PDA

View Full Version : Metallica naar Europa



Philippe
10 februari 2007, 19:06
Metallica komt weer naar Europa!

Van officiele site:

"...We kinda sorta figured that by the time June rolled around, we would be ready for a break from recording (escape??) and since we had so much fun in Europe last summer, we thought "why not go back for some more fun and games?" We're planning to share the summer love with our friends in some different countries we didn't get to last year.. okay, fuck it, maybe one or two repeats. We haven't quite worked out all the details yet, but we thought that for once we really would be the first site to break a piece of Metallica news.
So keep your eyes open for more details in the next few.. the plan right now is to head out in late June and hang out for a couple/three weeks. We might even do a certain festival that we've played 19 times in July that starts with a "W," maybe hit a certain band member's home turf... blah, blah, blah..."

Dus dat wordt waarschijnlijk sowieso al:

- Rock Werchter
- Roskilde

Vonk
10 februari 2007, 19:18
Haha ik kreeg een email van ze!! En kijk hoe enthousiast ze zijn in de studio!!

http://img34.imagevenue.com/loc174/th_31495_metallica_fuckin_psyched_122_174lo.JPG (http://img34.imagevenue.com/img.php?image=31495_metallica_fuckin_psyched_122_1 74lo.JPG)

robert-gitarist
10 februari 2007, 19:34
Ghehehe die foto :D

Hmm als ze dan toch na Europa komen mogen ze van mij wel weer een avondje in Arnhem komen ;)

Gitaro
10 februari 2007, 20:15
Van mij ook, maar dan ALSJEBLIEFT zonder Trivium.. Bullet for my emocrap... die andere kutband die er toen stond, of nog erger, Slipknot.

Neem Testament maar eens mee op tour! En, vooruit, voor Europa Sodom erbij.

edit: Ik denk trouwens niet dat ze nu weer naar NL komen. Maargoed, wie weet.

Vonk
10 februari 2007, 21:19
Neem Testament maar eens mee op tour! En, vooruit, voor Europa Sodom erbij.


Godver als Testament of Sodom hier komen spelen, laat Metallica dan eigenlijk maar zitten! Sodom vorig jaar met kerst heeft mij meer plezier gedaan dan Metallica bij Fields of Rock (mijn eerste en laatste keer, meer om te zeggen: "ik heb Metallica live gezien", de andere legendarische band die ik laatst voor het eerst zag was Maiden, en dat was zeker niet mijn laatste keer!).

Gitaro
10 februari 2007, 21:31
Godver als Testament of Sodom hier komen spelen, laat Metallica dan eigenlijk maar zitten!

Ja, nu je het zegt... inderdaad! :D

davidof
10 februari 2007, 21:39
:o metallica die MOET ik eens zien !! rockwerchter here I come !!!!! (die-hard metallica fan)

Gitaro
10 februari 2007, 22:12
Ik neem aan dat je Ride the Lightning nu wel in huis hebt he, davidof?! :D

Philippe
11 februari 2007, 12:10
Waarschijnlijk gaan ze toch wel weer een arena optreden houden in duitsland. Dus als ze niet naar Nederland komen ga ik wel naar duitsland.

Ik haat festivals dus ik ga niet naar Werchter laat staan Roskilde.

RRRobin
12 februari 2007, 17:58
woei! geen arnhem alstublieft :p pokke end rijden

AART
12 februari 2007, 18:49
woei! geen arnhem alstublieft :p pokke end rijden

Asteblieft wel, kan ik tenminste fietsen!

robert-gitarist
12 februari 2007, 19:40
Mwah vind Arnhem prima.Goed geluid voor een stadion :) Het ligt niet bepaald centraal maar goed het is wel makkelijk te bereiken voor veel mensen uit diverse windstreken.

davidof
12 februari 2007, 21:02
Ik neem aan dat je Ride the Lightning nu wel in huis hebt he, davidof?! :D
Zeker weten ^^ (wanneer komt hun nieuwe cd uit)

Tho
12 februari 2007, 21:37
Mwah vind Arnhem prima.Goed geluid voor een stadion :) Het ligt niet bepaald centraal maar goed het is wel makkelijk te bereiken voor veel mensen uit diverse windstreken.

