hotter zou maken: Een verchroomd (en een beetje verweerd) elementkapje op de humbucker, en de rest van de elementen en knoppen voorzien van een verouderd, vergeeld setje.

jerome
16 februari 2007, 10:47
Ok, m'n andere Stratje dan ook maar ff met de elementen bloot...
Hupsekee, DiMarzio Dual sound en Kahler locking tremelo erop en brullen maar!
(Ik denk dat er een paar puristen nu hevig zitten te griezelen...) 8-)

http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/DSC00005.jpg

Kim Wilson
16 februari 2007, 10:49
Mwoah, die vind ik dan wel weer vrij netjes. Hier zit wel een zekere rust in, ik hou van rust bij een strat.

G.G.
16 februari 2007, 11:05
Ok, m'n andere Stratje dan ook maar ff met de elementen bloot...
Hupsekee, DiMarzio Dual sound en Kahler locking tremelo erop en brullen maar!
(Ik denk dat er een paar puristen nu hevig zitten te griezelen...) 8-)

http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/DSC00005.jpg

Ach, waarom niet? Puristen willen nog weleens doorslaan. Dat je een strat uit 1957, in perfecte conditie beter niet kan verbouwen (ivm de waarde) kan ik nog wel begrijpen. Maar dat je een strat uit bijvoorbeeld 1996 ofzo origineel moet houden vind ik niet echt begrijpelijk. Dat is net zoiets als geen nieuwe cd speler in een Opel Astra mogen bouwen omdat ie dan niet meer origineel is.

Origineel is ie sowieso niet, want er zijn er duizenden van gemaakt, en nog steeds duizenden van in omloop.

Het mooie van dit onderwerp is dat je in de eerste post kan zien wat een verschil alleen een slagplaat vervangen al kan opleveren.

Hier nog een mooi lego voorbeeld (waarschijnlijk ben ik de enige die het mooi vind, maar ik wilde een keertje alles vervangen op een cheapo stratocaster.)

Het is een squier uit 2006 en het enige dat origineel is is het hout en de frets.

http://img216.imageshack.us/img216/9080/p1000084bn9.jpg

En om de puristen helemaal over de zeik te helpen: (zie de kop van de gitaar)

http://img120.imageshack.us/img120/3804/p1000087od6.jpg

Lang leve de verbouwde stratocastertjes!

Dude
16 februari 2007, 11:35
Grappig om te zien hoe verschillend daarover wordt gedacht. Ik vind het persoonlijk vreselijk als er verschillende pickups in een strat zitten. Ik zou in die van mij dus ook geen nieuw wit brugelement hangen. Ik vind die van mij helemaal goed zo qua uiterlijk. Verschillende elementen maken zo'n ding rommelig, en dat vind ik echt niet mooi.


volgens mij gaat het niet echt om mooi toch ? tenzij dat je uitgangspunt is... of iets mooi oogt voor andere mensen (maar dan zou ik een keer een ander overhempie aantrekken als je een gig hebt ;) ) volgens mij gaat het dr om hoe iets klinkt...

als ik mn stratje zo moet verkrachten dat die precies doet wat ik wil... maar er daardoor niet meer uitziet dan zij dat zo. kan dr geen minuut van wakker legguh !

bartjuh

Kim Wilson
16 februari 2007, 11:43
Nou, dat zeg ik dus, ik vind uiterlijk erg belangrijk. Mijn strat heeft ook prima elementen, ik hoef niet zo nodig anderen. De winst is mij niet groot genoeg om het uiterlijk daarvoor te verkloten. Althans, ik vind het verkloten, ik kan me voorstellen dat iemand anders het juist mooi vindt.

En waarom zou ik elke keer een ander shirt aan moeten doen? Het is een mooi shirt, gaat elke keer netjes in de was, niks aande hand. We hebben ook niet elke keer een nieuwe setlist. En de mensen die in Den Helder hebben staan kijken, zien ons vast niet in Meppel.





Oh wacht, het was een grapje, zeker!

Dude
16 februari 2007, 12:06
Oh wacht, het was een grapje, zeker!

ik vond hem wel scherp eigenlijk.... jij niet dan ?

