PDA

View Full Version : Wie Weet Meer Over Samick San 450 (es335)??



rammybully
11 februari 2007, 01:44
Wie kan mij meer vertellen over een SAMICK SAN 450?? ( ES335 model)

En dan vooral over de oudere series, begin '90 jaren. Zeker VOOR de GREG BENNET series. Het gaat dus om de goeie oudere serie.:strat:

rammybully
12 februari 2007, 08:30
Niemand??????

episua
12 februari 2007, 12:41
Ik wel. Het zijn kwalitatief erg goede gitaren, afwerking, sound en de bespeelbaarheid vind ik erg goed. Chuck berry heeft zelfs ook in eind jaren 90 een hele tour met zo'n samick gedaan terwijl die man de duurste gibson es-sen heeft. Zegt al genoeg lijkt mij.

niekb
12 februari 2007, 13:19
Ik heb er een en ben er erg tevreden mee qua hals en bespeelbaarheid. Qua hout en afwerking, het bovenblad is gelamineerd en er zit een dikke polyesterlak op. Verder kan ik er ook niet zoveel over zeggen..

Ik vind het een prima gitaar, ik weet niet hoe ie in vergelijking met een echte es335 klinkt maar zoals ik al zei vind ik m een fijne hals hebben. En t scheurt als de beste met die pafjes.

rammybully
12 februari 2007, 13:22
Ik heb er net een gekocht. Een pracht exemplaar. Zwart met massief bovenblad.
Hij klinkt echt super strak, ik durf hem echt naast een Gibson ES335 te zetten.
Volgens de verkoper is het een '92 -er.

Serie nummer is S6127900 ( is hier een jaartal uit te halen?)

:strat:

niekb
12 februari 2007, 13:50
Congrats man! Weet je zeker dat t bovenblad massief is..? Ik heb m kaal geschuurd en ging helaas door de bovenste laag heen en zag tot mijn schrik dat t niet massief was. Ik had dat niet verwacht omdat ie zo lekker klinkt ook..
Ik heb, had ook een zwarte..Ik heb m een beetje gemod (qua uiterlijk, kon t niet laten...is nog nie helemaal af) Het is zeker een blijvertje. Heb m al 3 jaar, en dat is lang!:sneaky:
De vorm van de hals gaat de basis worden voor een nieuw zelfbouw project. :)

Veel plezier ermee! Wat voor muziek ga je er mee maken?

edit:
check de reviews op harmony central! lof lof lof
:)en als ik zie wat anderen ervoor hebben betaald, gniffel

rammybully
12 februari 2007, 14:15
TNX!!
Ik weet het niet zeker of het bovenblad massief is, maar de man die hem me verkocht vertelde het. Ik weet niet hoe oud die van jou is, maar misschien heeft deze nog wel een massief bovenblad omdat hij ouder is. Maar missch is het ook niet massief.

Ik ben er echt blij mee, het is een Beauty!!
Om terug te komen op je vraag, ik ga Blues, Jazz en POP erop spelen. In combinatie met een flinke buizenbak komt dat helemaal goed...
:strat:

niekb
12 februari 2007, 14:39
In combinatie met een flinke buizenbak komt dat helemaal goed...
:strat:

That's for sure!
En speelt als een trein

Ik weet niet hoe oud die van mij is..heb m helemaal gestript.. Staat dat serienummer op een van die stikkertjes achterop? Dat weet ik niet meer, die heb ik er meteen vanaf gehaald, vond ik een beetje cheap. Het enige wat ik niet mooi vond is de vorm van de kop. Die heb ik dan ook veranderd. Ik heb er een staartstuk opgezet, ziet er fraai uit.

Timotio
12 februari 2007, 14:55
Ik heb er net een gekocht. Een pracht exemplaar. Zwart met massief bovenblad.
Hij klinkt echt super strak, ik durf hem echt naast een Gibson ES335 te zetten.
Volgens de verkoper is het een '92 -er.

