PDA

View Full Version : settings ce 5



jan54
10 februari 2007, 18:03
ik heb laatst een boss chorus ensemble ce 5 gekocht maar ik worstel nog een beetje met de settings als ik vlink wat distortion aan mijn geluid toevoeg:rockon:. ik zoek een mooi solo geluid (met distortion) maar zonder dat het teveel pulseerd. iemand een voorbeeld hoe ik het zou moeten instellen?

Dirk_Hendrik
10 februari 2007, 18:36
Klinkt een beetje lullig maar zou je die chorus dan niet liever uit trappen? ;)

robert-gitarist
10 februari 2007, 18:40
Niet te veel depht en niet te veel rate.
Kijk even op de boss site na de demo's.Daar staan ook diverse settings bij.

Azrael
10 februari 2007, 18:41
Zet hem ook eens achter je distortion als je hem nu ervoor hebt zitten en andersom.

robert-gitarist
10 februari 2007, 18:42
Of nog mooier,als je een FX Loop hebt,zet je hem daar in.

FrankC
10 februari 2007, 19:01
Chorus met distortion? Zou je dat nou wel doen? Ben er persoonlijk niet kapot van.

Ik heb op mijn CE5. De Rate bijna op 0 staan. Depht tussen 9-10. Filters beide op 12 uur.

jan54
10 februari 2007, 19:16
dat achter de distortion zetten werkt idd een stuk beter.

stratestic
10 februari 2007, 19:22
Op de site www.bossarea.com staan een aantal voorbeeld settings voor bijna alle Boss pedalen. Misschien dat je daar iets aan hebt.

robert-gitarist
10 februari 2007, 19:25
Chorus met distortion? Zou je dat nou wel doen? Ben er persoonlijk niet kapot van.

Ik heb op mijn CE5. De Rate bijna op 0 staan. Depht tussen 9-10. Filters beide op 12 uur.

Waarom zou hij het niet doen?
Jij bent er niet kapot van maar een hele hoop andere mensen wel ;)
Het kan heel erg mooi wezen.Ligt er maar net aan welk soort muziek je maakt,wat je overige gear is en hoe je het spul op mekaar afsteld.Ik vind het wel erg fraai.Mooi ruimtelijk effect. :)

robert-gitarist
10 februari 2007, 19:26
Op de site www.bossarea.com staan een aantal voorbeeld settings voor bijna alle Boss pedalen. Misschien dat je daar iets aan hebt.

Die settings komen van de Boss site af ;) Daarom verwijs ik hem ook daar heen omdat je op de site van Boss ook het geluid van die setting kan horen ;)

FrankC
10 februari 2007, 19:50
Nee, laat iedereen vooral doen wat ie wil doen met zijn geluid. Experimenteren met effecten en geluiden is op zich al leuk om te doen.