Rutger
16 februari 2007, 12:16
Tuurlijk gaat het om beide!! Zowel sound als looks zijn belangrijk, want het draait immers om show in de muziekbuisiness. Dus zowel sound als looks moeten tiptop in orde zijn.

Zo heb ik op mijn Stratje de pickups, volumepot, tuners en topkam vervangen voor de sound en de pickguard voor de looks. En ook aan mijn andere gitaren heb ik om beide redenen zitten verbouwen.


haha je hebt mijn gitaar gejat man !!

http://img249.imageshack.us/my.php?image=rockanje2my0.jpg
De vraag is wie er het eerst was! Leuk man :)

De mijne is alleen geen Fender maar een ouwe Tokai

Rutger
16 februari 2007, 12:28
En idd, een strat kun je wel goed personaliseren. Ander slagplaatje, pickup covers, knoppen, alles is makkelijk uitwisselbaar. Ik heb er ook wel eens aan zitten denken om een andere slagplaat op die van mij te zetten. Maar ik kom niet op een configuratie die ik mooier vind dan wat ik nu heb. Dus ik laat hem maar zo. Scheelt ook weer in de portemonnee. :)

Ik vind zo'n pearlwhite slagplaat altijd dat beetje extra geven boven een witte slagplaat, misschien iets voor jou? Je behoudt het karakter van je Strat maar hij wordt toch wat stoerder :cooler:

Bruce
16 februari 2007, 12:30
Tuurlijk gaat het om beide!! Zowel sound als looks zijn belangrijk, want het draait immers om show in de muziekbuisiness. Dus zowel sound als looks moeten tiptop in orde zijn.
Mee eens, maar een lichte of donkere slagplaat/elementen gaan de looks van de band echt niet veranderen hoor.

jerome
16 februari 2007, 12:30
.

Hier nog een mooi lego voorbeeld (waarschijnlijk ben ik de enige die het mooi vind, maar ik wilde een keertje alles vervangen op een cheapo stratocaster.)

Het is een squier uit 2006 en het enige dat origineel is is het hout en de frets.

http://img216.imageshack.us/img216/9080/p1000084bn9.jpg

En om de puristen helemaal over de zeik te helpen: (zie de kop van de gitaar)

http://img120.imageshack.us/img120/3804/p1000087od6.jpg

Lang leve de verbouwde stratocastertjes!

nix meer aan doen....

Kim Wilson
16 februari 2007, 12:31
Ja, dat zou idd kunnen. Maar wordt ie daar niet al te hoerig van? Ik vind het zo patserig, dat pearl spul...

Straks even in Kisekae wat proberen...

G.G.
16 februari 2007, 12:32
Ik vind zo'n pearlwhite slagplaat altijd dat beetje extra geven boven een witte slagplaat, misschien iets voor jou? Je behoudt het karakter van je Strat maar hij wordt toch wat stoerder :cooler:JA of tortoise. Die strat van Kim Wilson heeft een warmere kleur dan die van mij (op vorige pagina) en ik denk dat tortoise heel stijlvol zal staan op zijn strat.

Maar zoals ie nu is, met witte PG is ie ook wel heel stijlvol.

vulvasonic
16 februari 2007, 12:33
Op deze strat van mij is nog maar bar weinig origineel. En het ding is ook afgesteld op een manier die veel gitaristen zou afschrikken. Maar het is wel helemaal MIJN ding en ik kan geen lekkerder strat verzinnen dan deze:

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Vulvasonic%20more/Goudvis_Mario.jpghttp://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/StratSpikebite.jpg

G.G.
16 februari 2007, 12:35
nix meer aan doen....

Wil je daarmee zeggen dat je hem mooi vind in deze staat? Want dan ben je tot nu toe geloof ik de enige hier op het forum.


