PDA

View Full Version : Zoek een 2x12 cabinet



Jorn69
11 februari 2007, 17:48
Ik ben dus op zoek naar een 2 x 12 cabinet voor onder mn ceriatone JTM45 die hier hopelijk binnen enkele maandjes zal staan. Er zijn al vele topics over geweest maar voor mij doen de speakers er niet toe... Die ga ik later, als ik terug wat geld heb, zowiezo vervangen door heritage G12H30's. Mijn budget ligt niet hoger dan 300 euro, vrees ik. Zelf dacht ik dan aan een tweedehands 1922 marshall kast... Iemand anders een beter idee ?

Ik moet voor mn ceriatone trouwens ook nog een case/chassis (of hoe je het ook noemt) vinden... Liefst zo hard mogelijk in de stijl als die van marshall. Waar kan ik hiervoor terrecht ?

alvast bedankt

Tristan
11 februari 2007, 18:22
Voor de headcase van je Ceriatone JTM45 kan je even bij Tube Amp Doctor kijken, ik waarschuw je wel alvast, want die dingen zijn echt reteduur...

Wat betreft de cab, tsja, ik zou geen dure speakers zetten in een cab dat niet geweldig is, dus ik zou in jouw geval toch een keuze maken tussen eerst goede speakers of eerst een goede cab, aangezien de speakers van je keuze toch niet standaard in een cab zitten...
Een goed en goedkoper alternatief is misschien om te zoeken naar oude G12H's, die klinken zeker zo goed als de Heritage G12H's en zijn meestal wel wat voordeliger te krijgen, zeker als je ze per twee koopt...
Ik denk dat het een goede keuze is om voor de G12H's te gaan, die werken meestal heel erg goed in combinatie met Marshall amps, G12M's doen het ook heel lekker...

Franc
11 februari 2007, 20:31
Hoi,

Zelf gebruik ik 2 G12H30 Anniversaries bij mijn JTM45 en die klinken heerlijk :)

In een zelfgebouwde 2x12.

Als je op zoek bent naar een headbox voor je JTM45 -> PM me even.

Kim Wilson
11 februari 2007, 21:37
Ik heb mijn 2x12 onder de Bandmaster gehad, en dat klinkt niet echt lekker. Ik heb mijn cabje dus te koop staan, inclusief 2 stuks G12H30 55 Hz uit '74. Wel wat boven je budget, maar errug lekker. PM maar. :)