PDA

View Full Version : pc+gitaar=kut geluid



Madcow
11 februari 2007, 00:30
ola

Jullie herkennen dit wel: Gitaar op schoot achter de pc, je doet je amp aan en ja hoor bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzz.
is hier iets tegen te doen? ligt het aan de amp,beelbuis,humbucker? ik weet wel dat het magnetish velt is enz, maar wat kan ik doen om dit te verminderen?

Edit: Tis toch meer: Meheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

heinz3110
11 februari 2007, 00:48
Beeldbuis.

Wat te doen ? Opties:

-Beeldbuis uitzetten. Deze optie werkt altijd,maar dat wou je blijkbaar juist niet he:D
- Een stukje verdraaien ten opzichte van je beeldbuis. Helpt wel eens.
-Verderop gaan zitten. In combi met #2 vaak afdoende.
-LCD scherm kopen en die gebruiken.

Rinze
11 februari 2007, 11:27
Ik zette inderdaad altijd de beeldbuis uit en gebruikte in Cubasis dan de toetsnbordknoppen als bediening, geen muis nodig, wel even wennen. Tegenwoordig gebruik ik voor opnames geen gitaar met een echte single coil erop, met humbuckers heb ik er in ieder geval weinig last van. TFT-schermen hebben er ook geen last mee, heb ik begrepen. Het is dat ik voor fotobewerking een CRT-beeldbuis liever heb, anders was ik allang overgestapt. Van plek veranderen en wat afstand nemen helpt inderdaad ook.

Ik heb er wel eens over gedacht om een vogelkooi-achtig iets om de monitor heen te bouwen, die je er bij opnames overheen kon zetten, moet dan nog geaard worden en dan heb je een kooi van Faraday. Maar ja, beetje omslachtig he:)

Pais
11 februari 2007, 12:50
Ik heb er wel eens over gedacht om een vogelkooi-achtig iets om de monitor heen te bouwen, die je er bij opnames overheen kon zetten, moet dan nog geaard worden en dan heb je een kooi van Faraday. Maar ja, beetje omslachtig he:)

Haha cool mocht je het toch gaan doen - maar er alsjeblieft foto's van en zet ze op het forum :seriousf:

cardinal
13 februari 2007, 19:43
Ik weet echt niet waar je het over hebt. Nooit gehad.



ola

Jullie herkennen dit wel: Gitaar op schoot achter de pc, je doet je amp aan en ja hoor bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzz.
is hier iets tegen te doen? ligt het aan de amp,beelbuis,humbucker? ik weet wel dat het magnetish velt is enz, maar wat kan ik doen om dit te verminderen?

Edit: Tis toch meer: Meheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee