PDA

View Full Version : Opnames maken met band was GOED ! ! !



Dude
30 december 2002, 16:05
gister dus opnames gemaakt, had in eerder onderwerp om tips gevraagd.
Het ging erg goed, hadden de 8 uur echt keihard nodig voor de 3 nummers en ik was kapot toen ik thuiskwam, dat is echt hard werken zeg.

De geluidsman was ERG relaxt, gaf veel aanwijzingen maar was totaal niet bemoeierig, was ook erg geduldig toen ik een solo door de zenuwen de eerste 7/8 keer verklote.

We hebben met de band eerst de nummers zonder zang ingespeeld ivm de tijdsdruk, daarna de hoofdzang ingezongen toen de solo's en daarna alle 2e stemmen en koortjes ed.
Het afmixen gebeurt helaas pas over 3 1/2 week en hij wilde graag dat een aantal mensen van ons daarbij zijn, wat eerder niet de planning was.

Dank u voor alle tips en de resultaten volgen zsm.

Dude
30 december 2002, 16:06
het is trouwens ook ERG pijnlijk om terug te horen wat je gespeeld heb in de band als de rest van de bandleden weggedraaid worden zodat alleen jou gitaar te horen is.... jezus wat speel ik soms slecht...

mutsaers
30 december 2002, 16:26
Drie nummers in 8 uur. Dat wel f*#*ing snel!!

Dude
30 december 2002, 16:45
eerste nummer duurde lang, ERG lang, wel keer of 10 gespeeld voordat er 2 goede versies waren, 2e en 3e nummer hoefde we maar keertje of 3 te spelen voordat ze helemaal goed en foutloos waren. vandaar, zang duurde het langst

Dude
30 december 2002, 16:45
afmixen rekent die overgens ook nog een dag van 8 uur voor hoor...

pimmetje
30 december 2002, 19:00
Afmixen heb je vaak idd gewoon nog 'ns dezelfde tijd voor nodig als 't opnemen. Vooral als je nog weinig ervaring hebt.

Heb je wel een ruwe mix mee naar huis gekregen om alvast met z'n allen te luisteren en ideeen over te vormen? Daar kan je ook 'ns met bevriende geluidsmannen van bv kroegen/zalen ff over praten. Die horen soms dingen net ff wat anders dan je zelf doet.

Hoe meer je zelf al weet hoe 't moet, des te beter werk de geluidsman in die 8 uur kan verzetten.

Dude
30 december 2002, 19:28
de geluidsman is erg ervaren, hij zal de aanwijzingen wel geven dus daar ben ik niet bang voor, en nee hij had 2 harddisk recorders maar geen brander dus de uiteindelijke opname krijgen we pas bij het afmixen over 3 1/2 week

sash
31 december 2002, 20:18
Ben erg benieuwd

BLOK182
31 december 2002, 20:39
ja ik ook!

Dude
2 januari 2003, 11:41
komt goed, het afmixen is wat opgeschoven naar iets van 25 jan... helaas maar ja

iemand ideeen over hoe ik de nummerws op internet kan zetten ?