PDA

View Full Version : Vraagje Stairway To Heaven tab



Borus van den Brand
10 februari 2007, 10:30
Stairway to heaven
Led Zeppelin


E-------5-7-----7-|-8-----8-2-----2-|-0---------0-----|-----------------|
B-----5-----5-----|---5-------3-----|---1---1-----1---|-0-1-1-----------|
G---5---------5---|-----5-------2---|-----2---------2-|-0-2-2-----------|
D-7-------6-------|-5-------4-------|-3---------------|-----------------|
A-----------------|-----------------|-----------------|-2-0-0---0--/8-7-|
E-----------------|-----------------|-----------------|-----------------|

E---------7-----7-|-8-----8-2-----2-|-0---------0-----|-----------------|
B-------5---5-----|---5-------3-----|---1---1-----1---|-0-1-1-----------|
G-----5-------5---|-----5-------2---|-----2---------2-|-0-2-2-----------|
D---7-----6-------|-5-------4-------|-3---------------|-----------------|
A-0---------------|-----------------|-----------------|-2-0-0-------0-2-|
E-----------------|-----------------|-----------------|-----------------|

Hoe speel ik de noten die verticaal gelijk aan elkaar staan? Je zou denken tegelijk aanslaan, maar voor mijn idee klopt dit niet...

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Tho
10 februari 2007, 10:45
De noten van de bassnaar speel je gewoon met je plectrum, de andere noot die tegelijkertijd aangeslagen moet worden speel je met je middel- of ring vinger :)

Borus van den Brand
10 februari 2007, 10:49
Oke bedankt!

Dus bij de rode cijfers sla ik de D snaar met mn ring- of middelvinger aan?

Tho
10 februari 2007, 11:13
Nee de D snaar doe je met je plectrum, de e-snaar met je middel- of ringvinger. Net wat jij het prettigst vind :) Het is wel een kunstje om te zorgen dat bij de snaren ook mooi en vol hoorbaar zijn, omdat je natuurlijk geneigd bent met een plectrum veel harder aan te slaan.

Ik trouwens een ontzettend goeie link voor je: www.farhat.name

Die kerel (zuid amerikaan geloof ik) speelt diverse nummers, waaronder Stairway, en laat dat zien uit 4 verschillende perspectieven. Have fun!

Borus van den Brand
10 februari 2007, 12:22
Ik denk al, gaat wat moeilijk met je ring/wijsvinger de D snaar aanslaan. :satisfie: Ik ga nu naar die link kijken. :)

-edit- Bedankt voor de link, is wel makkelijk inderdaad! :)

artnaz
10 februari 2007, 14:46
De noten van de bassnaar speel je gewoon met je plectrum, de andere noot die tegelijkertijd aangeslagen moet worden speel je met je middel- of ring vinger :)

Kan, maar ik vind het met vingers handiger. Bovendien klinkt het wat ronder/warmer. En in de de overgang naar de slag (met plectrum) zit daardoor meer contrast. Page speelt natuurlijk de intro ook met vingers...;)

Tho
10 februari 2007, 15:24
Kan, maar ik vind het met vingers handiger. Bovendien klinkt het wat ronder/warmer. En in de de overgang naar de slag (met plectrum) zit daardoor meer contrast. Page speelt natuurlijk de intro ook met vingers...;)

helemaal waar, maar ik ben persoonlijk het fingerpicken een beetje verleerd ;)

Tho
11 februari 2007, 23:30
Nou, ik heb mijn akoestische gitaar er even bij gepakt, en ik kan het gewoon nog!!! het gaat prima en vloeiend! :eek:

artnaz
11 februari 2007, 23:57
Proficiat! Zelf vind ik sommige stukken echt veel mooier met vingers dan met plectrum, buiten het feit dat ik het vaak met vingers makkelijker vind (ik heb een klassieke achtergrond)...;)

Tho
12 februari 2007, 12:32
Proficiat! Zelf vind ik sommige stukken echt veel mooier met vingers dan met plectrum, buiten het feit dat ik het vaak met vingers makkelijker vind (ik heb een klassieke achtergrond)...;)

dank je :) Ik heb ook een klassieke achtergrond, maar door de muziek die ik speel ben ik eigenlijk alleen nog maar een plectrum gaan gebruiken. 'k ben blij dat ik het nog niet verleerd ben!