Was je er bij vorig jaar? Die bass van Robert joh.. man wat stond die vreselijk afgesteld. In de snellere nummers hoordje je niets anders :chicken:

desalwelteplus was het de beste avond van mijn leven :cooler:

Gitaro
12 februari 2007, 21:50
Ik vond het ook niks, Slayer, in een kutzaal met kutgeluid, klonk vergeleken bij Metallica hemels.

Het enige wat ik bij Metallica heb gehoord is de basgitaar en de voeten van Ulrich. Maar dat was helemaal vooraan.

robert-gitarist
12 februari 2007, 21:56
Was je er bij vorig jaar? Die bass van Robert joh.. man wat stond die vreselijk afgesteld. In de snellere nummers hoordje je niets anders :chicken:

desalwelteplus was het de beste avond van mijn leven :cooler:

Yepz ik was er inderdaad bij ;)

Ik vond het voorprogamma trouwens onwijs kut.
De bandjes vond ik niet echt heel geweldig maar het geluid irriteerde ik me gruwlijk aan.Ik zat op de tribune(helaas) maar kon geen ene ruk horen van het gitaar geluid..damn irritant.ik hoorde af en toe een beetje maar thats it.grrr..speelde ze dat nummer van Pantera,kon ik het niet horen.

Philippe
13 februari 2007, 00:28
(wanneer komt hun nieuwe cd uit)

12 maart beginnen ze met opnemen :)
Dus reken maar op ergens tussen september en december..

RRRobin
13 februari 2007, 12:08
mja het geluid was opzich wel redelijk vond ik. Alhoewel ik denk dat iets minder volume wel wonderen zou doen :p Het werd af en toe wel érg een brei van alles door elkaar. Misschien moeten ze maar in een open stadion spelen, komt het geluid wel ten goede denk ik? Verder is arnhem opzich wel ok, alleen met die bussen was wel slecht geregeld vond ik. Erg weinig bussen en erg veel mensen die allemaal erg graag naar binnen wilden. Leek wel een rugbywedstrijd :p

Tho
13 februari 2007, 17:27
Yepz ik was er inderdaad bij ;)

Ik vond het voorprogamma trouwens onwijs kut.
De bandjes vond ik niet echt heel geweldig maar het geluid irriteerde ik me gruwlijk aan.Ik zat op de tribune(helaas) maar kon geen ene ruk horen van het gitaar geluid..damn irritant.ik hoorde af en toe een beetje maar thats it.grrr..speelde ze dat nummer van Pantera,kon ik het niet horen.

Toen dat nichtenbandje Walk speelde gingen we wel los zeg! Leuke verassing was dat, maar dan ook het enige positieve aan het hele voorprogramma.

@gitaro: Ik stond ook helemaal vooraan :)

AART
13 februari 2007, 17:58
alleen met die bussen was wel slecht geregeld vond ik. Erg weinig bussen en erg veel mensen die allemaal erg graag naar binnen wilden. Leek wel een rugbywedstrijd :p

Haha, dat is altijd zop grappig als ik sta te wachten op centraal.

laatst was shakira afgelast en kwamen er echt tientallen zoniet honderden bussen af en an rijden, met de mensen echt tegen het glas gepropt met de neus.

Heb ze echt hard staan uitlachen :P

Je moet gewoon naar die halte voor het transferium lopen, en dan neem je gewoon lijn 5 of 7...

davidof
13 februari 2007, 18:30
pff :( jullie hebbe allemaal al metallica gezien .. ik: de grootste fan nog niet :'(

RRRobin
13 februari 2007, 19:03
Haha, dat is altijd zop grappig als ik sta te wachten op centraal.

laatst was shakira afgelast en kwamen er echt tientallen zoniet honderden bussen af en an rijden, met de mensen echt tegen het glas gepropt met de neus.

