PDA

View Full Version : ex400bd met loslatend chroom



Outlaw_roelof
11 februari 2007, 12:47
hallo
ik heb een ltd ex400bd met verchroomde/vernickelde traanplaat aangeschaft
bevalt goed, maar als ik palm mute, laat ik mijn hand rusten op de traanplaat en daar laat de nickel laag los, het is daar al goed te zien helaas
kan iemand mij uitleggen hoe dit kan en hoe dit te verhelpen is
mvg
roelof klop

Squier4ever
11 februari 2007, 14:52
door het zweet aan je hand gaat de plaat corroderen...
is weinig tegen te doen vrees ik..
je kunt kijken of je de plaat kunt vernissen oid..
.

Outlaw_roelof
29 maart 2007, 18:32
maar de plaat is van aluminuim, dat is corrosie bestendig voor zo ver ik weet?

Nickname
29 maart 2007, 18:34
maar de plaat is van aluminuim, dat is corrosie bestendig voor zo ver ik weet?

De plaat zelf misschien wel.. maar de chroom of nikkel laag dus niet :p Wat je eraan kunt doen: Elke keer je plaat afnemen met een doekje, hoewel dit het proces alleen maar vertraagt. Of een nieuwe plaat gaan kopen. Of een nieuwe plaat kopen, maar dan bijvoorbeeld van RVS :satisfie:

Tankman
29 maart 2007, 19:58
Even een off-topic vraagje aan Outlaw...

Die EX400 van je...die is volgens mij helemaal neit in balans. Hij is dus neck heavy. Hoe los jij dat op? Ik heb hem namelijk (En nog een aantal andere raar gevormde gitaren) getest in winkels, en het lijkt mij erg irritant.

Nickname
29 maart 2007, 20:16
Even een off-topic vraagje aan Outlaw...

Die EX400 van je...die is volgens mij helemaal neit in balans. Hij is dus neck heavy. Hoe los jij dat op? Ik heb hem namelijk (En nog een aantal andere raar gevormde gitaren) getest in winkels, en het lijkt mij erg irritant.

1) een goede stevige brede leren gitaarband
2) heel eventueel een gewicht in de control cavity of onder aan je gitaarband.. maar dit is echt als uiterste maatregel :satisfie:
3) en als echte uiterste maak je er een headless guitar van :D

Gitaro
29 maart 2007, 20:21
Je kan ook de strap peg op/onder de hiel van de nek plaatsen

http://i9.tinypic.com/2z86p08.gif

Het schijnt te helpen, ik durf het niet te proberen omdat ik echt niet kan klussen. Ik heb zelf ook een 400 erger me ook een beetje aan de kopzwaarheid

Tankman
29 maart 2007, 20:21
Ja...nee dus. Ik zou zelf nooit een gitaar kopen die niet in balans is. Ik heb dan ook een aantal V's getest die niet in balans waren voordat ik de BC Rich Kerry King V die in mijn signature vermeld staat heb gevonden. Hij is perfect in balans. Het is gewoon een standaard probleem met onortodoxe gitaarvormen. Ik vond het wel erg jammer van die ESP EX400bd, want ik vond hem mooi. vooral met die diamond plating. Maar ja, niks boven een Gibson Explorer, en die zijn meestal wel in balans.

RvB
29 maart 2007, 20:56
Ik heb zelf ook een ex-400 en had t zelfde probleem. Gewoon t punt veranderen zoals gitaro zegt. Dan is het ineens stukken beter!

DarknessAwaits
30 maart 2007, 00:08
Misschien is dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1228749&postcount=1) een oplossing voor de ts (2 topics hierboven)?

Gitaro
1 april 2007, 02:30
Ik heb zelf ook een ex-400 en had t zelfde probleem. Gewoon t punt veranderen zoals gitaro zegt. Dan is het ineens stukken beter!

Hoe heb jij dat gedaan? Stukje van dat papier-achtige plakband erop (om lakschade te voorkomen) en boren maar?

Tankman
1 april 2007, 02:32
Ik heb wel eens gehoord van gewoon een van die strappegs van plaats veranderen. Maar dan, de versie va het verhaal dat ik ken hoef je niet te boren. Je zet hem gewoon in een van 4 neckschroefgaten.

joke
1 april 2007, 04:54
misschien opnieuw laten verchromen ?
zie mijn topic een aantal; bladzijden terug getiteld mooi , mooier mooist!
je kunt ook vernikkelen en vergulden .
misschien ist wat!
ze kunnen je in ieder geval bij spectrachrome adviseren!
succes

Outlaw_roelof
14 april 2007, 09:40
mijn ex400bd is inderdaad kopzwaar, hoewel hij minder kopzwaar dan de epiphone explorer van me beste vriend.
ik heb hiervoor ook een aantal gitaren gehad die kopzwaar zijn, en ik heb er absoluut geen last van, het is een kwestie van wennen
en ik heb mijn gitaar altijd zooo laag hangen dat ik de neck automatisch al iets omhoog trek