PDA

View Full Version : ''Volume-tips'' gevraagd



pick
10 februari 2007, 16:18
Heey, heeft er iemand tips voor het veranderen (verhogen) van volume voor solo's? Ik speel met maar een paar pedalen en die stel ik altijd op gelijke volume af, maar wanneer ik een solo speel, springt het niet boven de rest van de band uit. Het is moeilijk om telkens wanneer er een solo komt te bukken en snel het volume op de juiste manier hoger te zetten. Het gaat voornamelijk over het distortion pedaal. Ik heb zitten te denken om een tweede distortion appart voor solo's te gebruiken, maar dan vind ik het geluid niet meer best door de volgorde van de pedalen-reeds.

Ik heb zelf zitten denken om bij de versterker steeds op het juiste moment de volume-knop wat meer open te draaien voor solo's, maar het lijkt allemaal zo on-praktisch?

Kaïn
10 februari 2007, 16:23
Denk aan een compressor/sustainer pedaal om je solo's de nodige "boost" te geven. Werkt prima :)

Di Stefano
10 februari 2007, 16:37
Zelf zet ik het volume van men gitaar altijd op 7/8 om te begeleiden. Als ik dan moet soleren zet ik het op 10.

D3nnis
10 februari 2007, 16:48
Zelf zet ik het volume van men gitaar altijd op 7/8 om te begeleiden. Als ik dan moet soleren zet ik het op 10.
Maar als je begeleiding hebt met volle gain, dan werkt dit niet; tenminste, dan krijg je wat meer gain, maar niet meer volume.

Ik gebruik een booster tussen de preamp en de power amp in, dat werkt voor mij prima! Dus ik gebruik de booster dan niet om de preamp over de zeik te helpen, maar om meer volume te creeeren.

Elixir
10 februari 2007, 17:44
ik heb gewoon een el-cheapo volumepedaal gepakt... en in de hiel van het pedaal 2 bouten gedaan, zodat het pedaal alleen maar van 75 tot 100 % kan, en deze dan in de FX loop gezet. Wanneer ik dan een solo moet spelen, trap ik gewoon het volumepedaal in.

Rormo
10 februari 2007, 18:43
Heey, heeft er iemand tips voor het veranderen (verhogen) van volume voor solo's? Ik speel met maar een paar pedalen en die stel ik altijd op gelijke volume af, maar wanneer ik een solo speel, springt het niet boven de rest van de band uit. Het is moeilijk om telkens wanneer er een solo komt te bukken en snel het volume op de juiste manier hoger te zetten. Het gaat voornamelijk over het distortion pedaal. Ik heb zitten te denken om een tweede distortion appart voor solo's te gebruiken, maar dan vind ik het geluid niet meer best door de volgorde van de pedalen-reeds.

Ik heb zelf zitten denken om bij de versterker steeds op het juiste moment de volume-knop wat meer open te draaien voor solo's, maar het lijkt allemaal zo on-praktisch?

Ik had min of meer hetzelfde. 2 opties: Koop een Seymour duncan pickup booster pedaaltje sfx01. Werkt erg goed, kun je heel hard mee boosten en de klank blijft verder gelijk.

Andere mogelijkheid is een Boss GE-7. Door iets meer mid te zetten kun je het geluid iets dikker maken en door wat volume toe te voegen ook nog wat harder. Dit is de oplossing die ik gebruik en ben er erg tevreden over.

FrankC
10 februari 2007, 18:58
OCD Booster van Fulltone vind ik een fantastisch ding.