EDIT:

Vulva, die strat hierboven is schitterend. Wat is/was het er voor eentje?

jerome
16 februari 2007, 12:38
Ik vind hem helemaal af!
:cooler:

Rutger
16 februari 2007, 12:51
Mee eens, maar een lichte of donkere slagplaat/elementen gaan de looks van de band echt niet veranderen hoor.
zeker wel, alle beetjes helpen!

net als dat een stoere rockband waarvan de drummer een bloempotkapsel heeft, toch niet helemaal stoer is.

en aangezien je als gitarist meestal vooraan staat, moet je ook bijzonder aandacht aan je looks besteden. en dat geldt ook voor je gitaar, want die is toch prominent aanwezig ;)


Wil je daarmee zeggen dat je hem mooi vind in deze staat? Want dan ben je tot nu toe geloof ik de enige hier op het forum.
k vind m ook kicke!

vulvasonic
16 februari 2007, 12:54
Wil je daarmee zeggen dat je hem mooi vind in deze staat? Want dan ben je tot nu toe geloof ik de enige hier op het forum.


EDIT:

Vulva, die strat hierboven is schitterend. Wat is/was het er voor eentje?

Goedkoop Japans ding uit 87. Die brug (Kahler Spyder) is origineel, maar was helemaal verrot toen ik 'm kocht. Ik heb een oom die al de dolgedraaide imbusrotzooi heeft laten draaien op z'n werk (Amerikaanse maten en toen niet meer te verkrijgen, nu weer wel overigens) en heeft er flinke sleuven in laten zetten ipv imbus. Werkt perfect. Verder is alle electronica vervangen en heb ik de body afgekrabt en met een kwast blank gelakt. Ander slagplaatje erop, frets laten vlakken.... nog wat dingetjes. Het is echt een geweldige gitaar geworden. Ik kocht 'm tweedehands voor 500 gulden. :)

Rutger
16 februari 2007, 12:56
Da's nou echt een mooie rockstrat Vulva, heurlijk

Alleen dat witte knopje op je pu-switch, dat kan echt niet hoor!

Kim Wilson
16 februari 2007, 13:00
Die van jou is wel ultra-gaaf, Vulva!

G.G.
16 februari 2007, 13:00
Goedkoop Japans ding uit 87. Die brug (Kahler Spyder) is origineel, maar was helemaal verrot toen ik 'm kocht. Ik heb een oom die al de dolgedraaide imbusrotzooi heeft laten draaien op z'n werk (Amerikaanse maten en toen niet meer te verkrijgen, nu weer wel overigens) en heeft er flinke sleuven in laten zetten ipv imbus. Werkt perfect. Verder is alle electronica vervangen en heb ik de body afgekrabt en met een kwast blank gelakt. Ander slagplaatje erop, frets laten vlakken.... nog wat dingetjes. Het is echt een geweldige gitaar geworden. Ik kocht 'm tweedehands voor 500 gulden. :) Mooi voorbeeld van "grote mensen Lego" dus.

Leuk instrument. Zal ongetwijfeld heerlijk klinken.

Kim Wilson
16 februari 2007, 13:43
JA of tortoise. Die strat van Kim Wilson heeft een warmere kleur dan die van mij (op vorige pagina) en ik denk dat tortoise heel stijlvol zal staan op zijn strat.

Maar zoals ie nu is, met witte PG is ie ook wel heel stijlvol.
Ik heb een paar dingetjes gemaakt:

Het origineel:
http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/stratwht.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/stratprl.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/strattrt.jpg

Tortoise vind ik wel mooi, maar ik denk dat dat niet zo mooi is met een maple toets. Ook zal ik dan de knoppen moeten vervangen door zwart, om het echt mooi af te maken.

Pearl is ook mooi, maar ik weet niet of dat wel zo mooi wordt met mijn aged white elementen en knoppen.

Verder iemand nog ideeën/opmerkingen of anderszins commentaar?

vulvasonic
16 februari 2007, 13:53
Da's nou echt een mooie rockstrat Vulva, heurlijk

Alleen dat witte knopje op je pu-switch, dat kan echt niet hoor!

Haha, tsja die was eerst zwart, maar toen zat er nog Japanse electronica in. Dat heb ik allemaal laten vervangen door de beste Amerikaanse potmeters en schakelaar. Maar die Amerikaanse schakelaars zijn iets breder dan de Japanse, dus dat zwarte knopje paste daar niet op. En de gitaarbouwer, die het werk voor me deed, had op dat moment geen zwarte strat knopjes in de Amerikaanse maat. Dus toen heb ik maar gekozen voor een knopje in crème (dus niet wit!). :seriousf:

Kim Wilson
16 februari 2007, 13:57
Deze vind ik ook wel geslaagd, maar ik denk dat rosewood mooier is dan maple:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/strattrt_mpl.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/strattrt_rwd.jpg

TMKXL
16 februari 2007, 13:57
Ook zal ik dan de knoppen moeten vervangen door zwart, om het echt mooi af te maken.