Heb ze echt hard staan uitlachen :P

Je moet gewoon naar die halte voor het transferium lopen, en dan neem je gewoon lijn 5 of 7...

haha maar het probleem is dat als je met de auto komt je ergens naar een afgelegen industrieterrein wordt geleid, om daar vervolgens met pendelbussen richting gelredome te gaan :p

robert-gitarist
13 februari 2007, 19:57
Toen dat nichtenbandje Walk speelde gingen we wel los zeg! Leuke verassing was dat, maar dan ook het enige positieve aan het hele voorprogramma.

@gitaro: Ik stond ook helemaal vooraan :)

Klopt.
de rest vond ik geen fuck aan.Bovendien vind ik 3 voorprogamma's echt té veel.Okee,had ook later kunnen komen want ja,mijn plaatsen waren toch gereserveert maar toch je betaald er wel extra voor.2 voorprogamma's vind ik echt de max.
Ja,toen ze walk gingen spelen ging ik ook helemaal los.Echt geweldig nummer live.Iedereen ging echt los toen ze Walk speelde.Wat ook echt het enigste goeie eraan.

AART
13 februari 2007, 20:02
haha maar het probleem is dat als je met de auto komt je ergens naar een afgelegen industrieterrein wordt geleid, om daar vervolgens met pendelbussen richting gelredome te gaan :p

tsja, dat kan je weten, dus moet je dat van tevoren goed uitzoeken.

Cizzie
13 februari 2007, 20:27
aaah ik kan niet wachten dit is geweldig!!
Ik heb me net aangemeld bij MetClub, een premium member ben ik nu 8-) .

Ik ben nog nooit naar een echt concert geweest, hoelang van te voren zal ik er waarschijnlijk moeten zijn om vooraan te kunnen staan? En hoe kan ik een cd ofzo laten signeren en even 'I LOVE YOUUU' tegen ze schreeuwen na of voor de show, gewoon lang wachten na de sow of hopen dat ik een backstage-pas krijg als MetClub lid?

RRRobin
13 februari 2007, 21:22
tsja, dat kan je weten, dus moet je dat van tevoren goed uitzoeken.

Ja, maar er zijn meestal 3 of 4 verschillende plaatsen waar je uit kan komen, en daarbij is het zo afgelegen dat je die overvolle pendelbussen wel MOET nemen.. Maargoed, dat hebben we er uiteindelijk wel voor over ;)

Gitaro
14 februari 2007, 02:04
Ik ben nog nooit naar een echt concert geweest, hoelang van te voren zal ik er waarschijnlijk moeten zijn om vooraan te kunnen staan?

Vorig jaar in Arnhem waren we er geloof ik 3 uur van tevoren. Op ons gemak bier gehaald (en gedronken), en toen zijn we effe lekker (~1, 2 uur) rij gaan zitten. Als je binnen bent gewoon meteen naar het voorste hok wandelen, jezelf erin proppen indien nodig, en een polsbandje bemachtigen.

Ik hoop dat je vrienden hebt die ook van metallica houden, ik zou persoonlijk echt niet alleen in zo'n rij willen zitten/staan. Je kan natuurlijk bij anderen gaan zitten en een praatje maken, gebeurt bij ons ook heel vaak, maar dat moet maar net je persoonlijkheid zijn, zeg maar.


En hoe kan ik een cd ofzo laten signeren en even 'I LOVE YOUUU' tegen ze schreeuwen na of voor de show, gewoon lang wachten na de sow of hopen dat ik een backstage-pas krijg als MetClub lid?

Voor of na het optreden zal je iig niks gesigneerd krijgen. Het is daar stervens druk, een 'signeersessie' zit er niet in. Met backstage pas zijn je kansen wat hoger :). Als ze nog in kroegen zouden spelen was dit een ander verhaal.

Nog een paar andere willekeurige opmerkingen;

Je weet wat een pit (http://en.wikipedia.org/wiki/Mosh_pit) is? Goed opletten dus, al is het bij Metallica niks om bang voor te zijn.

