PDA

View Full Version : EMG installatieprobleem



Me_bigboy
10 februari 2007, 13:12
Dag lieve mensen,

Gisteren heb ik mijn emg 60 en 81 ontvangen van musicstore keulen (eindelijk na 1 en halve maand...)

Maar ik zit met 2 problemen:

-De emg's passen niet in de gitaar: de voorziene plaats voor de originele humbuckers zijn 1 à 2 mm te smal/kort. Dit heb ik al ongeveer kunnen verhelpen met een stukje weg te schuren en ze passen er net in maar alles zit erg strak.

-Mijn gitaar (maverick chaos) heeft geen slagplaat, dus ook geen uitsparing onder de slagplaat(logisch). De humbuckers worden dus rechtstreek in de body vastgedraaid met 2 schroefjes. Onder de originele hums zaten 2 blokken moes. Dit hebben de emg's natuurlijk niet en ik weet dus niet hoe ik ze nu moet vastmaken. (zie foto hieronder)

Normaal zou ik hem direct naar een gitaartech brengen maar de enigste gitaartech in de buurt is er enkel de vrijdag...

iemand raad?

http://www.gitaarnet.nl/img/magazine/gitaartests/maverick/6klein.jpg

(foto is niet van mij maar van gitaarnet.nl)

DarknessAwaits
10 februari 2007, 13:23
Je kunt een veertje (of de helft ervan) gebruiken onder het element, dan zou het toch monteerbaar moeten zijn. Verder is het geen probleem toch?

Me_bigboy
10 februari 2007, 15:31
maar als je de vijs aandraait draait die ook 'vast' in het element.
en ook in de body..muurvast dus..

AART
10 februari 2007, 16:00
Schuimblokken:

Gewoon schuim onder de elementen proppen, je kan zelf vast wel wat ergens vandaan toveren lijkt me.
Is om het element strak op hoogte te houden en te zorgen dat ze niet te erg feedbacken.

uitsparing:

Schuur nog maar iets verder uit.
Als het er gewoon niet uitziet kan je ook nog humbuckerringen over de gaten plaatsen en de elementen in die ringen hangen.