PDA

View Full Version : de knoop is bijna doorgehakt!



rocking toek
10 februari 2007, 18:41
eerder deze week plaatste ik een stukje over welke versterker ik aan zou schaffen. vandaag heb ik een ibanez s geprobeerd over zowel een marshall mg50dfx als over een vox ad50vt. allereerst de marshall, dit viel mij eigenlijk meteen tegen. ik vond het een nogal schel, vlak geluid, niet spannend ofzo. ik vond hem eerlijk gezegd vergelijkbaar met mijn supergoedkope oefenversterkertje, hoorde niet echt duidelijk een verschil.

meteen daarna bij een vox ad50vt ingeplugd en bij het eerste akkoord dat ik speelde wist ik meteen dat ik deze een stuk beter vond klinken. heerlijk warm geluid, en door de vele presets ontzettend veelzijdig. ik vond zowel de cleane als de zwaar overstuurde sound zeer sterk. ik heb nog niet meer versterkers geprobeerd dan deze 2, maar ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat ik voor deze prijs (370 + 45 voor de footswitch) iets beters kan krijgen. de vox is ontzettend veelzijdig qua sounds en effecten. waarschijnlijk wordt het dus de vox! en die ibanez gitaar, maar daar was ik al vrij zeker van.

robert-gitarist
10 februari 2007, 19:30
Ah goedzo :)
Ik ken persoonlijk de Vox niet maar wel die Marshall.Vande week nog op gespeeld.Was een man bij me en die wou een overdrive pedaal van me kopen en uittesten op zijn Marshall MG50DFX.God,wat een onwijs slappe bak zeg.Totaal geen bass erin(had de bass vol open staan maar ja het bleef rup).Totaal niet mijn ding.Ik hoor wel meer goeie dingen over Vox en wil absoluut een keer paar testen.Heb genoeg amps maar de looks van Vox hou ik wel van.Die traditionele Vox'en zeg maar dan ;)

guitartub
11 februari 2007, 18:51
Rocken over die Vox moet geen probleem zijn.

DeiDRagonas
11 februari 2007, 20:12
Gewoon kopen dan dus...
Die MG serie van Marshall is idd gewoon te ruk voor woorden. De AVT serie is al beter maar natuurlijk laaaang niet zo veelzijdig als de Vox. Ik denk dat je voor dat geld idd geen betere, meer veelzijdige amp gaat vinden.

robert-gitarist
11 februari 2007, 20:15
Mja Vox-Marshall.Beetje appels met peren vergelijken ;)
Ik ben gewoon niet een grote Marshall fan.De MG en AVT series vind ik gewoon niks.Mijn geluid niet.De JCM900 ook niet.Zelf gehad en eigelijk nooit echt blij mee geweest.De JCM800 daarin tegen vind ik geweldig en de oude plexi's etc.Ieder zn smaak zullen we maar zeggen he

LCH
11 februari 2007, 20:21
Mja Vox-Marshall.Beetje appels met peren vergelijken ;)
Ik ben gewoon niet een grote Marshall fan.De MG en AVT series vind ik gewoon niks.Mijn geluid niet.De JCM900 ook niet.Zelf gehad en eigelijk nooit echt blij mee geweest.De JCM800 daarin tegen vind ik geweldig en de oude plexi's etc.Ieder zn smaak zullen we maar zeggen he
Zeker, de één zweert bij een AC30, de ander bij een Bluesbreaker. Maar ik vind wel dat de MG en AVT absoluut geen producten zijn van de 'Marshall-tone', voor zover dat bestaat. :D

jerome
11 februari 2007, 20:31
Zeker, de één zweert bij een AC30, de ander bij een Bluesbreaker. Maar ik vind wel dat de MG en AVT absoluut geen producten zijn van de 'Marshall-tone', voor zover dat bestaat. :D

Ik heb een JMP 100 Watt Master Volume top...
Hoezo Marshall tone! 8-)

robert-gitarist
11 februari 2007, 20:52
Ik heb een JMP 100 Watt Master Volume top...
Hoezo Marshall tone! 8-)

Kijk,dan praten we ook wel over dé marshalls he :D

guitartub
12 februari 2007, 19:19
Ik denk niet dat je de Vox AD serie met een volledige buizenamp mag vergelijken. Maar voor een transistor bakkie met een buis klinkt dat ding verrassend goed, dacht dat we het daar inmiddels wel over eens zijn. Maar het blijft simulatie. Dus wil je vol buizen, laat dan die AD van Vox maar gewoon links liggen, en iedere andere hybride en modeller natuurlijk ook. Maar wil je veelzijdig en hoeft niet perse vol buizen, dan is Vox AD je ding.