Nee! Witte knoppen en elementen zijn een must op Tortoise IMO. Just a tip. :)

SimonS
16 februari 2007, 13:57
geen zwarte knoppen, wordt zo donker...

Rutger
16 februari 2007, 13:59
Die tortoise met zwarte kapjes en knoppen is helemaal perfect! Ik zat er net aan te denken toen ik je 1e post met witte kapjes zag :) Met een zwarte topkam maak je m dan helemaal af

Maar dan is ie niet echt meer blues eigenlijk, k denk dat jij toch die kant een beetje opdenkt?

Kim Wilson
16 februari 2007, 14:03
Die tortoise met zwarte kapjes en knoppen is helemaal perfect! Ik zat er net aan te denken toen ik je 1e post met witte kapjes zag :) Met een zwarte topkam maak je m dan helemaal af

Maar dan is ie niet echt meer blues eigenlijk, k denk dat jij toch die kant een beetje opdenkt?
Ik denk bij het uiterlijk van een gitaar niet aan muziekstijlen. Het moet er mooi uitzien. Kijk, het ziet er natuurlijk een beetje gek uit als ik met een knalgroene BC Rich in de bluesband ga spelen. Maar verder, als het er netjes en classy uitziet, is het goed.

Ik weet het niet, het kan allemaal, maar ik weet niet of ik het er mooier mee maak...

Rutger
16 februari 2007, 14:08
Ow oke :) Persoonlijk vind ik een witte slagplaat er altijd wat 'goedkoop' uitzien, tenzij ie 'geaged' is.

Zo zie je trouwens wat beter welk effect een pearlwhite op een rode strat heeft:
http://home.flash.net/~guitars/frstrat.jpg

En dit heeft ook wel wat.... maar t is wel apart
http://www.guitarvillage.com/Solids/Fender/Stratocaster/USA/stratdlxVneckcar_m.jpg

Je kunt er idd alle kanten mee op :)

vulvasonic
16 februari 2007, 14:08
Hans, laat je je nu omver lullen door een stel mafketels als ik (onder andere)?


Weet je wat ik in jouw geval zou doen?
Ik zou een tortoise slagplaatje kopen en gewoon eens in de zoveel tijd van slagplaat wisselen. Het klinkt gek, maar dat doe ik ook vaak met m'n rooie strat en vroeger ook met m'n zwarte (die ik verkocht heb). Op het moment dat het ding aan nieuwe snaren toe is zet je er meteen een ander slagplaatje op en het is net alsof je weer op een nieuwe, doch goed ingespeelde, plank zit te pielen. En voor mij werkt dat altijd heel inspiratief. Heel gek.

Maar het kost geen drol, het is leuk om te doen en je kunt je plank gewoon krigen zoals je het wilt.
En wil je het NOG bonter maken, zonder dat je iets aan de electronica wilt doen, kun je ook nog een setje zwarte knopjes en elementkapjes kopen. Ook dat kost niks. Zo kun je een beetje lol hebben. :)

Rutger
16 februari 2007, 14:12
Hans, laat je je nu omver lullen door een stel mafketels als ik (onder andere)?
Ja natuurlijk, help die jongen ns van z'n stoffige imago af :p

Kim Wilson
16 februari 2007, 14:14
Ha, nee, natuurlijk laat ik me niet omver lullen! :D

Net wat jij zegt, met een ander plaatje erop lijkt het wel alsof je een nieuwe gitaar hebt, maar toch dezelfde. ( :???: ). Maar ik ben gewoon even de mogelijkheden aan het bekijken. Hoe meer ik erover praat (en waar kan dat beter dan hier), hoe beter ik mijn keuze kan maken. Snap je?

De pearl optie vind ik wel mooi, maar ik ben bang dat mijn elementen en knoppen er erg vies uit gaan zien. Ik denk dat ik idd maar eens voor de tortoise ga.