Goed drinken van tevoren, ik ken iemand die in de Arena (2004?) uitdrogingsverschijnselen kreeg en flauwviel. Niet bepaald de leukste manier om een concert mee te maken.

Het geluid zuigt waarschijnlijk :D.

Gitaro
14 februari 2007, 02:17
Vond het trouwens erg lame dat ze Walk speelden... stomme metalcore band die alleen een leuke show neer kan zetten als ze nummers spelen die niet alleen kwalitatief gezien ver boven hun eigen stront staan, maar ook nog eens tot een ander genre behoren.

Kon die gestoorde gozer het voorprogramma van Arnhem niet neerschieten ipv Dimebag? :sneaky:

Orpheo
14 februari 2007, 08:01
pff :( jullie hebbe allemaal al metallica gezien .. ik: de grootste fan nog niet :'(

:seriousf: :seriousf:

Cizzie
14 februari 2007, 17:38
Vorig jaar in Arnhem waren we er geloof ik 3 uur van tevoren. Op ons gemak bier gehaald (en gedronken), en toen zijn we effe lekker (~1, 2 uur) rij gaan zitten. Als je binnen bent gewoon meteen naar het voorste hok wandelen, jezelf erin proppen indien nodig, en een polsbandje bemachtigen.

Ik hoop dat je vrienden hebt die ook van metallica houden, ik zou persoonlijk echt niet alleen in zo'n rij willen zitten/staan. Je kan natuurlijk bij anderen gaan zitten en een praatje maken, gebeurt bij ons ook heel vaak, maar dat moet maar net je persoonlijkheid zijn, zeg maar.



Voor of na het optreden zal je iig niks gesigneerd krijgen. Het is daar stervens druk, een 'signeersessie' zit er niet in. Met backstage pas zijn je kansen wat hoger :). Als ze nog in kroegen zouden spelen was dit een ander verhaal.

Nog een paar andere willekeurige opmerkingen;

Je weet wat een pit (http://en.wikipedia.org/wiki/Mosh_pit) is? Goed opletten dus, al is het bij Metallica niks om bang voor te zijn.

Goed drinken van tevoren, ik ken iemand die in de Arena (2004?) uitdrogingsverschijnselen kreeg en flauwviel. Niet bepaald de leukste manier om een concert mee te maken.

Het geluid zuigt waarschijnlijk :D.

Aha, hartstikke bedankt! Ik ga er waarschijnlijk een uur of 6 van te voren heen (hehe) en neem een paar vriendinnen mee :), ze houden niet zo van Metallica maar dat maakt niet zoveel uit!
Enne ja ik pas op voor de pit :stop: !

En ik ben lid van MetClub dus hopelijk (!!!) win ik een backstage pas...

En ja, ik vrees dat geluid niet echt goed zal zijn, ook vind ik James zijn stem tegenwoordig zeer zwak maar ik wil de legendes toch even zien!

Tho
14 februari 2007, 18:19
Vond het trouwens erg lame dat ze Walk speelden... stomme metalcore band die alleen een leuke show neer kan zetten als ze nummers spelen die niet alleen kwalitatief gezien ver boven hun eigen stront staan, maar ook nog eens tot een ander genre behoren.

Kon die gestoorde gozer het voorprogramma van Arnhem niet neerschieten ipv Dimebag? :sneaky:

Nee zo moet je het niet zien. Ze riepen ook dat het een ode aan Dime was. Dan mag het vind ik, ookal zuigt Avenged Sevenfold. het werkte wel, want ik ging goed los!

Cris
15 februari 2007, 01:16
Hmm blijft een kut band. Avenged sevenfold dan he.

Tho
15 februari 2007, 17:31
Hmm blijft een kut band. Avenged sevenfold dan he.

Ja, maar dat maakt toch niks uit in dit geval?

ruben knipping
16 februari 2007, 20:10
eerste 2 concerten bekend
July 1 Werchter, Rock Werchter Festival
July 3 Athens, Rockwave Festival

Mr_Dark
20 februari 2007, 15:05
De 3e ook:

July 5 - Vienna, AUT

Philippe
20 februari 2007, 15:37
ook vind ik James zijn stem tegenwoordig zeer zwak

Je eigen mening hebben is prima, maar ik vraag me wel af of jij de nodige shows uit 2006 hebt gezien/gehoord. James' stem is sinds 1992 niet meer zo goed geweest als afgelopen zomer.

