PDA

View Full Version : Gitaar opnemen



bazzieman
10 februari 2007, 15:16
Hallo allemaal,

Ik wil een paar simpele deuntjes opnemen via mijn computer. nou leek het mij makkelijk om daar een interface bij te doen. Aangezien ik niet zo rijk ben wil ik dit natuurlijk zo goedkoop mogelijk. Ik heb cubase in mijn bezit maar ook cakewalk enz.
Nou is mijn vraag: kan ik hierin http://www.feedback.nl/?id=55&b=UCA202 mijn gitaar inpluggen, en dan gewoon opnemen?

Alvast bedankt!

Bas Schouten

harrie-beton
10 februari 2007, 17:44
het kan wel maar je wordt er niet blij van denk ik.
Een gitaar direct in iedere line bron zoals geluidskaarten of mengtafels heeft weinig bruikbare klanken. Tenzij je met allerlei plugins gaat werken maar daar heeft juist Behringer een slechte naam.
Heb je geen effecten doos? Of versterker?

Eerder gepost hier is de Zoom G2, deze kost 99 euro en is makkelijk voor direct gebruik in een line van een pc.

bazzieman
11 februari 2007, 11:18
Ja ik heb ook nog een roland vga, een korg multi-crap-ding en als ik mijn gitaar er dus in een keer in 1 keer in prik hoor ik dus allemaal vage geluiden. Ik heb ook guitar rig en dat kan ik geloof ik niet gebruiken wanneer ik mijn singaal niet via usb aansluit... weet jij, of iemand anders of je dit programma ook via de rode ingang van de computer, je weet wel, waar je een crap microfoontje op kan aansluiten kan gebruiken.

Alvast bedankt!