PDA

View Full Version : Meer mensen die een Axess MFC5 willen?



ruezzz
10 februari 2007, 10:10
http://www.axess-electronics.com/products/mfc5.html

Omdat deze midiswitcher relatief aan de prijs is - en zeker de verzendkosten niet misselijk zijn, vroeg ik mij af of er meer (serieuze) geïnteresseerden zijn. Misschien valt er bij een gezamenlijke inkoop wel wat te regelen daar. Kan het in ieder geval es proberen.

PM me maar als je interesse hebt.

vinni
10 februari 2007, 22:37
En wat is er mis met deze ?

http://www.masottiamp.it/images/mstomp1.jpg

Even informeren bij GTRGEAR (http://www.gtrgear.com) naar de prijs.
Maar die is vast en zeker beter.

Vinni

morris
11 februari 2007, 01:34
En wat is er mis met deze ?

http://www.masottiamp.it/images/mstomp1.jpg

Even informeren bij GTRGEAR (http://www.gtrgear.com) naar de prijs.
Maar die is vast en zeker beter.

Vinni

Prijs wellicht wel, maar de mogelijkheden zeker niet.
;-)

ruezzz
11 februari 2007, 14:23
Ziet er goed uit, maar midipedals met deze features zijn er wel meer.
(Midi Mouse / G-Minor). Maar ik wil gewoon een stuk ook of drie presets ter beschikking hebben zonder te up/downen, vandaar...

morris
12 februari 2007, 00:26
Ziet er goed uit, maar midipedals met deze features zijn er wel meer.
(Midi Mouse / G-Minor). Maar ik wil gewoon een stuk ook of drie presets ter beschikking hebben zonder te up/downen, vandaar...

Met de MFC5 heb je er zelfs 4.
Ik vind het een geweldige controller voor dat geld, hij kan PC's en CC's op verschillende kanalen tegelijk zenden, super. Alleen jammer dat hij geen exp. out heeft.

Morris

robzilla
12 februari 2007, 10:48
Met de MFC5 heb je er zelfs 4.
Ik vind het een geweldige controller voor dat geld, hij kan PC's en CC's op verschillende kanalen tegelijk zenden, super. Alleen jammer dat hij geen exp. out heeft.

Morris

Hoe zit dat dan met die vierde preset eigenlijk? Per bank heb je geloof ik standaard een preset toch? Het lijkt me niet logisch dat als je een bank omhoog gaat dat die dan naar de standaard preset van die bank switched?

Wat zou zo'n pedaaltje dan gaan kosten ongeveer? Ik heb missschien een midi pedaaltje nodig over een tijdje voor een projectje (loopen van gitaar op een macbook)

Johannes
12 februari 2007, 10:53
De 4e preset is een soort basis preset. Deze is in elke bank hetzelfde. Je zou m als mute/tuner preset kunnen gebruiken. Bij mij staat mn clean sound eronder, die is toch altijd hetzelfde.

robzilla
12 februari 2007, 10:57
De 4e preset is een soort basis preset. Deze is in elke bank hetzelfde. Je zou m als mute/tuner preset kunnen gebruiken. Bij mij staat mn clean sound eronder, die is toch altijd hetzelfde.

Maar switched die dan automatisch naar die basis preset als je een bank omhoog gaat?

Stel je basis preset is zoals bij jou je clean geluid. Je bent lekker aan het scheuren op een preset in bank 1, en je moet daarna naar een geluid in bank 2. Is het dan zo dat als je naar bank 2 gaat dat je geluid dan automatisch eerst clean wordt voordat je naar die andere preset switched? Of wordt die basis preset pas actief als geen enkele switch ingedrukt is?

Josdevos
12 februari 2007, 11:09
Wat zou zo'n pedaaltje dan gaan kosten ongeveer? Ik heb missschien een midi pedaaltje nodig over een tijdje voor een projectje (loopen van gitaar op een macbook)

250 $ zonder en 310 $ mét shipping. Kleine 290 EUR inclusief shipping en alle taksen dus...

Johannes
12 februari 2007, 11:55
Maar switched die dan automatisch naar die basis preset als je een bank omhoog gaat?

Stel je basis preset is zoals bij jou je clean geluid. Je bent lekker aan het scheuren op een preset in bank 1, en je moet daarna naar een geluid in bank 2. Is het dan zo dat als je naar bank 2 gaat dat je geluid dan automatisch eerst clean wordt voordat je naar die andere preset switched? Of wordt die basis preset pas actief als geen enkele switch ingedrukt is?


Als je een bank omhoog gaat, gebeurt er niks. De preset in die bank wordt pas geactiveerd als je op een van de 3 preset knoppen drukt.

De basispreset is inderdaad actief als geen enkele preset knop is ingedrukt.

ruezzz
12 februari 2007, 12:51
Lijkt me toch wel mogelijk om een groepskorting te krijgen?
Plus maar 1x verzendkosten...
Andere artikelen van Axess zouden natuurlijk ook op de bestellijst kunnen.