Oja, en mijn witte slagplaat is niet goedkoop! Het is verdorie een 3-laags plaat! :mad:



EDIT>
Stoffige imago? :dontgeti:

jerome
16 februari 2007, 14:36
Pearl is ook mooi, maar ik weet niet of dat wel zo mooi wordt met mijn aged white elementen en knoppen.

Verder iemand nog ideeën/opmerkingen of anderszins commentaar?

Er bestaan naast de white pearl ook een vintage white pearl of cream white pearl slagplaten. Dat is dus geen spierwit meer maar meer creme/roomkleurig. Ik denk dat die beter bij je aged kapjes en knoppen passen...

vulvasonic
16 februari 2007, 14:39
Er bestaan naast de white pearl ook een vintage white pearl of cream white pearl slagplaten. Dat is dus geen spierwit meer maar meer creme/roomkleurig. Ik denk dat die beter bij je aged kapjes en knoppen passen...

Zo heb ik een cream white pearl op mijn tele. Erg mooi!
Vooral van dichtbij.

Rutger
16 februari 2007, 14:55
EDIT>
Stoffige imago? :dontgeti:
Ik bedoel je burgerlijke imago, geintje ;)


Wat ik trouwens ook heel vet vind op een zwarte strat, en wat ik misschien zelf nog ga doen, is een black pearl slagplaat (kon geen andere foto vinden):

http://members.sparedollar.com/Frankrocks/Blk--Blk-Prl.jpg

En dan wel met zwarte kapjes en knoppen

vulvasonic
16 februari 2007, 15:00
Dit is een slagplaat van qparts. Dit vind ik dus echt HELEMAAL GEWELDIG!!!!!
Als je ervan houdt om je gitaar op een aparte manier op te pimpen, dan moet je daar eens kijken ( http://www.qparts.com ).

Vooral deze hieronder. Daar zou ik de mooiste combi's mee kunnen bedenken. Ook mooi te combineren met rood, Hans!
Zo'n slagplaatje kost al snel een dikke 100 euro!
Niet weinig, maar je hebt dan wel echt iets aparts. Maar je moet echt even op die site kijken. Er is een importeur in Nederland, dus je kunt ze hier gewoon bestellen en de prijslijsten opvragen.


http://www.qparts.com/images/pickguard_ab_purple_big.jpg
Zo kewl! :cooler:

Kim Wilson
16 februari 2007, 15:04
Ik bedoel je burgerlijke imago, geintje ;)


Wat ik trouwens ook heel vet vind op een zwarte strat, en wat ik misschien zelf nog ga doen, is een black pearl slagplaat (kon geen andere foto vinden):

http://members.sparedollar.com/Frankrocks/Blk--Blk-Prl.jpg

En dan wel met zwarte kapjes en knoppen
Zo eentje heb ik voor Vinni gemaakt! Maar dan met één gat. Ik ben alleen vergeten foto's te maken van het eindresultaat, dus ik hoop dat Vinni dat nog even doet. Hij moet hem als het goed is morgen in de bus hebben. Is erg mooi geworden, al zeg ik het zelf. :D

Mario, €100 voor een slagplaatje is me iets te gortig, dan koop ik nog liever een Lil '59. Maar wel mooi!

Kim Wilson
16 februari 2007, 15:50
Creme/vintage white pearl:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/stratagdprl.jpg

Dit vind ik toch wel heel erg mooi! :cooler:

Rutger
16 februari 2007, 15:53
Wat houd je tegen, kopen dat ding! :)

Slevin
16 februari 2007, 17:44
Ok, m'n andere Stratje dan ook maar ff met de elementen bloot...
Hupsekee, DiMarzio Dual sound en Kahler locking tremelo erop en brullen maar!
(Ik denk dat er een paar puristen nu hevig zitten te griezelen...) 8-)

http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/DSC00005.jpg

:O die vind ik ook wel errug mooi

Kim Wilson
18 februari 2007, 19:34
Wat houd je tegen, kopen dat ding! :)
Is besteld (old pearl). :cooler:

Ik maak wel een plaatje als ie er op zit.

jerome
18 februari 2007, 22:04
Ben benieuwd!
Toch overgehaald he? :)

Kim Wilson
19 februari 2007, 08:21
Ben benieuwd!
Toch overgehaald he? :)
Nee, tot andere inzichten gekomen. ;)


:D

Kim Wilson
27 februari 2007, 22:18
Vandaag de slagplaat binnengekregen, en direct geplaatst:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/strat5.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/strat7.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/strat6.jpg

Ik ben er wel tevreden over. :cooler:

jerome
27 februari 2007, 22:21
Moooooi...

