PDA

View Full Version : Ook hij z'n repro, Andy Summers



vulvasonic
11 februari 2007, 00:56
Het blijft een vreemd verschijnsel, het nabouwen van beroemde gitaren.
Maar de tele van Andy Summers blijft een subliem geval!

http://www.fender.com/summers/

Voor de liefhebbers; er zijn er 250 van gemaakt en ze zijn nu al allemaal verkocht. Dus......

DarknessAwaits
11 februari 2007, 01:43
't Is inderdaad een raar verschijnsel. Wel leuk om de geschiedenis achter die gitaar te weten te komen, maar net zo klinken zal je toch niet zo snel. Zelfs niet met dezelfde gitaar.

MarkS
11 februari 2007, 08:06
Deze uitvoering vind ik net ff té, maar verder.... een afgeragd uiterlijk is haast een must om een Tele met binding wat meer karakter te geven...

puntdroad
11 februari 2007, 08:41
sjonge jonge. Ik zei het al in een ander topic...het is wachten op de 8-delige Hendrix Monterey strat met brandschade......

Of de 15-delige Townshend-Rickenbacker....

Rinze
11 februari 2007, 11:20
Die derde knop was me nog nooit opgevallen... Leuk verhaal op de site van Fender, verder vraag ik me af wat het nut is van het uitbrengen van 250 exemplaren van zo'n gitaar, behalve geld verdienen dan.

Azaruc
11 februari 2007, 12:50
ik vind deze zo wel heel erg lelijk
veel te afgeragd :stop:

Elixir
11 februari 2007, 13:34
fender heeft de smaak nu wel te pakken met al die signature-relics hé.

Squier4ever
11 februari 2007, 14:54
vind hem wel mooi eigk, alleen jammer van de brug en de derde knop....

Harry
11 februari 2007, 16:42
dat is juist het leuke van deze gitaar

Kim Wilson
11 februari 2007, 17:20
Deze uitvoering vind ik net ff té, maar verder.... een afgeragd uiterlijk is haast een must om een Tele met binding wat meer karakter te geven...
Een tele heeft helemaal niks nodig. Een tele IS karakter, helemaal één met binding! :cooler:

up-guitarman
11 februari 2007, 18:03
Een tele heeft helemaal niks nodig. Een tele IS karakter, helemaal één met binding! :cooler:

Dike +1 !!!
Tele's heersen !!! Ik hou er persoonlijk meer van dan van strats...

hendrix_appendix
11 februari 2007, 21:32
Wanneer beseffen die lui bij Fender nu eens dat een gitaar zelf dor de jaren heen relicen cool is, en dit gewoon kansloos?

nielsduursma
11 februari 2007, 21:37
Wanneer beseffen die lui bij Fender nu eens dat een gitaar zelf dor de jaren heen relicen cool is, en dit gewoon kansloos?

Zolang er nog mensen zijn die er veel geld voor betalen.

hendrix_appendix
11 februari 2007, 21:39
Tsjah, Tele's met binding zijn trouwens wel de shit!

Tupelo
11 februari 2007, 22:00
Een tele heeft helemaal niks nodig. Een tele IS karakter, helemaal één met binding! :cooler:
Ik begrijp ook niet waarom je nog een strat speelt met die nieuwe oude amp van je.

Kim Wilson
11 februari 2007, 22:04
Ik begrijp ook niet waarom je nog een strat speelt met die nieuwe oude amp van je.
Hé, het kan niet allemaal in één keer. :)


(en eigenlijk vind ik de klank van de strat voor onze muziek mooier... :sssh: )

Chris Winsemius
11 februari 2007, 22:12
Ik bekeek dit topic net voordat Drap met oa. z'n zeer mooie lefty MIJ 60s custom Tele langskwam.

Samen met 'n '51-'53 Telecaster vind ik de '60-'62 Custom Telecasters in sunburst gewoon klassiekers qua Tele-looks, 'n soort "hele sjieke simpele plank" zonder te kitch te zijn.

Die van meneer Summers is natuurlijk 'n icon voor veel mensen en qua elektronica (ingebouwde pre-amp en overdrive) wat meer werk dan 'n blackie :)

sustain_freak
12 februari 2007, 00:54
Ik bekeek dit topic net voordat Drap met oa. z'n zeer mooie lefty MIJ 60s custom Tele langskwam.

Samen met 'n '51-'53 Telecaster vind ik de '60-'62 Custom Telecasters in sunburst gewoon klassiekers qua Tele-looks, 'n soort "hele sjieke simpele plank" zonder te kitch te zijn.

Die van meneer Summers is natuurlijk 'n icon voor veel mensen en qua elektronica (ingebouwde pre-amp en overdrive) wat meer werk dan 'n blackie :)

2-tone sunburst :)
Die zijn het mooist.

sustain_freak
12 februari 2007, 00:56
http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/Fender-50s-Telecaster-2TS_1.jpg

Daar zie je 'm.

future2future
12 februari 2007, 01:04
Ik vind tele's met binding echt te gek! En nu afwachten of hij op de originele speelt tijdens de police reunie

Mr.Bluesbreaker
12 februari 2007, 08:26
Okee okee, vooruit dan nog maar weer, omdat jullie zo om 2 tone sunburst met bindings zeuren:

http://i23.photobucket.com/albums/b398/mrbluesbreakerr/fenderduo.jpg

:D

vulvasonic
12 februari 2007, 09:18
Ik vind tele's met binding echt te gek! En nu afwachten of hij op de originele speelt tijdens de police reunie

Op de Fender site, in het stuk over deze replica, geeft hij zelf aan dat hij op één van deze replica's zal spelen.

future2future
12 februari 2007, 13:23
Zag een heel kort stukje op het nieuws waar hij inderdaad op de tele speelt.

OT: Waarom is het concert van de grammys nog niet geyoutubed? grr

jimihattricks
12 februari 2007, 13:49
ik kan me - zoals velen met mij blijkbaar - ook niet echt vinden in het hele customshop relic reissue gebeuren.. maar wat wel gezegd moet worden, deze tele heeft echt een paar leuke features die echt uniek zijn, dat rechtvaardigt t allemaal wel n btje..

helaas zijn al deze limited edition customshop relics onbetaalbaar.. ik snap dat fender hiermee een visitiekaartje wil afgeven, en de cs bouwers kunnen hier laten zien wat ze kunnen, allemaal leuk en aardig, maar de aan de weg klussende muzikant help je hier niet mee..

daartegenover staat wel dat fender óók gewoon gitaren maakt waar de aan de weg klussende muzikant wél wat aan heeft, dus je kunt ze eigenlijk niks kwalijk nemen.. voor ieder wat wils, en smaak blijft iets om over te twisten