PDA

View Full Version : 3 kanalen amp



Bruce
10 februari 2007, 22:19
Ik speel nu ongeveer 2 jaar over een Koch Powertone II head
Deze heeft 3 kanalen (clean, crunch, hi-gain lead)

Nu was ik laatst even een lijsje aan het maken van ons gehele repertoire
en welke settings ik bij elk nummer gebruik (amp channel, gtr, effects, pickup ect)

Tot mijn grote verbazing kwam ik er achter dat ik bijna alleen nog maar over channel 2 (crunch) speel!
Ik ben in de loop der tijd veel meer sounds uit me gtr gaan halen
door o.a met de volumeknop te spelen.
Zodoende hoef ik het cleane kanaal (die ik wel mooi, maar wat steriel vind)
niet meer te gebruiken, en het hi-gain kanaal gebruik ik in band verband ook
niet want die komt toch niet zo goed door de bandmix als ch 2.

Tja daar sta ik dan met mijn 3 kanaals amp :)
Ben wel heel erg tevreden over de sound dat wel.

Meer mensen met soortgelijke ervaringen?

vinni
10 februari 2007, 22:34
Iets vergelijkbaars....
Had een stereo rack systeem met mega veel mogelijkheden....
Als je dan nagaat hoeveel geluiden je werkelijk gebruikt....10 of zo?
Nu dus een lekkere twee kanaals versterker met wat pedalen...KLAAR!

Vinni

skabouter
10 februari 2007, 22:43
ik merk juist dat ik mijn 3 kanaals amp nog steeds naar hartelust volledig gebruik!! skapunkband en ik ben solo gitarist, kheb een Framus dragon.

Clean channel : jawel, voor de ska-afterbeats
Crunch channel: Heerlijk grommende punksounds!
Lead Channel: Voor jawel, de solo`s

hij heeft ook nog een schakelbare 2e mastervolume, die ik ook nog wel eens gebruik voor boosts.
op clean: voor tikkelende tokkeltjes, die toch altijd wat zachter klinken dan een afterbeat
op crunch: voor de rustige solo`s met minder overdrive
op lead: Ja voor de vetste solo`s natuurlijk, en voor de afsluitsolo in het laatste nr!

Deze 3kanaals amp heeft precies wat ik nodig heb, en precies wat ik gebruik! maar daar heb ik hem destijds ook voor aangeschaft :)

AART
10 februari 2007, 23:11
Ik heb een 3 kanaals bak.

Gekocht voor het Lead kanaal.

Maar omdat ie zoveel mogelijkheden heeft ben ik steeds meer gaan verkennen en speel steeds vaker gewoon wat experimenteel op de andere kanalen, is erg leuk.
Vooral met clean kanaal en dan an die mooie volle sounds met een klein randje.

skabouter
10 februari 2007, 23:38
mja overigens ga ik bij mn nieuwste 3 kanaals top (peavey ultra plus) ook vrijwel alleen het lead kanaal gebruiken, in een metalcore-band

stevie_vp
11 februari 2007, 00:20
heb ook powertoneII.. gebruik idd het crunch kanaal veeel meer dan clean...
Clean is ook zeker lekker vin ik maar die crunch is echt heel goed! Lead gebruik ik toch t meest... tja rock band he? ;)

vulvasonic
11 februari 2007, 00:45
Ik herken het, maar dan op een iets andere manier.
Toen de ME 5 van Boss uitkwam was dat iets unieks. Het was namelijk de eerste vloer-multi-effectprocessor ooit. Reteduur dat ding voor die tijd ook. Ik verkocht al mijn pedaaltjes en kocht die ME 5. Geen spijt van gehad, want het ding was behoorlijk goed, zeker in vergelijking met wat ik gewend was. Ik zat in een band waarin ik behoorlijk veel verschillende geluiden wilde gebruiken. En ondanks de beperkte mogelijkheden, als je het vergelijkt met de bakken van nu, was het een geweldig apparaat.

Maar op een gegeven moment werd ik het beu om op het podium steeds maar weer te moeten tapdansen (ik gebruikte 3 of 4 sounds per nummer en steeds weer andere....). Later kocht ik er een 19" processor bij, een ART SGE MACH II en die kon ik netjes via midi vanuit de ME5 aansturen.
Alles ging geweldig. TOT ineens de hele rotzooi besloot het niet meer te doen tijdens een optreden. Kapot.
Nu moet je voorstellen; ik gebruikte een Peavey Classic als hoofdversterker en voor mijn stereo effecten gebruikte ik een oude Vox AC30 en een oude Fender Twin Reverb (jaaaaaaa, ik was jong en dom). Ik kocht snel een overdrive en een chorus van boss en ik stond versteld van mijn GEWELDIGE geluid!

