PDA

View Full Version : Custom Audio 3+ preamp



niels5150
30 december 2002, 14:10
hoi,

Heeft iemand ervaring met deze preamp, ik wil een goede 19" set samenstellen. Liefst met een VHT poweramp, TC effectprocessor, en ik heb een Koch 2x12 kast met Vintage 30's

De Tc en de Koch heb ik al, alleen dus nog een Preamop en een poweramp. Als voorversterking zat ik aan een Custom Audio te denken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hou van een Scott Henderson/SRV-achtig geluid, en dus geen metalsound ofzo.

Iemand tips?

signsofzodiac
30 december 2002, 14:20
Goeie combi:

Engl E580 preamp (die zilveren dure) met de Engl 930/60 poweramp. Ongelovelijk wat een sound...

CAE 3+ is trouwens ook een geweldige bak! Zeker met bijvoorbeeld de Engl of VHT 2/90/2 of 2/50/2

kokeleko
30 december 2002, 16:03
Er staat nog een Egnater TOLie4 op http://www.2dehands.nl , dit is een 4 kanaals preamp ,met midi en zo, ik heb em zelf ook en ben er zeer tevreden mee , succes.

Rectifier
30 december 2002, 17:01
Niels, de CAE3+ is slecht te vinden op de 2e hands markt. Ze blijven 1200-1500 Eur waard. Hij's wel top. Geen poeha maar pure sound. In combi met een VHT 2150 of 2:50 heb je dezelfde setup als Lukather.
Henderson en Landau gebruiken beide de CAE OD-100 head. CAE is trouwens bezig met een nieuwe 3 kanaals amp, en komt eind volgend jaar uit naar schatting. Is trouwens geen info over te vinden.

Ze zou idd. eens kunnen denken aan de Egnater IE4 TOL, 4 kanaals pre-amp. Ook een gewilde pre-amp.
Bij de Engl. 580 praat je al weer over hi-tech, hi-gain, midi etc. Die's erg duur.

niels5150
30 december 2002, 18:43
Gebruikt Lukather deze met een scheurpedaaltje of heeft hij aan de gain van de 3+ genoeg? En hoe kan je deze MIDI schakelen?

Ik hoor trouwens ook wel eens verhalen dat je de USA CA moet hebben en niet die oosterse dingen.

Ik heb ook ooit een keer op een Cashwell van Soldano gespeeld, met gemotoriseerde knoppen enzo, das ook een mooi ding.

En wat vinden jullie van de Triaxis? Ik vind hem wat aan de neuzige kant, en ik hou niet zo van de rectifier.

niels5150
30 december 2002, 18:44
weet iemand wat zo'n VHT poweramp kost?

Rectifier
30 december 2002, 19:01
Je kan ook eens kijken naar de Soldano X88. De CAE3+ is een verbeterde versie van de X88, echter met EQ. Die miste de X88.

De Soldano X99 Caswell is weer een apart verhaal. Zeer zeldzaam en idd. wel leuk die gemotoriseerde knoppen, maar of ie daardoor beter klinkt...geen idee.

Luke gebruikt bij mijn weten geen extra scheurpedalen. Misschien hooguit voor wat boost of een randje.
Hij's niet midi te schakelen, maar er zijn midi switchers die 3 of 4 relais kunnen schakelen. Access Electronis heeft o.a. zulke switchers.

Een nieuwe VHT 2:50 zit rond de 1500-1600 Eur, een 2:90 tegen de 1800-1900 meende ik.
Check: http://www.haarguitars.nl

Rectifier
30 december 2002, 19:03
Oh ja, de CAE3+ is eigenlijk best of 3 worlds. Vergeleken met de Triaxis, da's gewoon de Mesa Bibliotheek met alle Mesa sounds.

De CAE3+ is gevoiced naar:
Clean = Fender/Boogie
Crunch= Marshall Plexi
Lead = Soldano

LordRiffenstein
30 december 2002, 21:37
Kijk hier even!!

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=5504

Groeten,

Yoeri

niels5150
31 december 2002, 10:38
Ja, bedankt jongens!

De reden dat ik naar een goed rek op zoek ben is omdat ik het zat ben elke keer met die losse dingen te zeulen, en ik een compacte goedklinkende en veelzijdige set wil hebben, naast mijn Marshall DSL head.

Ik zou natuurlijk ook een combo kunnen kopen, maar das nog steeds niet zo veelzijdig als een goed reksysteem.

Rectifier
31 december 2002, 17:48
Bedenk wel dat een rack lekker zwaar word met een goeie buizeneindtrap erin. Je zit zo aan de 30-35 kgs.

niels5150
31 december 2002, 18:01
Zijn er geen goede kleine buizeneindtrappen? Zoiets als de mesa 20/20 of de Marshall EL84?

Ik heb namelijk niet meer dan 40 a 50 watt nodig, das echt voldoende! Die 2:90 ofzo is veels te zwaar en te hard. Er moeten toch ook goede lichtere eindtrappen zijn? Gr niels

morris
1 januari 2003, 11:07
Op 2002-12-30 21:37, schreef LordRiffenstein:
Kijk hier even!!

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=5504

Groeten,

Yoeri


Hij heeft de 3+b, de bass preamp. Kijk dus even uit. Redelijk zeldzaam, maar niet echt nuttig....

niels5150
1 januari 2003, 12:18
ok, daar heb ik niet zoveel aan. Ik wist niet dat ze bass preamps maakten?

Rectifier
1 januari 2003, 13:02
Dat wist ik ook niet.

Je kan idd. de Mesa 20/20 nemen. Die's ook hard. Of de Peavey 50/50 is ook met EL84's. Die is ook niet zo zwaar volgens mij.

morris
1 januari 2003, 20:01
Hey rectifier, jij lijkt verdacht veel op mijn grote vriend Danian!!!
Is it you Leclerq?????

niels5150
1 januari 2003, 21:31
geen reunie op mijn forum please

Rectifier
1 januari 2003, 21:57
Verrek, zit jij nu ook al hier? :grin:

Yes, indeed, it is I, Helga.
May I kiss you Herr Flick??? :wink:

Chiel
2 januari 2003, 15:11
Heb ook zitten twijfelen om een CAE te kopen. Absolute topper, alleen iets te high gain voor mij. Hij is overigens niet midi te schakelen maar daar kan een Engl Z11 verandering in brengen (heb ik overigens nog in de aanbieding). Ik heb nu een Ernst Fliek Rover. Deze amp verdient absoluut je aandacht. Mega veelzijdige 4 kanaals preamp door de schakelbare PreLoop, een separate Postloop en tal van andere aansluitingen. Eerste kanaal klinkt een beetje als mijn Fender BassMan 50. Het tweede kanaal heeft wat weg van het tweede kanaal van een Diezel VH4. Derde kanaal lijkt een beetje op het tweede CAE kanaal en het vierde kanaal lijkt op het leadkanaal van een SP77, alleen veel dynamischer met veel meer druk en headroom.

Naar mijn mening heeft het weinig zin om voor een minder heavey buizenbak te gaan. Netto gezien maakt dat beetje minder of meer gewicht weinig uit. Ik Heb zelf een VHT 2/50/2 en ik wil noooooit meer iets anders. De Peavey Classic 50 klinkt lekker, maar een VHT of Mesa 2:90 is een wereld van verschil. Klinken overigens beide super i.c.m. twee 12" BagEnd's. Voorheen klonk het geheel ook goed met een 4x12" Koch kast V30's en mijn oude 2x12" met Jensens klonk ook lekker. Die BagEnd's (of Thiele kastjes) geven echter een compleet ander geluid.

Misschien weet ik nog wel een adresje voor zo'n CAE.

Rectifier
2 januari 2003, 16:31
Wie Wie??? Vertel... :grin:

Als de Rover kan.4 net zoveel gain heeft als je SP77 dan koop ik nooit een Rover. :razz:
Met alle respect hoor. Hij zal wel goed klinken, maar ik vond't niets.
Heb laatst op een Rivera Bonehead gespeeld. Wow, wat een vette sound. Die is afgeleidt van de CAE3+ en als die zo klinkt wil ik wel een CAE3+ :grin: Haha

Trouwens er zit wel behoorlijk verschil in gewicht tussen een VHT 2:50 of Mesa 20/20.

Chiel
3 januari 2003, 11:58
Inderdaad, niet zoveel gain maar het karakter heeft er wel iets van weg. Eigenlijk is het appels met peren vergelijken, want het lead kanaal van de Rover is een verhaal apart. Trouwens, de Rover kan ook kanalen combineren (crunch kanaal parallel aan het cleane kanaal e.d.).
Rover is overigens geen gemakkelijke amp. Super eerlijk en iedere fout wordt onmiddelijk afgestraft.