Serie nummer is S6127900 ( is hier een jaartal uit te halen?)

:strat:

ja he lekker sadistisch! ons een beetje lekker maken over een gitaar en dan geen foto's posten! kom op! posten die hap! :rockon:

rammybully
12 februari 2007, 15:49
OKEE... hier wat foto's, even snel gemaakt.

Zoals op de foto's te zien is, is het serienummer gewoon gewoon gelakt. Geen sticker dus. Wie kan meer zeggen over dit serie nummer??

http://i68.photobucket.com/albums/i38/rammybully/Guitars/1.jpg

http://i68.photobucket.com/albums/i38/rammybully/Guitars/2.jpg

http://i68.photobucket.com/albums/i38/rammybully/Guitars/3.jpg

http://i68.photobucket.com/albums/i38/rammybully/Guitars/4.jpg

rammybully
12 februari 2007, 15:50
http://i68.photobucket.com/albums/i38/rammybully/Guitars/5.jpg

http://i68.photobucket.com/albums/i38/rammybully/Guitars/6.jpg

Timotio
12 februari 2007, 15:50
ziet er strak uit hoor, mooie plank! :)

niekb
12 februari 2007, 16:11
he mooi! t is een andere serie dan de mijne, wacht zal eens kijken of ik foto van de kop kan plaatsen hiero, zoals ie was..
hmmm nee geen pic zo snel

Op de mijn stond Samick in een soort van mother of pearl (geen inleg)

En verder was de kop helemaal zwart
mooi hoor

niekb
12 februari 2007, 16:24
wat ik zo goed vind is dat iedereen altijd loopt te zeuren op samick, maar dit is echt geen slechte gitaar, komen uit dezelfde fabriek als de epi's Samick kan echt wel goede gitaren maken.

:)

Timotio
12 februari 2007, 16:28
wat ik zo goed vind is dat iedereen altijd loopt te zeuren op samick, maar dit is echt geen slechte gitaar, komen uit dezelfde fabriek als de epi's Samick kan echt wel goede gitaren maken.

:)

staffhorst in utrecht heeft bijna alleen maar samicks te koop staan, lijkt me dan niet dat het echt slechte gitaren zijn

rammybully
12 februari 2007, 16:48
wat ik zo goed vind is dat iedereen altijd loopt te zeuren op samick, maar dit is echt geen slechte gitaar, komen uit dezelfde fabriek als de epi's Samick kan echt wel goede gitaren maken.

:)

Deze oudere Samick is verre weg van slecht. Ik heb op veel Epi's 335 gespeeld, maar ook Gibsons. Nou deze kan je makkelijk bij de Gibsons zetten.

Ik ben ff wat gaan googlen en kwam er achter dat toen Samick voor Epi en Gibson ging produceren, zij de eigen productie nog heel erg extra heeft opgeschroeft in kwaliteit. Heb ik het wel over de series VOOR Greg Bennet natuurlijk.
Ook kwam ik een stuk tegen waarin een of andere gitaargrootheid deze Samick vergeleek met een Gibson 335.
CONCLUSIE: Het enige verschil tussen de Samick 450 en de Gibson 335 is dat bij de Samick de stemmechanieken WEL goed werken.....

:strat:

repelsteeltje
5 maart 2007, 23:51
Mooi gitaartje,

Ik heb zelf ook eenn Samick lijkt het meest op een ibz at 300 geweldig lekker gitaartje zodra mijn fototoestel weer erkt post ik wel een foto hiervan. :noob:

Stratman70
6 maart 2007, 13:25
Ik heb er ook één en ik vind het een retegoeie gitaar. Vooral voor de prijs waarvoor ik 'm gekocht heb: 150 euro van de andere gitarist van onze band.
Hij heeft m ooit nieuw gekocht en van al de Samicks die er hingen, had deze een rechte hals.