Gewoon een Vox met een paar pedaaltjes en ik had nog nooit zo goed geklonken!
Toen had ik mijn lesje wel geleerd. :seriousf:

skabouter
11 februari 2007, 01:01
het IS een mooi verhaal opa :D maar was deze niet eerder? http://www.sandroliva.com/guitars/fx/UE-305.jpg ok, vrij eenvoudig ding, maar wel een multi-FX............

en ik snap ff niet waarom je met die Boss me5 (Waar ik geen pics van kan vinden,maar ik geloof dat ik weet welke het is) wel moest tapdansen, en niet met het 19" apparaat+controller.......had die me5 geen preset-patches?

hehe mss dat ik later ook weer terug komen bij een 1 kanaal amp, met een precies geschikt pedaaltje....maar nu lijkt het altijd alsof ik veel nodig heb, en ik heb het graag gemakkelijk.........3 kanaals miditop+effecten+controller. kom prima uit de voeten en alles zit erin!

Punkrockerke
11 februari 2007, 01:28
Zeer herkenbaar! Ik had een Marshall TSL (ook 3 kanelen dus) waar ik heel tevreden van was, maar uiteindelijk speelde ik ook praktisch enkel met het 2e kanaal. Lead had wat teveel compressie en kwam minder door de mix, en clean klonk (jawel :)) wat te steriel. Dan een JCM900 geprobeerd, maar dat was het toch ook niet. Nu heb ik een Soldano en hoef nooit meer een "zoveelkanaals" amp met alle toeters en bellen...

hassent
11 februari 2007, 08:33
3-kanaals rules!

Ik had een TSL100 icm een Zoom 9.2TT. De TSL heb ik recent geruild voor een paarse 6100 top en die is midi stuurbaar. Toen ging er helemaal een een wereld open! Voor m'n gevoel heb ik nu eindelijk de setup die ik al 15 jaar zocht. De 6100 is ook wat meer rock gericht dan de TSL en sluit nog beter aan bij m'n spel.

Ben nu erg tevreden maar ben benieuwd wanneer GAS weer toe gaat slaan...:seriousf:

vulvasonic
11 februari 2007, 14:11
het IS een mooi verhaal opa :D maar was deze niet eerder? http://www.sandroliva.com/guitars/fx/UE-305.jpg ok, vrij eenvoudig ding, maar wel een multi-FX............

en ik snap ff niet waarom je met die Boss me5 (Waar ik geen pics van kan vinden,maar ik geloof dat ik weet welke het is) wel moest tapdansen, en niet met het 19" apparaat+controller.......had die me5 geen preset-patches?

hehe mss dat ik later ook weer terug komen bij een 1 kanaal amp, met een precies geschikt pedaaltje....maar nu lijkt het altijd alsof ik veel nodig heb, en ik heb het graag gemakkelijk.........3 kanaals miditop+effecten+controller. kom prima uit de voeten en alles zit erin!

De eerste programmeerbare vloerprocessor dan?
Die ART schakelde ik via midi met de ME5, dus het tapdansen bleef hetzelfde. Och, het waren best mooie tijden..... (waar is mijn stok?) :D

Maar ik zou tegenwoordig volstaan met de Koch Powertone II (overigens gebruik ik nu zelf de pedaltone van Koch....).
Is toch perfect; clean, crunch en high gain en dan ook nog eens een boost op alle kanalen. Geweldig.

skabouter
11 februari 2007, 14:13
zeker mooi bakkie die pedaltone!! en veelzijdig zat! maar waar sluit je dat op aan? vaste poweramp bij? of toch op de cleane input of return van amps die al staan bij gigs? ik neem toch aan dat jij altijd je eigen setup meeneemt?

vulvasonic
11 februari 2007, 14:33
zeker mooi bakkie die pedaltone!! en veelzijdig zat! maar waar sluit je dat op aan? vaste poweramp bij? of toch op de cleane input of return van amps die al staan bij gigs? ik neem toch aan dat jij altijd je eigen setup meeneemt?

Gewoon op de input van een Vox AC30CC. Ik heb gemerkt dat dit toch mooier is dan wanneer ik 'm in de effects return prik. En die Vox gaat dan naar een Marshall 1960A speakerkast.

Die Vox staat alleen in de truck (ergens bij Almelo) en daar kan ik niet zomaar even bij. We hebben ook geen vaste repetitieruimte, dus ik prik dat ding overal op in waar ik 'm maar in kan prikken, zonder gène......
maar over de Vox klinkt ie toch het lekkerst.
Ik heb nog wel een Vox AC30 thuis staan, maar ik vind het altijd weer zo'n gedoe om daar mee te slepen. Nog los van het feit dat ie de laatste tijd een beetje begint te knarsen enzo (misschien omdat ik 'm nauwelijks gebruik....) :dontgeti: