PDA

View Full Version : Hoe speel ik dit stukje? - The Days Have Turned Away From Me



Spitfire
12 februari 2007, 17:52
E||----------------------------|--------3-----------3--2--||
B||--------2----------3h-5p-3-|--------3-----------3--3--||
G||--------2----------4--------|-----------0-----2--------||
D||-----2----------4-----------|-----0--------0-----------||
A||--0--------2----------------|--------------------------||
E||----------------------------|--3-----------------------||

Ik bedoel de hammer-on --> pull-off. De B moet namelijk daarbij doorklinken, maar als ik het Bm akkoord vasthoud blijft er geen vinger over om die HO --> PO uit te voeren.

orreltak
12 februari 2007, 18:39
lijkt mij dat er niks anders op zit dat het met je pink(wat je op je g-snaar hebt) moet doen.

trouwens.... kan je niet i.p.v die vierde fret van g-snaar je b-snaar open aanslaan?

Michel89
12 februari 2007, 19:35
Het is heel veel gepiel maar een mogelijkheid is dit;

E-----
B--3-- Met wijsvinger
G--4-- Met ringvinger
D--4-- Met middelvinger
A--2-- Met duim
E-----

En dan inderdaad de hammeron met de pink. Denk dat het echter lastig is om alle noten dan mooi te laten rinkelen, vooral met die hammeron en dat met je duim.

Je kan het maybe ook zo doen (zijn dezelfde noten maar dan een snaar lager);

E-----
B-----
G--7--
D--9--
A--9--
E--7--

Maar ik word uit jou tab ook niet wijs hoe snel je het moet overpakken dus mischien is dit te moeielijk...

Spitfire
12 februari 2007, 23:05
Het is heel veel gepiel maar een mogelijkheid is dit;

E-----
B--3-- Met wijsvinger
G--4-- Met ringvinger
D--4-- Met middelvinger
A--2-- Met duim
E-----

Grapjas :satisfie:

Ik zie niet echt een ander optie, dus ik laat gewoon die noot niet doorklinken.

Toch bedankt voor jullie reacties :hippie:

jaspie
13 februari 2007, 15:14
je andere vingers later staan en alleen je pink weg halen voor de hammer, zo wordt het een bm7 wat netzo goed is:P and anders mute je sept(e).

mooi nummer van frusciante trouwens

Tias
13 februari 2007, 16:21
[QUOTE=Michel89]Het is heel veel gepiel maar een mogelijkheid is dit;

E-----
B--3-- Met wijsvinger
G--4-- Met ringvinger
D--4-- Met middelvinger
A--2-- Met duim
E-----

QUOTE]
grappen maker
E-----
B--3-- Met wijsvinger
G--4-- Met ringvinger
D--4-- Met middelvinger
A--2-- Met duim, die moet met je wijsvinger, en die leg je eigenlijk ook op de D G en B snaren
E-----

Michel89
14 februari 2007, 16:24
Grappen maker? Ieder zo zijn eigen methoden maar ik pak hem zelf toch echt zoals hoe ik het zelf beschreef, ik pak altijd dit soort akkoorden zo. Dat met je wijsvinger alles pakken dat vind ik pas grappenmakerig dat kan ik niet, me eigen methode (na veel oefenen) met gemak. :) Maar ieder heeft zijn eigen methoden.

Negative K3 fan
14 februari 2007, 19:34
je zou hem ook in de 7e positie kunnen spelen, dan ben je voor het b mineur akkoord 3 vingers kwijt en hou je er dus 1 over?

jaspie
14 februari 2007, 20:07
Grappen maker? Ieder zo zijn eigen methoden maar ik pak hem zelf toch echt zoals hoe ik het zelf beschreef, ik pak altijd dit soort akkoorden zo. Dat met je wijsvinger alles pakken dat vind ik pas grappenmakerig dat kan ik niet, me eigen methode (na veel oefenen) met gemak. :) Maar ieder heeft zijn eigen methoden.
de maker van het nummer doet het geloof ik zelf ook zo

Pais
14 februari 2007, 20:45
Met een smal halsjes lukt dat wel ja.
In het geval dat je spaanse gitaar speelt: grappenmaker :satisfie:

Harald
14 februari 2007, 22:02
Dat met de duim fretten is zeker een mogelijkheid als je handen groot genoeg zijn. Ken zat voorbeelden uit het repertoire van Tommy Emmanuel waar hij op de b snaar fret met zijn duim. Bij Merle Travis kom je ook van dat soort onmogelijke akkoorden tegen.

Zou hem zelf gewoon met de pink doen, de b op de g snaar klinkt dan wel niet door, maar dat moet maar. Of de e van die hammer on op de open e snaar, maar om dat ritmisch lekker aan te slaan zal niet meevallen.