PDA

View Full Version : midi switching (Diezel-Gmajor) en CAE RS10



Lucky
30 december 2002, 17:49
Ik heb een vraagje...Ik wil mijn Diezel gaan combineren met een Gmajor.
Ik dacht de boel aan te sturen via een RS10

Ik vroeg mij af of het mogelijk was om bijv 4 standaard sounds te maken die je kunt opleuken met effecten die je onder de individual controller switches zet....

maar dan zo dan je bijv. meerdere switches aan kan zetten (laten we zeggen delay, chorus en compressor), al die effecten uit de Gmajor haalt, en ze toch in allerlei combinaties aan en uit kunt zeggen (als ware het losse pedalen)

Rectifier
30 december 2002, 17:58
Ha, ik las je zelfde vraag op harmony-central.

Volgens mij kan dat met een Rocktron midi-mate ook wel. Je kan met de onderste rij knoppen van amp switchen en dan met de bovensterij als stompboxen.

Ik heb een Lexicon MPX-G2. en in principe wil ik hiermee't zelfde gaan doen en dat kan met de bijbehorende R1.

Vertel eens wat meer over de Diezel en wat je hiervoor had.

LordRiffenstein
30 december 2002, 18:28
Je moet de Diezel en je G-Major op 2 aparte midi-kanalen zetten zodat je program changes kan sturen op 2 aparte kanalen. Je kan hierdoor programmeren of je iets wil veranderen op de ene en niet op de andere. Ik heb zo bv op mijn Behringer-pedaal 2 patches gemaakt die mijn solo klanken zijn. Mijn Diezel verandert NIET van kanaal, ik schakel enkel nr een ander programma op de multi-fx.

HTH,

Yoeri

Lucky
30 december 2002, 18:35
tja...it's a small world !

Ik heb de diezel nog niet....
Ik heb op een prototype van de nieuwe Diezel Herbert gespeeld.
Dat ding is echt helemaal te gek. vreselijk helder en transparant, bewaard echt heel goed het karakter van je gitaar en PU's.
zelfs bij super high gain settings veel meer dan de Koch Multitone waar ik nu op speel

Het is een driekanaals setup met een soort extra mid sectie...dus drie echte kanalen en midboost. en nog wat kleinigheidjes zoals een extra gain stage in het crunch kanaal, een mute switch, een effectloop bypass switch en twee mastervolumes. alles volledig midi aanstuurbaar.

gaat van een mooi helder maar vol clean, naar een super vette lead en een zeer mooie veelzijdige crunch. Ik ben echt helemaal verkocht

Ja mischien ga ik ook wel voor die midimate....maar ik vind die RS10 zo mooi...
zoals ze op HC zeggen ...GAS.

kun je dan dat "stompbox-idee" met één procesoor krijgen...
stel dat je bijv. twee verschillende delays hebt...dan zou je die dus allebij tegelijk aan kunnen zetten....

Lucky
30 december 2002, 18:45
hey Yoeri !

moet ik die GeorgeL's morgen toesturen?

Rectifier
30 december 2002, 19:08
Ja, ik ben zelf ook wel zo'n GAS'er. Haha

Heb ook wel eens zin om een Diezel uit te proberen.
Ik dacht dat de Herbert geen midi had, maar wel dus??? Ik ben trouwens niet zo'n Metal freak. Maar heb je nu de Herbert besteld of de VH4???

RS10 is leuk, Rocktron All Access is ook wel leuk.

Wat bedoel je met 2 verschillende delays???
Ik kan binnen 1 programma elk type effect aan of uit zetten. Echter maar 1 delay, maar die kan ik met een tap tempo controleren, en via de ingebouwde volume pedaal zou ik evt. de hoeveelheid delay kunnen bepalen.
Wat wil je nog meer...???

LordRiffenstein
30 december 2002, 19:22
Op 2002-12-30 18:45, schreef Lucky:
hey Yoeri !

moet ik die GeorgeL's morgen toesturen?

You´ve got mail!!

Cya,

Yoeri

Lucky
30 december 2002, 20:19
Op 2002-12-30 19:08, schreef Rectifier:
Ja, ik ben zelf ook wel zo'n GAS'er. Haha

Heb ook wel eens zin om een Diezel uit te proberen.
Ik dacht dat de Herbert geen midi had, maar wel dus??? Ik ben trouwens niet zo'n Metal freak. Maar heb je nu de Herbert besteld of de VH4???

RS10 is leuk, Rocktron All Access is ook wel leuk.

Wat bedoel je met 2 verschillende delays???
Ik kan binnen 1 programma elk type effect aan of uit zetten. Echter maar 1 delay, maar die kan ik met een tap tempo controleren, en via de ingebouwde volume pedaal zou ik evt. de hoeveelheid delay kunnen bepalen.
Wat wil je nog meer...???


Herbert, herbert
en ik dacht ook een beetje dat het echte metal kasten waren....maar je kan die Herbert echt heel mooi afstellen (VH4) echt heel bluesy...heel traditioneel.
anders moet je Erik vd. Haar in IJsselstein eens bellen....

http://www.haarguitars.nl/

wat wil je nog meer....pas op...dat zijn gevaarlijke vragen :smile:
zeker als je snel begassed bent !!

Lucky
30 december 2002, 20:22
wat ik een beetje bedoel is...vier droge kanalen met geen enkel effect (alleen de amp)waarbij ik met andere knoppen op de controller effecten kan toevoegen....eentje ...of allemaal tegelijk

LordRiffenstein
30 december 2002, 20:42
Op 2002-12-30 20:22, schreef Lucky:
wat ik een beetje bedoel is...vier droge kanalen met geen enkel effect (alleen de amp)waarbij ik met andere knoppen op de controller effecten kan toevoegen....eentje ...of allemaal tegelijk

Ja dat kan maar dan gebruik je je multi-effect alsof het pedaaltjes zijn en dan mis je eigenlijk het handige aan zo´n ding en dat is dat je verschillende instellingen kan opslaan en makkelijk oproepen.

Wat je bedoelt is dus 4 verschillende kanalen op je versterker en daar buiten een chorus of een tremelo of die chorus en die tremelo tesamen. Dit kan maar dan moet je je verschillende effecten in 1 programma steken in je multi-fx en moet je via control changes (geen program changes) de verschillende effecten af en aan zetten en je kan ze dan ook allemaal tesamen af en aan zetten. Dit kan bv met een G-Major en het juiste midi-pedaal.

Groeten,

Yoeri

Lucky
30 december 2002, 20:51
Ik begrijp het....

maar stel dat je die effecten dan uit hebt staan...in hoeverre beinvloed dat dan je geluid...hmmmmm
ik kijk nog wel even...ik heb nog de tijd...

Rectifier
30 december 2002, 22:05
Bij een goeie FX unit hoor je geen verschil als je de effecten niet aan hebt.
Maar zou je dit probleem willen omzeilen moet je een FX unit en een looper nemen. Dan kun je de hele FX unit bypassen.

Er zijn zo ontzettend veel opties mogelijk.
Check anders http://www.paullenders.nl die's een expert op dat gebied.

Lucky
31 december 2002, 00:00
ja, die ken ik. fantastisch spul maakt hij, niet goedkoop maar toch.....

De diezel heeft een functie waarbij je de effectloop kunt bypassen....en die is ook per midi in te regelen....
Ik ben net even wezen kijken naar die midimate...dat is ook niet verkeerd !!!
Mischien beter om eens mee te beginnen ipv een CAE van 699 ex verzendkosten, ex btw...hmmmmmm
Ik heb het gevoel dat ik er wel kom...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lucky op 2002-12-31 00:03 ]</font>

Lucky
31 december 2002, 00:22
zit er nog verschil tussen die midimate met rooie knoppies en die met witte....
afgezien van de kleur :smile:

srv-man
31 december 2002, 00:43
Of het in de kleur zit weet ik niet, maar de oudere versie van de midimate heeft in de cc-mode 10 cc´s (onder iedere button 1) en de nieuwere heeft in de cc-mode 5 cc´s en 5 programchange buttons.
Volgens mij wordt dit bepaald door de softwarevariant (is trouwens ook weer te wijzigen, Eprom kun je bij Rocktron bestellen).

Lucky
31 december 2002, 11:34
is er in nederland een winkel waar je naar rocktron spul kunt kijken...

Heeft Feedback het in huis?

Rectifier
31 december 2002, 13:04
Volgens mij kun je dat overal wel bestellen.

Check: http://www.connectionbult.com/
Van Bassconnection in Hilversum, die heeft een 2e hands midi-mate met rooie knoppen liggen voor 175 EUR.

Suc6

wimmeltje
2 januari 2003, 11:46
Nou, ik heb dus hetzelfde probleem. Ik speel nu nog met mijn stackje en line6 floorcontrollers, maar mijn rack is bijna af en wil graag al mijn effecten in mijn rack controller als stompbox effecten. 5 amp en de rest aan/uit van de effecten. Ik zat zelf ook te denken aan een CAE RS-10. dit omdat je hiermee je knoppenbak kan uitbreiden als je denkt dat je niet genoeg knoppen meer hebt. Is er iemand die er hier verstand van heeft, hoe je dit allemaal met MIDI moet regelen? Of is er misschien een site op internet waar ik deze info vandaan kan halen.?

Chiel
2 januari 2003, 14:51
Verder geen zinvolle opmerkingen, maar de Herbert ziet er cool uit! Erik heeft er wel al wat van binnen gekregen. Absolute top kwaliteit. Super afwerking en met een mega arsenaal aan buizen. Het ding heeft praktisch 180 Watt buizen vermogen had ik begrepen?!?!?!?

Lucky
2 januari 2003, 14:58
klopt...speciaal voor die zevensnaren jongens....
jammer dat je hier geen plaatjes kunt posten....maar je weet niet wat je ziet...
Op HC op het amp forum rouleerd een plaatje.
Ik heb dat prototype ook bespeeld bij Erik....Ik denk dat ik er ook maar zo'n bogner speakerkastje bij haal...
wat denk je...closed of open back

Rectifier
2 januari 2003, 16:27
Beide, closed onderkant en open bovenkant.
Lekker open voor clean en druk voor de heavy riffs. :grin:

Chiel
3 januari 2003, 12:07
Persoonlijk hou ik zelf meer van een rete strak geluid met speakerkastjes die een dichte achterkant hebben. Maar ja, als je een Herbert hebt ga je niet voor de licht overstuurde crunch geluidjes . . .

Ik moet wel zeggen dat de standaard 2x12" Bognerkast i.c.m. een Diezel VH4 super klinkt. Ben zeer benieuwd hoe dat met een Herbert klinkt. Gewoon uitproberen.