PDA

View Full Version : boss GE-7 vs EQ in GT-8



vic_maestro
10 februari 2007, 09:38
Hi,

Ik wil mijn sound boosten dmv een goeie EQ.
Ik weet dat de Boss GE-7 een goeie 7-bands EQ is. Ik heb nu een GT-8 die aangesloten is via de 4 cable method. Ik heb de EQ van de GT-8 voor de loop geplaatst in de FX chain. Krijg ik dan hetzelfde effect als de GE-7 die ik voor mijn pre-amp van mijn versterker zou plaatsen? Dus eerst gitaar in de GE-7 en dan naar de GT-8.
Hebben jullie tips? Ik ben vrij nieuw in het gebruiken van EQ en Fx.
Alvast bedankt

Azrael
10 februari 2007, 11:00
Tuurlijk. Die GT8 is een prima EQ (parametrisch). Alleen zo'n Boss GE7 tweaked toch een stuk sneller en de EQ van de GT8 is ook een ander soort EQ. Maar met beiden moet je prima bepaalde frequenties kunnen boosten.

ben vanhoof
10 februari 2007, 16:59
Boosten doe je meestal in de effectloop, anders vervorm je enkel je gitaar en niet het totale geluid. Vooral bij distortion is dit nogal belangrijk.

r0etie
10 februari 2007, 18:09
Als je de solo switch gebruikt, zit daar al een midboost bij.

Verder is de parametrische eq anders om mee te werken dan zo'n 7 bands ding. Je moet er even aan wennen. Als je het edit programma gebruikt van Nick Oatley kun je grafisch zien wat je aan het doen bent met de eq sectie.

Voor meer info;

www.bossgtcentral.com

Groetjes,

Paul.

ateng
12 februari 2007, 19:00
Boosten doe je meestal in de effectloop, anders vervorm je enkel je gitaar en niet het totale geluid. Vooral bij distortion is dit nogal belangrijk.
Hangt ervan af of je de boost gebruikt om een randje te krijgen aan je clean of om meer sustain te krijgen aan je solo en dan plaats je m pregain en niet postgain.