PDA

View Full Version : Silvertone Amp in Case



MatthijsBlom
11 februari 2007, 22:31
Hallo,


Ik heb een Silvertone Amp-in-Case, maar de eindtrafo, die normaal gesproken op de speaker zit, ontbreekt. Hierdoor is de versterker waardeloos. Graag zou ik een nieuwe (of oude) eindtrafo vinden.

Heeft iemand toevallig zoiets liggen? Of weet iemand wat een goede vervangende trafo zou kunnen zijn?

De speaker is 3.2 ohm en de buizen zijn:

12au6
50c5
35w4

Als iemand een speaker met trafo in zijn geheel te koop heeft wil ik het hele setje ook wel kopen. Dat is geen enkel probleem.

Chris Winsemius
11 februari 2007, 22:45
Hoi Matthijs

Ik heb hier zo'n gitaar maar niet de case/amp, toevallig op 9-11 2001 in NYS gekocht...

Als je die amp "behoorlijk vintage" wilt hebben dan zou 'n Weber speaker en 'n MercuryMagnetics trafo de beste oplossing zijn qua nieuwe onderdelen.

Email/PB me anders ff en ik zal voor je zoeken.

AutoStatic
12 februari 2007, 10:44
Ik zal eens kijken, heb hier nog een oud Teisco versterkertje liggen waar ik niks mee doe. En aangezien Teisco spullen voor Silvertone heeft gemaakt matcht het misschien. Hoeveel watt is die amp-in-case?

AutoStatic
12 februari 2007, 22:02
Hmmm, Teisco is 35 Watt en een 8 Ohm speaker. Komt niet echt in de buurt volgens mij :roll:

MatthijsBlom
26 maart 2007, 15:26
Afgelopen zaterdag heb ik geluk gehad op de Gitaarbeurs in Veenendaal.
Daar heb ik een klein eindtrafootje gevonden wat ik inmiddels in de Amp-In-Case gebouwd heb. Het dingetje doet verbazingwekkend goed zijn werk :)
Ik had niet verwacht dat die versterker zo hard zou gaan.

Iedereen bedankt voor de geboden hulp.

Chris Winsemius
26 maart 2007, 17:33
Te gek!

Alle buizen-amps boven de 50 milli Watt gaan hard :)