Brammibal
27 februari 2007, 22:48
mooi! maar mischien met zwarte pickupcovers nog mooier.

vulvasonic
27 februari 2007, 23:35
mooi! maar mischien met zwarte pickupcovers nog mooier.

Neen, ze is erg mooi zo!

Kim Wilson
27 februari 2007, 23:39
Nee, geen zwart. Kijk maar:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/rplblk.jpg

reitse
28 februari 2007, 15:52
Nee, geen zwart. Kijk maar:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/rplblk.jpg

op welke site kan je zo een gitaar samenstellen?

Kim Wilson
28 februari 2007, 15:53
http://www.nymphusa.com/kisekae/kisekaeE1.asp

Brammibal
28 februari 2007, 15:57
okee okee, je hebt me overtuigd, ik vond het er gewoon zo vreemd uitzien, de pickups lijken wel te verdwijnen.

reitse
28 februari 2007, 16:22
http://www.nymphusa.com/kisekae/kisekaeE1.asp

thanks, dude

_MéTàLïCâ_
28 februari 2007, 20:37
Ik vind de originele sunburst strats toch nog steeds het mooist. maar ikkan er inkomen (beetje afwisseling) ik kan momenteel enkel nog maar dromen van zo'n gitaren:p:p:p

morris
17 juni 2007, 12:34
om maar eens een oud draadje van stal te halen...

Gisteren:

http://inlinethumb61.webshots.com/4284/2480086600063875599S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2480086600063875599IagXqp)

Vandaag:

http://inlinethumb03.webshots.com/4546/2363196100063875599S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2363196100063875599xexeac)

http://inlinethumb58.webshots.com/4345/2107971840063875599S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2107971840063875599uLGCoU)

De foto is wat wazig en onderbelicht, maar dit is het idee.
De V60lp's en DSH zijn eruit, er zitten nu V54's en een SSV in. Veel beter!


Morris

Maurice_732
17 juni 2007, 12:36
om maar eens een oud draadje van stal te halen...

Gisteren:

http://inlinethumb61.webshots.com/4284/2480086600063875599S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2480086600063875599IagXqp)

Vandaag:

http://inlinethumb03.webshots.com/4546/2363196100063875599S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2363196100063875599xexeac)

http://inlinethumb58.webshots.com/4345/2107971840063875599S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2107971840063875599uLGCoU)

De foto is wat wazig en onderbelicht, maar dit is het idee.
De V60lp's en DSH zijn eruit, er zitten nu V54's en een SSV in. Veel beter!


Morris

Vond m eerst mooier eerlijk gezegd

schizo910
17 juni 2007, 13:14
Ik niet, ik vind hem nu mooier. Smaken verschillen gelukkig! :D

Orpheo
17 juni 2007, 13:24
ik denk dat 't kleurverschil alleen komt door belichting.

Damius
17 juni 2007, 14:33
Ik vind 'm nu mooier, die standaard Strats heb ik niets mee, ze lijken allemaal hetzelfde, en ik vind ze er persoonlijk cheap uitzien. Met zo'n nieuwe slagplaat maak je de gitaar meer je 'eigen' en vind ik hem nog lijper mee worden ook!

DeiDRagonas
17 juni 2007, 14:34
Gaaf zoals ie nu is!!
Eerst leek ie beetje el cheapo (wat ik btw vaak van originele usa Fenders ook vind!) maar nu lijkt t een mooi luxe gitaartje. Proficiat!

grt Roy.

robert-gitarist
17 juni 2007, 14:41
Stukken beter :)
Stratjes zien er in mijn ogen vaak goedkoop uit met die saaie witte(te grote) plaat maar met zn pearl slagplaat of andere kleuren ziet het er al stukken fraaier uit. Ook die metalen chrome knoppen doe het hem :) Nice!