Bonehead klinkt idd erg lekker. Lijkt niet zo veel op een CAE hoor. Bonehead heeft tonnen meer aan laag terwijl een CAE erg veel mid heeft.
Ik kan nog wel even informeren of die CAE nog te koop staat. Een kerel in Nijmegen had hem in de aanbieding, maar ik heb destijds toch maar voor de Rover gekozen. Als je er echt interesse in hebt dan kan ik mijn mailbox wel eens flink uitpluizen.

Greetz, Chiel

Chiel
3 januari 2003, 11:59
PS, als je die VHT 2:50 hebt gehoord wil je die mesa 20/20 echt niet meer hoor. . .

Rectifier
3 januari 2003, 12:11
Idd. als je een VHT hebt, wil je niet meer terug, echter ik kan me voorstellen dat als je een klein optreden hebt of moet oefenen dan heb ik ook al geen zin meer in gesleep met dat zware spul.....

Wat betreft die CAE, wat moet hij ervoor hebben? Stuur me anders een prive berichtje. Anders is iemand anders me voor :grin:

Rectifier
3 januari 2003, 12:12
Geintje, Niels5150 heeft er denk ik iets meer interesse in dan mij. Alhoewel als hij niet te duur is.... :wink:

niels5150
3 januari 2003, 15:29
idd, hij moet wel betaalbaar zijn! En het moet de amerikaanse zijn. Ja, zon VHT dat is wel te gek zeg. Alleen zie je ze nooit 2dehands, das jammer.

Chiel
3 januari 2003, 18:44
Een CAE doet toch altijd wel zo'n >1200 euro op de tweede hands markt. Het is in ieder geval wel de originele, geen Japanse kneut.

niels5150
4 januari 2003, 19:16
zit er een footswitch bij? Dat schijnt nogal handig te zijn, als je niet altijd met je midi controller loopt te zeulen

Rectifier
4 januari 2003, 19:24
Ga je ervoor Niels of niet?? Ben benieuwd.

niels5150
10 januari 2003, 12:00
ja op zich lijkt hij me te gek, maar ik hoor ook goede verhalen over de egnater ie4, en die is net effe veelzijdiger denk ik, met een extra kanaal etc.

Chiel
10 januari 2003, 12:20
Laten we eerlijk zijn, waar heb je al die kanalen eigenlijk voor nodig...

Ondanks dat ik de beschikking heb over 6 kanalen (en een combinatie ervan) gebruik ik tegenwoordig alleen nog het cleane kanaal, het tweede kanaal met een heel klein randje en het leadkanaal.

PS; Er zit geen footcontroller bij :sad:

kokeleko
10 januari 2003, 12:54
De egnater ie-4 heeft als voordeel dat je zowel met midi als met relais schakeling ( of tegelijk ) je kanalen kunt schakelen , dus geen midi switcher noodzakelijk. En over 4 kanalen ik vindt het prettig om te kiezen , de ene dag scheur ik wat minder dan de andere dag, ligt eraan.

Rectifier
10 januari 2003, 12:55
Dat zei Candyman eigenlijk ook al dat ie maar 3-4 sounds gebruikt.
Dat heb ik zelf ook.

Clean, crunch en lead.
Echter mijn chrunch is bijna identiek aan de lead sound en een crunch soundje kun je met een TS9 wel opwekken.

De IE4 is ook met midi (toch..??) dus is ie net iets flexibeler, en is minder zeldzaam dan een CAE3+. Alhoewel de CAE3+ wel killer is! :smile:

kokeleko
10 januari 2003, 12:57
Ja hij is met midi.

Rectifier
10 januari 2003, 13:00
Haha sorry.

niels5150
10 januari 2003, 13:04
en qua prijs? wat betaal je voor een goede 2dehands egnater of een CA3+. Ik zou wel graag zo'n VHT 2/50/2 erbij willen, maar die moet je dan nieuw kopen. Een 2:90 zie je nog wel eens voor onder de 1000 euro 2dehands, en das nog te doen, en is ook een erg goede eindtrap!

Rectifier
10 januari 2003, 13:09
Had'k net in een andere topic gezet.
Een IE4 zit rond hetzelfde als een CAE3+, misschien iets lager.
Tussen de 900-1500 Eur.
Bij de IE4 heb je de pre-Rocktron versies. De latere versies zijn gemaakt door Rocktron.

Kerel, wil je alles ineens.... Bogner cab, pre-amp, poweramp. Dat hakt erin.... :wink:

niels5150
10 januari 2003, 13:12
i know, maar dat cabinet hoeft me niet zoveel te kosten, die preamp wel, en eindtrap moet ik maar even voor sparen nog. Ik kan hem voorlopig door mijn return van mijn Dsl top halen.