PDA

View Full Version : Fake gibsonīs op marktplaats



sjaakies
11 februari 2007, 16:01
zo ver mijn kennis gaat zijn er weer 2 fake gibsonīs op marktplaats

titel adv
GIBSON Les Paul custom electrische gitaar NIEUW met case!!

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/75869146-gibson-les-paul-custom-electrische-gitaar-nieuw-met-case.html

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/75867758-gibson-les-paul-custom-electrische-gitaar-nieuw-met-case.html?return=eJxNyEEKgzAUBNC7CHanMSooESn2JqkNJ iT5CflfWiy9e2NX3cy8GSm4eBvRTCj42IgClUyrnjRRFIzZEBX UXiZL0UlJWINjfj%2BMspWCygBS2r0CUsAQpEz%2FT7UZkim3c spSMrhqtg79WGvy7vpyM788cKZQdgsvu5vLsQzteLI92f9ImYe JmfaZuZk7BsgroMmzvcSZF9PnCyRsQjE%3D&df=1&fta=eNpN0ttuwyAMANB%2F4aHPYMC3qN9SZepURcvWavSmVf33 cWlIXxJxZMA2HhX1kZTVXH7n3XWckxmSRq%2FmPm%2FdZp%2B2 56O6YXZKwMMMSiH%2Fzvo3nYavmx6mj3T8GY5pUtictq5sDmpO 4%2BHTDFPemDQfNe3zqaMC6WNSO9TrCC1GkbiENfKWGAr5ToAQ QqGwUrFCsREiRx%2BtK4SvqCjMlqUQdcKASIX4jYLUG%2BWNwN eNbsnVWxF0tprrcYGRm0E3J0K%2Bml8NvcVqYTWLrpbg4mKM4k KLw9Uof6rRaoGg3dvLYE%2FhFdfrYECRarDUEUli8LXn0Osgcs TNljpC4AhS%2Bwm9DorgfDuv55eHIvehWs8P82mtpcCrWYbaF% 2Bj55acQzvU%2Bk4qa7%2FG%2BK2OTJ2Vf3wLUjLcyT1aNea2v ff38B809qoI%3D

FNaRK
11 februari 2007, 16:06
waarop baseer je dat ze fake zijn ?

Ik vind ze er wel erg echt uitzien,
incl. certificaat

Dolk
11 februari 2007, 16:08
Waarom zouden die fake zijn? afgezien van een slecht passende case...

Naja, ik ben geen gibson-kenner ofzo.

iwamoto
11 februari 2007, 16:17
ik ben inderdaad ook geen gibson fanaat (orpheo ;)) maar vooral die 2e, die is toch best kut te faken met die inlay

edit: of zou het over de ontbrekende beschrijving gaan?

sjaakies
11 februari 2007, 16:19
check de vorm van de kop maar eens. De inkeping van de binding boven gibson is te diep en īgibsonī bij de echte camo is in gelegt ipv op gedrukt
en een certificaat is snel gemaakt

dus ik vertrouw het niet

fred dons
11 februari 2007, 16:21
de camouflage kleuren zijn te strak op de body, alleen de epi heeft dat, de customshop heeft uit de handgespoten vlekken en die zijn een stuk lelijker
(het origineel van Zakk en de gibson promotie foto's hebben heeft wel strakke camo)
http://image.www.rakuten.co.jp/ikebe/img10292868298.jpeg

Squier4ever
11 februari 2007, 16:25
headstock van die ZW klopt ook niet....

FNaRK
11 februari 2007, 16:36
en een certificaat is snel gemaakt

dus ik vertrouw het niet

da's waar....

AART
11 februari 2007, 16:40
Beide nepperts idd.

headstock en paintjobs kloppen niet.

Squier4ever
11 februari 2007, 16:40
de headstock is nogal nep, het fretboard is hoogglans gelakt, wat volgens mij bij de echte ook niet is (iig de epi niet)...
de camo is nep. genoeg redenen om te vermoeden dat het om een fake gaat...

AART
11 februari 2007, 16:44
Hij is btw handelaar in vooral kleding.

Denk dat dat ook allemaal chinese nepmeuk is, en hij dit erij aangeboden kreeg in china.....

blimb
11 februari 2007, 16:46
Er bestaat wel zo een toyo tires gibson

http://photos1.blogger.com/blogger/3598/620/1600/fatfsweeps%28rgb%29_hi.jpg


http://photos1.blogger.com/blogger/3598/620/1600/fatfsweeps%28rgb%29_hi.jpg
ziet er alleen wel anders uit.. geen gouden hardware strakkere lak enzo

AART
11 februari 2007, 16:47
hij is er trouwens heel rap bij met het verwijderen van een bod van 999999999999.99......\

Vriendelijk mailtje is verstuurd, kijken of hij antwoord.

Squier4ever
11 februari 2007, 16:50
heb de kerel gemaild....
gezegd dattie ze best aan kan bieden maar niet op deze manier, dit is oplichting

sjaakies
11 februari 2007, 16:50
ach ja misschien kreeg ie ze gratis bij een lading jassen

Squier4ever
11 februari 2007, 16:52
dan nog...
de manier waarop de gitaar word aangeboden is oplichting
hij suggereert dat het om een echte LP gaat.

btw. de Toyo tires zit ook niet in een (huidige) Gibson Style case...

AART
11 februari 2007, 16:54
+1

En niet te gering ook.
Waarschijnlijk is het van dezelfde fabriek als die Ibanez kopiën.
Lijkt er heel erg op maar ze missen de kleine details en kwaliteit.

robert-gitarist
11 februari 2007, 17:35
He die "gibsons" vielen mij direct op gister op MP.
Ik wou ze hier niet posten eerst want ja,met gemak is er iedere dag wel een faker.Die Zakk Wylde LP vond ik meteen al raar eruit zien ivm A. het camou patroon en B. de kleuren van de camou kloppen niet.Die op MP is namelijk meer de Urban style en de echte ZW LP is woodland ;) En na mijn idee is het fretboard op de ZW van marktplaats té licht van kleur.

zjanke
11 februari 2007, 17:40
Ze staan ook op ebay voor 750 en daar had ik een mailtje aan gewaagd. Gevraagd of ik ze voor mijn bod kon testen en of ik ze kon ophalen ipv laten versturen.

Dat kan als ik eerst de helft vooraf overmaak...:sneaky: Het stinkt als je het mij vraagt

robert-gitarist
11 februari 2007, 17:42
Geld overmaken om te proberen dus?

WTF.Vette oplichter dus.Bovendien,die Nikes die hij te koop aanbied zijn ook nep.Kennis van me was hier net ff en zei dat die schoenen imitatie shit is..Lekker ventje zeg :sneaky:

sustain_freak
11 februari 2007, 17:44
Dat fake-gedoe moet wel aangepakt worden.
Het gaat toch om geld/financieen en mag ook niet volgens de wet.

AART
11 februari 2007, 17:46
Ik stuur MP een mailtje want dit stinkt idd.

Timotio
11 februari 2007, 17:48
gadver wat een kutvent zeg. Aanpakken die handel!

djgitarist
11 februari 2007, 17:51
Die Zakk Wylde heeft inderdaad een vreemde headstock.

Ik heb mijn epi en gibson les paul eens langs elkaar gehouden, die middelste in-keping bovenop de kop lijkt meer op die van een epi!

Ook verdacht dat je moet bieden en dat het wordt opgestuurd. Zo'n gitaar stuur je niet op, ook al wordt er geld vooruit betaald.

robert-gitarist
11 februari 2007, 17:53
Mja het is de laatste tijd steeds raak met fake gibsons.Zijn die dingen dan echt zo makkelijk te vervalsen?? Ik kom geen enkel ander merk tegen dat zo veel vervalst word en ook als "echte" gibson aangeboden word.

Meestal gaat hem om chinese kopiën.Die lui zijn meester in het na bouwen van dingen.Laatst op tv,een 1:1 kopie van een Van Gogh die normaal gesproken amper in geld uit te drukken is,kocht je daar voor omgerekend 1000 euro.Echt,de kleuren etc echt exact gekopieërd.Tegenwoordig moet je echt alles tot op de bodem uitkammen als je een echte Gibson wilt aanschaffen.

AART
11 februari 2007, 17:59
Mail richting MP is verstuurt.

Als anderen dat ook zouden willen doen word ie wel verwijderd.

www.marktplaats.nl en dan help en contact linksboven in het menu.
Dan contact en dan kan je ze een bericht sturen.

fred dons
11 februari 2007, 18:04
1000 euro voor een chinese van Gogh is btw extreem duur, die kosten inkoop minder als 100 (serieus!)

de reden dat deze zo vaak gekopieert worden is de slechte controle in china op namaak, de hoge winstmarge (produktiekosten onder de eur 40), en een aantal chinese fabrieken die Epi's officieel maken of gevraagd zijn dat te doen (Gibson nodigt regelmatig chinese bedrijven uit Epi's te maken zodat ze altijd de goedkoopste leverencier hebben) heeft de machines toch al ingesteld om die dingen te maken dus waarom niet wat extra produceren

robert-gitarist
11 februari 2007, 18:04
Je kunt de advertentie zelf ook gewoon rapoteren ofzo.Weet niet of dat wat op schiet?

AART
11 februari 2007, 18:06
Je kunt de advertentie zelf ook gewoon rapoteren ofzo.Weet niet of dat wat op schiet?

Je kan rapporteren maar niet voor oplichting, alleen voor advertentieregels negeren en foute rubriek etc.

robert-gitarist
11 februari 2007, 18:06
1000 euro voor een chinese van Gogh is btw extreem duur, die kosten inkoop minder als 100 (serieus!)

Klopt wel.Is ook duur maar bedoel even in vergelijking met een echt doek van Van Gogh of andere schilders.Meesterstukken zijn immers niet in geld uit tedrukken maar inderdaad,de inkoop is super laag.

robert-gitarist
11 februari 2007, 18:07
Je kan rapporteren maar niet voor oplichting, alleen voor advertentieregels negeren en foute rubriek etc.

Ah okee ;)

Zal zo ook eens ff een mailtje er na toe sturen.
Maar ja,ik denk zelf dat het niet te vermijden is met fake gibsons etc.Helaas.

wietse
11 februari 2007, 18:34
Je kan rapporteren maar niet voor oplichting, alleen voor advertentieregels negeren en foute rubriek etc.

maar dat kan op ebay wel, als je aan kunt tonen dat het neppers zijn die voor echt verkocht worden tegenover ebay, dan wordt hij er af geknikkerd.
en anders gibson zelf inschakelen die hebben ook een afdeling die jaagt op zulke oplichters, in china zijn die eigenlijk niet te pakken maar in europa is dat net even wat gemakkelijker.
en dan heeft hij een heel groot probleem als die er werk van maken, de belastingdienst springt trouwens ook bovenop zulke lui vooral met nep merkkleding, dan krijgen ze een douw daar worden ze niet vrolijk van.
kennissen van me hebben daar ervaring mee stonden op de rommelmarkt met nep merkkleding, belasting inval daar die dag, iedereen werd gecontroleerd en zij waren alles kwijt en kregen een boete van en 5000 euro.
had ze al vaak gewaarschuwd, maar ja snel geld, en ze verkochten het ook voor een spotprijs en vertelden eerlijk dat het nep was aan de klanten maar daar heeft de belasting niks mee te maken.

dus je kan genoeg inschakelen om hem het leven zuur te maken.

marter544
11 februari 2007, 18:45
Mja het is de laatste tijd steeds raak met fake gibsons.Zijn die dingen dan echt zo makkelijk te vervalsen?? Ik kom geen enkel ander merk tegen dat zo veel vervalst word en ook als "echte" gibson aangeboden word.

Meestal gaat hem om chinese kopiën.Die lui zijn meester in het na bouwen van dingen.Laatst op tv,een 1:1 kopie van een Van Gogh die normaal gesproken amper in geld uit te drukken is,kocht je daar voor omgerekend 1000 euro.Echt,de kleuren etc echt exact gekopieërd.Tegenwoordig moet je echt alles tot op de bodem uitkammen als je een echte Gibson wilt aanschaffen.

Als je een paar gibsons hebt vast gehad, en je hebt wat gitaar-ervaring, dan merk je toch dat het een neppe is als je em uitprobeerd? En ik zou persoonlijk nooit een gitaar laten verzenden..

robert-gitarist
11 februari 2007, 18:52
Als je een paar gibsons hebt vast gehad, en je hebt wat gitaar-ervaring, dan merk je toch dat het een neppe is als je em uitprobeerd? En ik zou persoonlijk nooit een gitaar laten verzenden..

Klopt ook wel maar wat dacht je van iemand die bijv. begonnen is op een Stagg,jaren lang gespaard heeft en geoefend heeft en nu een gibson LP kan aanschaffen.Hij heeft geen ervaring met Gibson en weet dus niet hoe de feel is van een echte Gibson.Stel hij zou die op MP kopen.Dat weet hij niet zomaar of het een echte is of niet.Custom staat er toch op?Made in USA zal er ongetwijfeld wel op staan etc.Reden genoeg om dus er in te trappen ;)

Tupelo
11 februari 2007, 19:04
Als je een paar gibsons hebt vast gehad, en je hebt wat gitaar-ervaring, dan merk je toch dat het een neppe is als je em uitprobeerd? En ik zou persoonlijk nooit een gitaar laten verzenden..
Dat verzenden ben ik het mee eens.
Anderzijds, er zijn veel Gibsons die ruk klinken dus of je dat zo snel merkt.. :D

Tenminste, de laatste keer dat ik LP's uitprobeerde - jaar of 4 geleden - viel me op hoe weinig plezier die dingen me deden, terwijl de enige LP ervaring die ik daarvoor had een '70 custom van een bandlid was waar ik natte dromen van kreeg (die Custom). Viel allemaal vies tegen.