Luister voor de grap maar eens naar Battery uit 2004, en meteen daarna naar die van 2006. :)

http://www.youtube.com/watch?v=IOUSUDCdqX4
http://www.youtube.com/watch?v=1RFQVZ1aQ7w

ruben knipping
21 februari 2007, 11:09
Misschien zijn ze nog zo aardig om 7-7-07 naar waldrock te komen..

Tias
23 februari 2007, 11:07
Als ze maar in juli komen, dan ben ik klaar met examens en shit:P En naar Nederland want ik mag toch weer niet ver

Fender75
23 februari 2007, 11:41
Ik wil toch wel gaan kijken, hun vroege werk blijft gewoon errug goed...

Philippe
23 februari 2007, 23:00
July 1 : Werchter, BEL; Werchter Rock Festival

July 3 : Athens, GRE; Rockwave Festival

July 5 : Vienna, AUT; Rotundenplatz

July 10 : Oslo, NOR; Valle Hovin Stadion

July 12 : Stockholm, SWE; Stadion

July 13 : Aarhus, DEN; Vestereng

July 15 : Helsinki, FIN; Olympic Stadium

July 18 : Moscow, RUS; Lushniki Stadium

Cizzie
23 februari 2007, 23:46
Op naar Denemarken!

Gitaro
23 februari 2007, 23:51
Je eigen mening hebben is prima, maar ik vraag me wel af of jij de nodige shows uit 2006 hebt gezien/gehoord. James' stem is sinds 1992 niet meer zo goed geweest als afgelopen zomer.

Luister voor de grap maar eens naar Battery uit 2004, en meteen daarna naar die van 2006. :)

http://www.youtube.com/watch?v=IOUSUDCdqX4
http://www.youtube.com/watch?v=1RFQVZ1aQ7w

Ja het is wat beter, maar vergeleken met de oude james is het drie keer niks.

Ach, z'n stem hoor je toch pas op de opnames :D. In het publiek bent hoor je details als de zang of gitaar niet.

happynjitram
25 februari 2007, 20:48
hahah ja inderdaad, vorig jaar in arnhem vond ik hun spel geweldig, totdat ik het optreden terugkeek. wat zingt hij nu slecht af en toe :p maar daar ga ik echt niet over miereneuken als mijn helden een paar meter van me vandaan staan.

jammer dat ze alleen op werchter spelen dit jaar, en in heel scandinavie! maar ach, hoop dat ze ons niet overslaan op de worldtour........

Cizzie
25 februari 2007, 23:13
^ Idd. Ik wil ook niet lopen miereneuken hoor :P, maar ik bedoel gewoon maar even..


Gaan er nog meer mensen naar Denemarken?

happynjitram
26 februari 2007, 14:26
heeey cizzie. ik wil ontzettend graag naar metallica dit jaar!, maar vind 75 euro voor werchter erg duur. is denemarken goedkoper dan?? woon je in het noorden van nederland zeker? want ik woon vlak bij Rotterdam.

Philippe
26 februari 2007, 19:02
In het najaar komt hun nieuwe album, en in 2008 gaan ze weer een worldtour houden en komen dan toch naar Nederland, dus deze jongen houdt zijn centjes in zijn portemonnee en wacht lekker een jaartje.

:hippie:

Cizzie
26 februari 2007, 19:23
heeey cizzie. ik wil ontzettend graag naar metallica dit jaar!, maar vind 75 euro voor werchter erg duur. is denemarken goedkoper dan?? woon je in het noorden van nederland zeker? want ik woon vlak bij Rotterdam.

