PDA

View Full Version : Fender studio 85, goed geluid?



sustain_freak
10 februari 2007, 03:07
Hallo beste mensen,

Ik kan een Fender Studio 85 transistor aankomen uit 88'. Hij is middelmatig tot klein, maar een vermogen van 200 watt.
Heeft iemand ervaring met deze amp?

Einzeln
10 februari 2007, 07:55
koop een shredmaster en je klinkt als radiohead! Ik had de stage 185. Goed voor een transistor amp.

Harry
11 februari 2007, 16:57
ik denk de de studio 85 maar 65 w heeft. Clean gaat erg hard, maar het overstuurde kanaal niet zo. Klinkt wel leuk voor een transistorversterker.

sustain_freak
11 februari 2007, 17:42
Heb haarscherpe foto's van zowel de voor als achterkant van de versterker gekregen en er staat duidelijk 200 watt op.
Dus dat zit wel snor :)

Agent_Smith
11 februari 2007, 17:48
Heb haarscherpe foto's van zowel de voor als achterkant van de versterker gekregen en er staat duidelijk 200 watt op.
Dus dat zit wel snor :)

200 watt? Zo, da's aardig watt.
Wel eens van opgenomen vermogen gehoord?

jacky
11 februari 2007, 20:10
is inderdaad het opgenomen vermogen

Ik weet niet of je de performer serie kent maar daar is het de voorloper van.

Best leuk ampje met zon 60 a 65 w aan boord


Gaat trouwens behoorlijk hard

sustain_freak
12 februari 2007, 00:53
is inderdaad het opgenomen vermogen

Ik weet niet of je de performer serie kent maar daar is het de voorloper van.

Best leuk ampje met zon 60 a 65 w aan boord


Gaat trouwens behoorlijk hard

Ken je deze amp? Hoe klinkt het?
Ga 'm volgende week ophalen :) :) :)

Mr.Bluesbreaker
12 februari 2007, 08:29
200 watts is inderdaad wat ie uit het stopcontact vreet zegmaar.
Mijn Twin REverb heeft ook geen 375 watt, maar 100. Dat is wat ie effectief zou kunnen weergeven als je hem voluit zet.
Ik vind de overdrive bijzonder matig, dat doen de nieuwe performers echt stukken beter (buisje in voortrap? of is dat de rock pro) dan de studio 85.
Hij snijdt ook niet echt lekker door de bandmix op het drive kanaal heb ik het idee. Galm gaat ook vaak stuk.

Ik zou voor een nieuwere f3nd0r gaan als je het nog wilt overwegen...
De rock pro vind ik veel beter.

guitartub
12 februari 2007, 19:30
200 watts is inderdaad wat ie uit het stopcontact vreet zegmaar.
Ik zou voor een nieuwere f3nd0r gaan als je het nog wilt overwegen...
De rock pro vind ik veel beter.

Power Consumption heet zoiets en volgens mij staat dat er ook gewoon bij, dus doet u maar 65watts.
Overigens zou ik ook voor een nieuwe Fender gaan!

Dude
14 februari 2007, 12:24
de ex gitarist van mijn bandje had die versterker, klonk alles behalve verkeerd op het cleane kanaal, hij gebruikte een multieffect dus alleen dat cleane kanaal, het overdrive kanaal klonk prut, iel vond ik, heel transistor achtig.

up-guitarman
14 februari 2007, 13:22
Wat transistorbakken van Fender betreft:
- Als je met pedaaltje op het cleankanaal werkt is deze een goeie
- Als je 2 goeie kanales wil zou ik zoals reeds gezegd een rocpro 700 (70W) of 1000 (100W) nemen !!! Die hebben een buisje in de preamp van het scheurkanaal en dat merk je toch wel !!!

Kim Wilson
14 februari 2007, 13:24
Ik heb de Rocpro destijds ook getest, en ik vond het een rotding, eerlijk gezegd. Ik heb de Performer 650 gekozen. Ook transistor, ook een preamp-buisje, en een aanzienlijk betere sound dan de Rockpro.