PDA

View Full Version : wie kan mij helpen



Guitar-freak
11 februari 2007, 14:18
Ik ga eind juli naar new york en ben van plan om daar wat gitaren aan te schaffen. mijn vraag is: Hoe kan je (behalve met een koffr) deze het beste meenemen het vliegtuig in? mogen de gitaren uberhaupt wel mee het vliegtuig in? en wat betaal je er voor om deze in te mogen voeren?

alvast bedankt voor de eventuele reacties

Squier4ever
11 februari 2007, 14:56
je moet ze wss onderin het ruim meenemen, daarom zorgen voor een goede koffer, snaren eraf halen en het geheel goed inpakken...

je betaalt nog minimaal 23% aan extra kosten bovenop de aankoopprijs...
of het zich loont moet je zelf weten maar denk zelf dat je dan wel gitaren mee moet nemen die hier heel duur zijn en daar goedkoper zijn Gibson LP's enz..

btw. gebruik eens de search, er zijn al zo'n triljoen topics over dit onderwerp

Ic3gl0vE
11 februari 2007, 15:55
je betaalt nog minimaal 23% aan extra kosten bovenop de aankoopprijs...


+ vervoerskosten hè. In een passagiersvliegtuig extra bagage meenemen is volgens mij harstikke duur. Je kunt de gitaren dan misschien nog beter opsturen met een vrachtbedrijf als DHL

Squier4ever
11 februari 2007, 16:26
ik zeg toch minimaal 23%

fred dons
11 februari 2007, 16:34
daarnaast is new york heel erg duur met gitaren dus voor de aanbiedingen hoef je het niet te doen

barno
11 februari 2007, 18:23
ik neem mijn gitaar nooit mee in een koffer als ik vlieg, (een enkele keer wel maar dat was dan de goedkopere backup) Als je ze in gigbag meeneemt, mag ie bijna altijd mee als handbagage: ze zien ook wel in dat dit te kwetsbaar is bij gewone bagage, en een gitaartje past perfect in cabinekoffer.
Als je gitaarkoffer meeneemt, gaat ie met de rest van de luggage het ruim in.
Zeker bij gibsons en andere gelijmde halzen veel krantenpapier en of noppenplastic rond headstock en hals. Ze gaan niet bepaald zachtaardig om met die koffers ook al staat er in koeienletters handle with care, fragile etc op.
Nu wat betreft het meenemen van gitaren in de cabine, weet niet hoe het de laatste tijd geregeld is met die verstrengde toestanden. Losse snaren bv en gereedschap enz... mochten vroeger ook al niet in de cabine. Miss nu best snaren afhalen, dat zijn tenslotte moordwapens :)

AutoStatic
11 februari 2007, 20:59
+1, in een gigbag en mee het vliegtuig in. Geldt sowieso voor korte stukken, als het wat verder gaat, bijv. transatlantische vluchten dan weet ik niet. Mag je 'm dan ook mee in het vliegtuig?