PDA

View Full Version : CE-3 in loop GCX pre or post gain???



boss
10 februari 2007, 18:27
Hey mede forummers,

Ik heb een Boss CE-3 in een loop van mijn GCX hangen, pre-gain.
In combinatie met mijn Koch Multitone II geeft dit op het cleane kanaal een heerlijk geluid (als je de ruis van de CE-3 voor lief neemt dan toch...;) ).
Maar ga ik naar een hoger gain instelling (crunch- of lead kanaal) dan wordt het anders.
De combinatie crunch of lead van de Koch met CE-3 pre-gain klinkt dan heel anders dan b.v. de chorus uit mijn G-Major die post gain staat (serieele fx-loop van de MT).

Nu begrijp ik het verschil pre- of post gain wel, maar wat is nu dit duidelijke verschil wat ik hoor in het chorus effect??
Dat kan ik even niet plaatsen namelijk....

Ligt het nu primair aan het feit dat de CE-3 pre staat en de G-Major post?
Dus eigenlijk Chorus pre- of post.
Of ligt het meer aan de combinatie chorus<->gain.....???
Of.... (nog meer opties) is het meer een combinatie van beide?

Wat is jullie ervaring met chorus in het algemeen in combinatie met verschillende gainstages en pre- of post??????

Help out here... :)

ateng
12 februari 2007, 19:09
Tuurlijk klinkt een chorus pregain anders dan postgain en inderdaad vooral bij vervorming. En ook omdat de CE-3 sowieso anders klinkt dan een G-Major maar afgezien van 2 verschillende merken klinkt een modulatie pregain meer extremer dan postgain. Voor subtielere sound is postgain beter en persoonlijk vind ik dat ook mooier, tenminste wat chorus betreft.

morris
12 februari 2007, 20:22
je moet het zo zien, pregain wordt de modulatie zelf ook nog eens vervormd en dat geeft een wat smeriger geluid dan post gain. Er zijn maar een paar chorussen (chori?:satisfie:) die lekker klinken pre gain. De arion sch1, boss ce2 zijn daar enkele van. Maar over het algemeen klinkt het alleen lekker bij licht/medium crunch.

Morris

boss
12 februari 2007, 20:51
Ok, dit bevestigd wat ik zelf meende te horen.
De chorus wordt ... euh... smerig?
Ja, dat is wel een goede omschrijving geloof ik.
Maar wel bruikbaar in bepaalde situaties. Mooi natuurlijk als je beide ter beschikking hebt.

@Morris: zit er veel verschil tussen de CE-2 en de CE-3?