PDA

View Full Version : Guv'nor als boost



gibson-strato
9 februari 2007, 23:05
Hoi allemaal

Ik heb een Marshall The Guv'nor gekocht. De 1ste dus (het zwarte kastje met rode strepen erop). maar nu is mijn vraag: kan ik met een solo of iets dergelijks waar ik iets harder mee moet staan dit pedaal gebruiken als extra boost?

MarkS
9 februari 2007, 23:33
Hoi allemaal

Ik heb een Marshall The Guv'nor gekocht. De 1ste dus (het zwarte kastje met rode strepen erop). maar nu is mijn vraag: kan ik met een solo of iets dergelijks waar ik iets harder mee moet staan dit pedaal gebruiken als extra boost?
Probeer 't es zou ik zeggen

robert-gitarist
10 februari 2007, 10:25
Volume helemaal open,gain dicht of misschien een klein randje drive nog,en de rest na smaak.Succes

Bâh
10 februari 2007, 11:01
Ik gebruik zelf de Guv'nor 2. Ik weet niet hoeveel ze van elkaar verschillen, maar de GV2 is zo goed als onbruikbaar als boost.
Als je de gain dichtdraait komt er een raar laag geluid uit alsof je versterker in een berg isolatie verstopt is.
Hij begint pas te werken als je de gain meer dan een kwart open draait, maar das eigenlijk al te veel gain voor een fatsoenlijke boost van je versterker.

Ik gebruik hem wel als boost, maar dan achter mijn TS9 en over het cleane kanaal van mijn versterker.

gibson-strato
10 februari 2007, 11:49
Probeer 't es zou ik zeggen
Ja dat is nu ff een probleem omdat mijn versterker wordt gemaakt

zoon van Piet
10 februari 2007, 12:11
ik heb m wel eens als boost gebruikt. Eenmalig, omdat ik mn eigen effectenbak niet bij me had. Maar het viel me een beetje tegen, moet ik zeggen. De Guv bleek aanzienlijk minder transparant dan pak-m-beet een TS 9. De dynamiek liet te wensen over en het geluid bleef een beetje donker en vertekend.

Maar laat mijn kritiek vooral je pis niet lauw maken. Misschein werkt het voor jou met jouw spullen beter.

Speeddemon
10 februari 2007, 12:44
Ik heb de Guv'nor (MK I, UK) als boost gebruikt voor m'n Tubefactor.
Volgens mij had ik de volgende instellingen (in 1 t/m 10):
Gain 3-4
Bass 5-6 (pedaal klinkt niet heel dik wanneer je weinig gain gebruikt)
Mid 7-8
Treble 7-8
Level 10.

Op deze manier maak je er een strakke boost van, welke een lekker randje toevoegt aan een crunch-ende versterker.

Gebruik nu een TS9 (RI, zwaar gemod), omdat ie kleiner is, feller en niet zo erg om op te trappen. Bij near mint vintage pedalen vind ik dat wel een issue.

bicky
27 februari 2007, 15:29
wat bedoelen jullie eigenlijk met een 'boost' ?

Realeigo
27 februari 2007, 16:50
Dat ie net ff wat (of veel) harder gaat. Bijv lekker voor je solo's dat je dan over alles en iedereen heen komt.