Gisteren trouwens nog een standard zien staan hier in Den Bosch die door de ratten besnuffeld leek, tenminste, het lakwerk was uitgelopen bij de hals/body verbinding.

Wanneer het dat betreft kun je beter een Chinees spelen dus, als ik het goed begrijp. :D

robert-gitarist
11 februari 2007, 19:12
Mja ik heb een tijdje terug een Gibson LP Smartwood getest bij Feedback.Ik vond dat ding echt aan alle kanten zwaar tegenvallen.Ding ontstemde continu(zelfs mijn uber gammele Custom LP blijft nog beter op stemming)en het geluid klonk werkelijk nergens na.Nou wil ik niet over een kam scheren want er zullen wel zeker nog goeie Gibsons zijn en zeker wel goeie smartwoods maar die ik handen had was echt ruk. :stop: Ook de Gibson LP met die lelijke gleufen all over the body vond ik tegenvallen.Bleef op stemming maar veder weinig goeds over temelden.Maar goed,ontopic maar weer want het gaat hier immers niet echt over de kwaliteit van Gibson.Daar kun je langzamerhand wel een topic van 1500+ pagina's mee vullen vrees ik :D

sjaakies
11 februari 2007, 19:59
Oke dan de adv is verdwenen op zoek naar de volgende fake.
1 punt voor mij. WHO IS NEXT ?

kassie
11 februari 2007, 20:04
Meestal gaat hem om chinese kopiën.Die lui zijn meester in het na bouwen van dingen.Laatst op tv,een 1:1 kopie van een Van Gogh die normaal gesproken amper in geld uit te drukken is,kocht je daar voor omgerekend 1000 euro.Echt,de kleuren etc echt exact gekopieërd.Tegenwoordig moet je echt alles tot op de bodem uitkammen als je een echte Gibson wilt aanschaffen.

Ben het met je eens dat de chinesen meesters in het kopieren zijn. Echter een Van Gogh is door NIEMAND exact te kopieren. Dat komt omdat het unieke schilderijen zijn. Er zijn al veel valse Van Goghs in omloop en zijn allemaal vrij snel te ontmaskeren. De oudheid van de verf kan snel opgemeten worden, de kleuren kunnen nooit en te nimmer exact gekopieerd worden en de verfstreken ook niet. Het wordt pas een ander verhaal als je een meestervervalser hebt die schilderijen maakt die nog niet 'ontdekt' zijn, met dezelfde techniek als een bekende schilder. Dan kunnen 'experts' het dus niet vergelijken met een bestaand schilderij... Dan moet de meestervervalser het doek en de verf kunstmatig kunnen verouderen. Hierbij wordt dus alleen de techniek van de schilder gekopieert (heel belangrijk is ook een exacte kopie van de handtekening) en niet het doek zelf, en daar zijn de chinezen dan weer niet zo goed in. Van een gibson daarentegen worden er verschillende modellen in een grote hoeveelheid dagelijks uit de fabriek gestuurd. En aangezien het altijd standaard maten zijn gemaakt via een fabricage proces zijn ze derhalve gemakkelijk te vervalsen.

LP_CL
11 februari 2007, 21:01
Mja het is de laatste tijd steeds raak met fake gibsons.Zijn die dingen dan echt zo makkelijk te vervalsen?? Ik kom geen enkel ander merk tegen dat zo veel vervalst word en ook als "echte" gibson aangeboden word.