Gitaar speelt echt super. De hardware (m.n. schakelaar) voelt wat gammel en goedkoop. Ik post later nog wel een foto's.

rammybully
6 maart 2007, 16:06
Gitaar speelt echt super. De hardware (m.n. schakelaar) voelt wat gammel en goedkoop. Ik post later nog wel een foto's.

Hoe oud is die van jou?
Die van mij is uit '92, speelt super. Alle hardware is ook super, niks goedkoop en rammelig. Niet van een Gibson te onderscheiden. En een mooi massief bovenblad :cooler:

:strat:

Stratman70
7 maart 2007, 11:09
Zal, denk ik ook van 1992 zijn. S6129873 is het serienummer en het bovenblad is ook massief. Wat vind jij van de elementen? Ik vind de originele Gibsons toch mooier klinken.

De mijne is met een mooie seethrough cherryred finish afgewerkt.

rammybully
7 maart 2007, 16:40
Ik vind de elementen wel lekker klinken. Maar in de toekomst zet ik er misschien toch elementen in met iets meer pit. Seymour Duncan '59 en een JB ofzo..
:strat:

ash
9 maart 2007, 13:26
Ik heb er nog een staan (een voor de Gregg Bennett Series) Aangezien ik laatst een telecaster custom heb aangeschaft die behoorlijk prijzig was, zit ik erover na te denken om deze te verkopen. Wat kan ik voor deze gitaar vragen? Ik heb er zelf 2 jaar geleden tweedehands 275 euro voor betaald inclusief Samick gigbag. Hij is nog steeds in perfecte staat.Wat is een reeele prijs om te vragen? (en belangrijker: wat krijg ik er ook daadwerkelijk voor?)

rammybully
9 maart 2007, 17:12
Wat kan ik voor deze gitaar vragen? Ik heb er zelf 2 jaar geleden tweedehands 275 euro voor betaald inclusief Samick gigbag. Hij is nog steeds in perfecte staat.Wat is een reeele prijs om te vragen? (en belangrijker: wat krijg ik er ook daadwerkelijk voor?)

Er zit een heel verschil tussen wat je kan vragen en wat je krijgt.
De Samicks voor Greg Bennet zijn vaak zeer goed, Gibson kwaliteit. De nieuwprijs lag toen der tijd voor deze gitaren ook vrij hoog. Zo tegen de 2000 gulden. Ik weet het niet precies.
Je zou denken dat je er wel 600/700 euro ofzo voor kan vangen.

De meeste mensen zullen denken: "Samick, BAH!!!!!! ik bied 100 euro!!".
Maar dat is bij deze Pre Greg Bennet niet reeel, maar peuter dat de mensen maar eens aan het verstand.

:strat:

Dreojs
18 december 2007, 21:59
Goedenavond mensen,

[Helaas, koop en verkoop graag via gitaarmarkt (http://www.gitaarmarkt.nl). ]

Groeten Dreojs

tabmaniac
18 december 2007, 23:13
Goedenavond mensen,

[Helaas, koop en verkoop graag via gitaarmarkt (http://www.gitaarmarkt.nl). ]

Groeten Dreojs
en wie ben jij?? :stop:

Ik merk dat je je Samick constant vergelijkt met Gibsons, ik vraag me af of dit wel reeel is, als ik de prijzen zie die jullie ervoor betaald hebben: 275 en 150€ dan denk ik niet dat je deze gitaren kan vergelijken met echte Gibsons. Misschien is de prijs-kwaliteit verhouding erg goed, maar zou deze echt zo goed zijn als Gibsons dan was hij echt wel herkent door andere gitaristen/gitaarkenners en dan zou deze niet meer zo goedkoop zijn.

Mr.Fingers
19 december 2007, 09:14
Die samick ziet er wel erg mooi uit in z'n zwart jasje... Heb al vele verhalen gehoord dat deze erg goed zijn voor hun prijs... Gefeli!