Michael AE
12 februari 2007, 13:59
Ik heb eventueel nog wel interesse in de FX1 expander en misschien een BS2 ofzo.

ruezzz
12 februari 2007, 14:39
De tussenstand is dan nu:

1x MFC5

2x BS2

1x FX1 Expander

Had wel wat meer interesse verwacht voor de MFC5...
We laten de 'actie' nog even lopen, kijken wat er nog komt...

Heb inmiddels Axess gecontact om te vragen of er nog een discount op de 'group-buy' af kan...

Harm
12 februari 2007, 15:09
Hoe zit dat dan met die vierde preset eigenlijk? Per bank heb je geloof ik standaard een preset toch? Het lijkt me niet logisch dat als je een bank omhoog gaat dat die dan naar de standaard preset van die bank switched?

Wat zou zo'n pedaaltje dan gaan kosten ongeveer? Ik heb missschien een midi pedaaltje nodig over een tijdje voor een projectje (loopen van gitaar op een macbook)

Hij gaat als je op de bankl omhoog drukt nog niet naar een volgend geluid.. pas als je p1, p2 of p3 drukt naar p1, p2 of p3...

Nogmaals: het is een hele simpele en goed werkende footcontroller... Het belangrijkste wat je je af moet vragen is waar gebruik je hem voor?? Ik schakel er mijn top mee (p2) en de G-Force. de p0 (zo noem ik die even) is mijn meest gebruikte geluid (oversturing, weinig galm, begeleidend) dus dat is mijn basispreset.

Daarnaast kijk ik heel simpel: hoeveel geluiden gebruik ik in 1 nummer... Nou, ik nooit meer dan 4... Dus als ik een andere bank nodig heb voor een nummer, dan programmeer ik die hele bank voor dat nummer... En meestal kan ik die bank dan wel weer gebruiken voor andere nummers...

Het is een mooi apparaat, moeilijk te krijgen...

Harm

ruezzz
12 februari 2007, 15:19
Nou, korting zit er niet in...
Was te proberen, de besparing zal em dus zitten in de gedeelde shipping kosten.


Sorry no discounts.

Since we're the manufacturer, and not a reseller, it costs us the same amount to produce things whether we're assembling 1, 10 or 100.


@ Harm, hoe selecteer je dan die P0?

Josdevos
12 februari 2007, 16:01
Nou, korting zit er niet in...
Was te proberen, de besparing zal em dus zitten in de gedeelde shipping kosten.




@ Harm, hoe selecteer je dan die P0?

Hoe meer jullie bestellen, hoe meer de shipping ook omhoog gaat natuurlijk. Is allemaal heel goed te simuleren op de site. Vooral die expander gaat de prijs van het pakket omhooghalen vrees ik...

Harm
12 februari 2007, 17:16
Nou, korting zit er niet in...
Was te proberen, de besparing zal em dus zitten in de gedeelde shipping kosten.




@ Harm, hoe selecteer je dan die P0?

Heel simpel Ruezz... Door als je de p1 geschakeld hebt, nog een keer op de p1 te drukken, het zijn aan/uit schakelaars behalve als je een andere px indrukt... Snap je?? Ik kan het niet eenvoudiger zeggen... Hmm...

Als je de p1 aan hebt staan, en je drukt nog eens op de p1 dan heb je de p0, als je de p1 aan hebt staan en je drukt op de p2 dan krijg je de p2... Druk je dan nog een keer op de p2 dan krijg je p0... Is dit wat duidelijker??
Ik ben duidelijk niet in de wieg gelegd om les te geven... :D

Harm

robzilla
12 februari 2007, 18:06
Heel simpel Ruezz... Door als je de p1 geschakeld hebt, nog een keer op de p1 te drukken, het zijn aan/uit schakelaars behalve als je een andere px indrukt... Snap je?? Ik kan het niet eenvoudiger zeggen... Hmm...

Als je de p1 aan hebt staan, en je drukt nog eens op de p1 dan heb je de p0, als je de p1 aan hebt staan en je drukt op de p2 dan krijg je de p2... Druk je dan nog een keer op de p2 dan krijg je p0... Is dit wat duidelijker??
Ik ben duidelijk niet in de wieg gelegd om les te geven... :D

Harm

Voor mij is het nu helemaal duidelijk, bedankt :)

Tot wanneer wil je de actie laten lopen ruezzz?

ruezzz
12 februari 2007, 18:55
ik snap em ook... thanx!

De actie... ik kijk ff wat er nog komt en dan overweeg ik of het inderdaad rendabel is, vanwege verschillende shippingkosten.
Vervolgens moet het natuurlijk binnen Nederland ook nog weer verzonden worden.
Ik had eigenlijk wel een korting verwacht... en meer geïnteresseerden.