Nou voor het geld hoef je niet naar Denemarken te gaan.. De ticket zal 705 kronen kosten wat ongeveer 95-100 euro is! En daar nog eens reiskosten (10 uren rijden) en hotel (?) kosten bij....
Maar ik ga naar Denemarken en niet naar België omdat ik niet van festivals hou, ze spelen dan denk ik ook maar een paar nummers (5 ofzo?).
En ja ik woon in het noorden (Friesland :sneaky: ).

Heel heel misschien ga ik naar Londen ipv Aarhus, er gaan geruchten dat ze 8 juli in het Wembley stadion zullen optreden.. maar ik denk dat Londen nog stuk duurder zal uitpakken...


:cooler:

Philippe
26 februari 2007, 21:15
Hey Cizzie, zit je bij de Metclub? Zo ja, wat is je username op PPM :)

happynjitram
26 februari 2007, 22:50
op een festival spelen ze juist langer , omdat ze het festival afsluiten. Geloof me, dat doen ze altijd;) dan kunnen ze net zo lang doorgaan als ze willen, en dat doen ze dus ook. Kijk maar naar de setlists. We kunnen misschien met zijn allen naar werchter gaan!??? ik ga alleen niet omdat ik dan alleen moet! het scheelt een hoop geld, en dan pikken we gelijk mastadon mee!!geweldige band!

nemen we een dagticket, is 75 euro. mag je gratis met de trein in belgië

happynjitram
27 februari 2007, 15:06
Cizzy je hebt PM!

Cizzie
1 juli 2007, 18:13
w00t w00t, nog maar 12 dagen tot showtime!!

En hey ja, ik ben ook lid van Metclub, m'n nick is daar ook Cizzie :hippie:

RvB
1 juli 2007, 19:12
Voor de Metallicafans: www.rockwerchter.be

Dan kan je Metallica live zien om 9 uur!

I'll be there!!!

CowGuitar
1 juli 2007, 21:12
Voor de Metallicafans: www.rockwerchter.be

Dan kan je Metallica live zien om 9 uur!

I'll be there!!!
Metallica heeft geen toestemming gegeven staat er.

RvB
1 juli 2007, 21:20
Ja zie ik ook net....een half uur geleden stond er nog een vraagteken dus ging ik er nog van uit :s.

Vorig jaar bij rock am ring deden ze het namelijk wel en heb ik ook 2 uur gekeken.

Nu duurt het bijna 2,5 uur :eek: Toch lekker lang voor een "festival act"

CowGuitar
1 juli 2007, 22:33
Weet iemand waar je de optredens terug kan kijken die wel live uitgezonden zijn?

jasper159
1 juli 2007, 22:49
Grrrrr, ik dacht dat ik het toch tenminste zou kunnen horen op StuBru, maar die hebben ook geen toestemming.


:(

mawashi
2 juli 2007, 06:31
"k woon op 5km van Werchter en 'k heb gisteren 'nothing else matters' volledig kunnen meezingen vanuit mijn bed, zo luid was het.

RvB
2 juli 2007, 09:31
Volgende week dan maar in het wembley satdium op tv! Zal wel 2 of 3 nummers zijn maar dan nog. En uiteraard de peppers! I'll be there....again :???:

flyswatter
2 juli 2007, 10:59
Metallica op Werchter was superstrak!! Echt een zalige show, ze zijn duidelijk in vorm...
Ik ben terug helemaal fan :satisfie:

Philippe
17 juli 2007, 23:14
w00t w00t, nog maar 12 dagen tot showtime!!

En hey ja, ik ben ook lid van Metclub, m'n nick is daar ook Cizzie :hippie:

Hey Cizzie! Hoe was het in Aarhus? Speelde ze een beetje strak? :rockon:

pikasso
17 juli 2007, 23:30
Ik heb net op VH1 het concert op Rock am Ring gezien.
Ze kunnen het nog wel hoor..... poe

spanky_franky
18 juli 2007, 00:17
Metallica op Werchter was superstrak!! Echt een zalige show, ze zijn duidelijk in vorm...
Ik ben terug helemaal fan :satisfie:
Zeker zeker.. ik ben helemaal geen echte metallicafan, ken maar een paar albums, maar het was echt indrukwekkend! :rockon: