PDA

View Full Version : midiboard of FBV-shortboard?



RMCKO
12 februari 2007, 14:10
Ik heb een Line 6 Flextone III. Nu twijfel ik nog over aanschaf van een shortboard of een midicontroller zoals een Behringer FCB1010. Een midicontroller kan voor andere apparatuur ook handig zijn terwijl een shortboard slechts beperkt blijft tot (sommige) Line 6 producten. Maar kan ik met een midicontroller ook alles uit m'n Flextone halen? Wie heeft hier ervaring mee, tips, adviezen of iets dergelijks?

Nocki
13 februari 2007, 18:09
Geen idee. of het werkt. ik post hier alleen maar zodat je mn onderschrift kan lezen.. :-)

vettavillenl
14 februari 2007, 18:24
Ik heb een Line 6 Flextone III. Nu twijfel ik nog over aanschaf van een shortboard of een midicontroller zoals een Behringer FCB1010. Een midicontroller kan voor andere apparatuur ook handig zijn terwijl een shortboard slechts beperkt blijft tot (sommige) Line 6 producten. Maar kan ik met een midicontroller ook alles uit m'n Flextone halen? Wie heeft hier ervaring mee, tips, adviezen of iets dergelijks?

Het meeste is wel aan te sturen met de FCB1010.

Op de link vindt je al geprepareerde settings voor je Flextone III in combinatie met de FCB1010
http://www.vettaville.nl/vvfcbfiles.htm

RMCKO
15 februari 2007, 07:55
Bedankt voor deze zeer bruikbare tip!

fentemple
15 februari 2007, 17:23
Heb zelf de fcb gekocht voor bij mn podxt, was en is een stuk goedkoper, maar het shortboard is zoveel handiger (effecten aan uit) en duidelijker dat als geld geen probleem is het shortboard de betere optie is. imho

RMCKO
16 februari 2007, 09:35
Geld is in principe geen probleem. Het belangrijkst is dat ik het uiterste uit mijn Flextone wil halen en ik begrijp dat dat eigenlijk alleen met een shortboard kan. Ik heb de gebruiksaanwijzing van de FCB1010 gedownload en kwam er vrij snel achter dat je bepaalde dingen gewoonweg niet met een midipedaal gedaan krijgt. Dus blijft over een shortboard aanschaffen. Bedankt nogmaals voor het meedenken!