PDA

View Full Version : Memory Man Deluxe overload



Bâh
10 februari 2007, 11:09
Hallo!

Ik heb onlangs een MM deluxe aangeschaft.
Echt geweldig apparaatje waar lekkere sounds uit te halen zijn.

Maaaarrrrrr....dat overload lampje he...
Als ik de MM voor m'n preamp zet moet ik de level op standje 1 zetten om hem niet te laten 'overloaden'. Wat resulteert in een gigantisch volumeverschil bij aan en uit.
Dus ik het apparaat in de fx-loop gezet van m'n Peavey DB. Probleem opgelost, zo leek het.
Nou had ik gisteren een optreden, waarbij het volume van m'n DB flink open ging. En daar was het lampje weer. Hij brandde bijna constant als ik speelde, met als gevolg dat het geluid een beetje begon te 'clippen'.

Verder heb ik het apparaat getest over een Fender Stage 1000 in de fx-loop en daar begon hij nog veel sneller te overloaden.

Is dit op de lossen?

ruezzz
10 februari 2007, 11:35
Lijkt me ook dat ie in de FX loop ook veel meer input krijgt dan voor de pre-amp. Ik heb em altijd voor de pre-amp en af en toe brandt dat overload lampje wel maar ik heb geen last van volume-verschillen eigenlijk. En dat ie iets over de nek gaat heeft juist wel charme vind ik.

Bâh
10 februari 2007, 11:47
Das vreemd, want hij werkt in m'n fx-loop veel beter dan voor m'n pre-amp.

Hoe ver staat jouw level knop open?

ruezzz
10 februari 2007, 11:52
Precies halverwege.

Gezien je setup lijkt het me ook niet dat je er met actieve EMG's doorheen ragt?

ruezzz
10 februari 2007, 11:53
Of doen het drive-pedalen soms?

Bâh
10 februari 2007, 13:38
Neuh, gewoon de standaard humbuckers zitten er nog in. Ik kan proberen om ze wat verder van de snaren de zetten.

De drive pedalen zijn het niet, ook clean gebeurd het.

Maar op 'laag' volume werkt hij prima in de fx-loop. Op hoog volume wat minder.

Don Olivier
10 februari 2007, 14:08
Sterker nog: ik gebruik de Memory Man als booster voor me buizentop!

De beste cleane boost die er is!!! Geen scheurpedaal meer nodig hoor!

Er zijn 2 verschillende versies van de Memory Man. Eentje waarmee je het volume kan regelen (ook in delay by-pass mode) en eentje waarmee dat niet kan.

Die van mij is dus zo NIET true-by pass (ook al is het effect uit kan je nog steeds met de Level knop je versterker op z'n kanis geven) maar het geluid is helemaal super. Als je het pedaal / effect aanschopt wordt ie niet harder.
De level knop bepaald dus het droge en effect geluid. Juist die ruige overdrive die erin zit is een echt geheim wapen. The Edge van U2 gebruikte in zijn begin dagen de EH MM om zijn Vox AC30 echt te laten oversturen.

Nog meer over deze boost functie: ik heb HEEL veel pedalen geprobeerd om een buizenversterker net dat randje extra mee te geven, maar elk pedaal kleurde het geluid 'for the worse'. Maar toen ik doorhad wat de EH MM nog meer kon.....wow, was echt van me sokken geblazen.

Lucluc
10 februari 2007, 14:18
Van de site van Howard Davis:

The reissue Deluxe Memory Man now comes from the factory with direct bypass, but with the input level control stage as it was when wired for buffered bypass. This is workable with most pickups, but bypass level matching problems can occur with low output or very hot pickups. For corrective modifications, contact me.

Lees er meer over op: http://howard.davis2.home.att.net/

Overigens heb ik ook soms dat probleem als ik met mijn humbucker gitaar speel. Ik vind het absoluut geen mooie oversturing die je dan hoort, maar er is dus wel wat aan te doen. Succes!

Bâh
10 februari 2007, 15:02
Kijk hier heb ik wat aan.
Ik heb eventjes rondgekeken op de site van Howard en hij lijkt een hoop van dit probleem af te weten.

Ik heb alleen geen ervaring met pedalen laten modificeren, opsturen naar het buitenland en betalingen naar het buitenland.

Het lijkt mij een ingewikkelde en dure oplossing.

Misschien een beter idee een oude MM deluxe proberen op de kop te tikken en deze te verkopen?

Lucluc
10 februari 2007, 16:27
Of Dirk Hendrik eens aan de mouw trekken.

Bâh
10 februari 2007, 16:40
Hij heeft een PM.

wouterp
24 februari 2007, 21:44
Hoi,

Ik heb een vraagje in verband met de deluxe memory man: hoe moet je die overload-led interpretere? alé, de gast van wie ik die gekocht heb zei dat die nooit te grellig mocht flikkere, maar als ik dan nog wa meer level bijgeef kan ik daar veel/nog heftigere dinge uitkrijge. Veroorzaakt dit schade aan het apparaat of kan het geen kwaad als de led even brand?
bedankt.

Don Olivier
25 februari 2007, 01:56
Ha Wouter,

JUIST de boel laten clippen! Dat is het geheime wapen van de Memory Man!
Kan geen kwaad hoor....

aart steekelenburg
26 februari 2007, 10:57
bij mij knippert dat overload knopje ook altijd maar om nou te zeggen dat dat iets slechts doet met mijn geluid.....

Don Olivier
26 februari 2007, 11:29
Het fijne aan dat ding is dat ie je geluid oppept. Beste cleane boost die ik ken!

fenderben
9 maart 2007, 19:59
Het fijne aan dat ding is dat ie je geluid oppept. Beste cleane boost die ik ken!

Heb dat ook eens geprobeert met mijn mm en twin reverb. Geeft wel oversturing maar echt mooi??? moet daar dan zeker aan wennen...
ps. kan dit geen kwaad voor de amp of de pre buisjes?

Bâh
17 maart 2007, 17:56
Ik wilde nog even melden dan het apparaat ondertussen naar Dirk_Hendrik geweest is en hij heeft de gain van het signaal dat naar de delayline gaat iets naar beneden getrokken.
Mijn probleem is daarmee helemaal opgelost! Geen geclip meer op normale levels.

Iedereen bedankt voor de reacties!