PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar: LTD EC-1000



armageddon
10 februari 2007, 16:35
Nadat ik een tijdje geleden een LTD RZK-600 had gekocht had ik opeens twee gitaren met EMG's. Leuke elementen, maar twee gitaren met die dingen is niet leuk. De ene gitaar (Ibanez AXS32 TKF) heb ik verkocht aan Nickname hier en ik was dus op zoek naar een goede vervanger. Ik wou graag goede elementen, een LP-model en een vaste brug (heb je nogal snel met een LP-model natuurlijk). Uiteindelijk de EC-1000 VBK getest en erachter gekomen dat dat toch wel een heerlijke gitaar is om mee te spelen. Deze heeft ook EMG's dus dat werd hem niet uiteraard. Vervolgens naar Rock Palace gegaan en daar een LTD EC-1000 FM ASB besteld met JB/59 pickups.
Donderdag was ie binnen en heb ik em vrijdag snel opgehaald. In al mijn domheid dacht ik dat er iets mis was met de aarding, maar dat bleek dus normaal te zijn....weet ik veel. Mijn elektrokennis is kut. Ik kwam er vanochtend wel achter dat de pickup-schakelaar niet echt goed is en dus meteen even langsgegaan en ze bestellen een nieuwe en als ie binnen is zetten ze hem erin. Het zal wel, voor de rest doet ie het goed en ik wou hem eigenlijk niet kwijt (helemaal niet om zoiets kleins).
Het afgelopen jaar was financieel extreem relax voor me en nu zal ik toch wat rustiger aan moeten doen :D Maar, ik heb nu echt wel even alles dat ik voor mijn hobby wil hebben :D (althans, al een tijdje geen GAS meer).

Dit is echt de lekkerste gitaar die ik ooit bespeeld heb in ieder geval. Ik heb dan nooit gespeeld met echte Gibsons, maar dat heb ik ook niet nodig eigenlijk :)

armageddon
10 februari 2007, 16:36
En hier zijn de foto's!
http://wieringen.dyndns.org/arjan/ec-1000-1.GIF
http://wieringen.dyndns.org/arjan/ec-1000-2.GIF

Naast z'n broertjes, een LTD RZK-600 en mijn beginnersgitaartje :D
http://wieringen.dyndns.org/arjan/ec-1000-3.GIF
Wel leuk om te zien hoe groot die RZK-600 eigenlijk is.

Bins
10 februari 2007, 16:38
Mooooooooooooi!

Spitfire
10 februari 2007, 16:39
Zeer mooie gitaar, mooie inlay ook.

Even iets heel anders, waar haal jij de backingtracks vandaan voor je covers op je site? Of maak je ze zelf? Klinkt wel erg professioneel namelijk.

armageddon
10 februari 2007, 16:40
Alles op mijn 'site' is zelf gemaakt...okee, het liedje niet, maar de opname wel ;)
Alles natuurlijk (c) van Rammstein en Muse :P Maar de rest is computer en Koch Powertone.

Spitfire
10 februari 2007, 16:44
En welk programma?

Ik kan ze namelijk wel rippen uit GP, maar pas vanaf GP 4 zijn ze RSE gaan gebruiken, veel is dus gewoon midi

Luke-wannabe
10 februari 2007, 16:47
Gaaf ding!
Rammstein fan? Die RZ is best gaaf :)

armageddon
10 februari 2007, 16:58
Vroeger was ik echt een gestoorde fan die alleen maar Rammstein luisterde. Nu luister ik ook wat meer andere bands. Maar bij mij zijn het altijd periodes zeg maar :D
Punt is wel dat ik echt een kutkennis kwa muziek heb. Ik heb een brede smaak maar ken haast niks ;)

@Spitfire:
Ik gebruik Cubase SX2 en Drum Kit From Hell Superior en dan nog een handvol plugins. Alles is midi, behalve de gitaar. En...alle midi is zelf gemaakt :) Rippen van een GP4 file is vaak niet het gewenste resultaat.

Spitfire
10 februari 2007, 17:18
Ik gebruik Cubase SX2 en Drum Kit From Hell Superior en dan nog een handvol plugins. Alles is midi, behalve de gitaar. En...alle midi is zelf gemaakt :) Rippen van een GP4 file is vaak niet het gewenste resultaat.
Hmmm, dat wordt em niet vrees ik :satisfie:

armageddon
10 februari 2007, 17:22
Ja het kost wel geld natuurlijk :)

Cubase SX2 heb ik 2e hands op de kop getikt. DFHS Superior en Spectrasonics Trilogy en Edirol Orchestra echt gekocht....de rest kunnen ze mee optiefen want ik weiger nog meer te betalen ;)

Tin
10 februari 2007, 17:45
Mooi ding hoor.

K had ook nog gereageerd op je Ibanez axs.

maarjah kreeg toen te horen dat k voor me verjaardig ook een gitaar mag.

Iniedergeval die LTD is f*cking sweet.

dr.distortion
10 februari 2007, 17:55
Prachtige gitaar, gefeliciteerd en veel plezier ermee!!!