Ze worden niet nagemaakt omdat het gemakkelijk is (elke gitaar is makkelijk na te maken, en elke gitaarbouwer weet ook wel dat een telecaster 100 keer makkelijker is om te maken dan een LP). Ze maken gewoon veel gibsons na, omdat het een prestigemerk is (dat ze dus voor veel geld kunnen verkopen => meer winst) en omdat er veel vraag naar is. Dit zijn de 2 elementen die voor hun doorslaggevend zijn om een gitaar na te maken. Een telecaster is nog niet half zo duur als een LP (nu hebben we het even niet over custom modelletjes, want dan gaan ze beiden wel zoveel kosten als je maar wil), dus kunnen ze een fake tele ook niet voor zoveel verkopen.

robert-gitarist
11 februari 2007, 21:04
Ah okee das inderdaad waar.Niet zo gauw bij na gedacht.Hoewel ik denk dat ze die dingen niet maken daar in China om hier de mensen op telichten.Voornamelijk zijn het denk ik handelaren die op een smerige manier makkelijk geld willen verdienen.

sjaakies
12 februari 2007, 10:46
in china staat een fabriek die voor gibson die epiphoneīs maakt. Die fabriek maakt 15.000 gitaren per maand.
gibson besteld per maand 10.000 epiphones.
dan hou je nog 5000 gitaren per maand over.
En omdat ze toch al de epiphone camo maken.
maken ze er ook een paar met Gibson erop om in china te verkopen, en om aan de maandelijkse kapaciteit te voldoen.

ik denk dat het zo in elkaar steekt

Axl Rose
12 februari 2007, 19:45
hey mensen, ik ben een beetje op marktplaats aan het kijken voor een mooie gibson gitaar. Ik heb er hier eentje waarop ik onlangs een bod op gedaan heb, maar ik ben niet echt een gibson kenner dus bij deze wil ik jullie mening vragen over deze gitaar / headstock etc :)

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/75328623-te-koop-gibson-les-paul-standard-96.html?return=eJwlykEKwjAQQNG7FNpl0lhcdEIQvclYSxM Sk6EzoCje3YHu3oeP4OCbYPQM8wwdr7gv0UcRAmtzo7WaJ%2B5 ZqCAKm1rssRiKdHmX4IYHB2n9dHX9dCui%2BCRS5pdyS3duVat x0jwNFM6d%2F%2F0BCUAmLQ%3D%3D&df=1&fta=eNpNkstuAyEMRf%2BFRdbYGGM8yrdEU6WKRp02UScvNcq% 2Fd4DUdMnRNZyLPCrrY1FRd%2Fmed9dxXtywaMjq7vMWNvtlez 4qDPNZf6bT8HHTw%2FS2HL%2BG4zIpbk7bWOKk7jQe3t0waSzT 6qb9es%2BoKPqY1A%2F1gUQ%2BSsq5xOCFYkzeSygIDXEEwoKC IU%2BU5e%2F%2BikiEAxTEhhIhx4JSRyFITYkh5ig1lQ2FDImr lzeGKUl9EkyWAIGav9mGtHaiysI%2FBqmWAuqMPbecCQdOKI2Z 8erLPlUmnQWJzc%2BcAwpj%2BzhzDiDYqiF05lPylZkzZoLmgu a8Dq6VKzNn5JDbh2LsDBjbrPXAKEBtNnXGRC0nnQV5ueTOQMob z0XXpfsc77uySuv27FtZVDfeypJ5de51vtr5%2BQv9dKt%2F

robert-gitarist
12 februari 2007, 19:47
Ik zeg niet dat ie nep is.Vind alleen het logo op de kop nogal ehh raar :stop:

Axl Rose
12 februari 2007, 19:48
Ik zeg niet dat ie nep is.Vind alleen het logo op de kop nogal ehh raar :stop:

dat vond ik dus ook vergeleken met andere headstocks.......

robert-gitarist
12 februari 2007, 19:50
Heel raar ingelegt ofzo.
Zo op het oog lijkt het mij wel een Gibson.Gezien de body etc.Maar goed ik ben ook geen Gibson kenner ;) Maar dat logo vind ik erg raar.

kassie
12 februari 2007, 20:10
ik heb meerdere gibsons in de winkel gezien ook met zo'n logo. hoe durven ze het de fabriek uit te sturen he?

robert-gitarist
12 februari 2007, 20:12
Oh echt wel.Dat doet het merk echt zwaar te onder vind ik.Doodzonde.Ik vind echt heel erg slordig.

Orpheo
12 februari 2007, 20:25
ik heb 't vaker zo gezien. das de lak die is gaan breken bij t logo....

Axl Rose
12 februari 2007, 20:36
oké, weet ik dat ook weer, geen ramp dus ;) dank jullie wel voor jullie snelle feedback :)

cardinal
12 februari 2007, 20:43
Hij is btw handelaar in vooral kleding.

Denk dat dat ook allemaal chinese nepmeuk is, en hij dit erij aangeboden kreeg in china.....

u bent slim.