PDA

View Full Version : The pedal of doom



zoon van Piet
9 februari 2007, 12:21
Gisteren bereikte mijn vaderschap een trots hoogtepunt: mijn zoon stond op een podium, voor een goed gevulde zaal. Okee, het was niet Pinkpop, maar een schoolfeestje. Maar dat mocht mijn pret niet drukken, ik gloeide van trots...

De enige smet op mijn trots was zijn gitaarsound. Ik heb geleerd hem vrij te laten, zelf uit te maken wat ie wil spelen en met wat ie speelt. Ik geef enkel advies als me dat gevraagd wordt. En heb hem natuurlijk de nodige pedalen gegeven om naar zijn heavy sound te zoeken. Zoals een eerste versie Tech21 XXL en de niet te versmaden Zoom Driver 5000. En een TS10 om als turboboost te fungeren.

Maar hij is net zo eigenwijs als ik - dat heeft ie van zijn moeder- en speelde dus met een uit mijn collectie gejatte Boss Metal Zone....

ja, wat moet ik zeggen? Heb ik hem dan toch verkeerd opgevoed of zo?

Het klonk als een kruising tussen gitaar en ruis, de geluidsman kon er niks van brouwen en uit zichzelf kwam dat geluid niet door de mix. Afijn, ik hoef aan jullie, fijnbesnaarde pedalenfreaks vast niet uit te leggen dat dit pedaal garant staat voor waanzinnig beroerde geluiden, vooral omdat het altijd te zien is onder de Vans van bepukkelde snotneuzen, die uit het brede toonspectrum van de MT-2 genadeloos het slechtste naar boven halen.

Dus wat nu? Ik wilde het ding vanuit mijn ouderlijke macht in beslag nemen. Gauw verkopen die hap! Maar dat gaat me niet lukken zonder de generatiekloof in huize ZvP te verbreden.

Dus heb ik wat gegoogled op mods voor deze ingeblikte kettingzaag. Die zijn er. Maar in het forum vind ik ze zo snel niet terug (dit ding komt in teveel topics ter sprake). Dus wie kan me iets aanraden waarmee ik de goede verstandhouding in huis bewaar, zonder mijn vaderlijke trots en trommelvliezen nogmaals bloot te stellen aan deze pedal of doom?

almarvk
9 februari 2007, 12:24
Dat pedaaltje is plotseling gewoon verdwenen uit je collectie. Dan moet ie wel anders. :)

DREAMMACHINE
9 februari 2007, 12:25
haha, fantastisch verhaal!

heb zelf ook een blauwe maandag de metalzone gehad, gelukkig weer kunnen verkopen met niet al te veel verlies .....( het woordje metal in de naam is waarschijnlijk de boosdoener van het succes.....)

zoon van Piet
9 februari 2007, 12:34
Dat pedaaltje is plotseling gewoon verdwenen uit je collectie. Dan moet ie wel anders. :)

Probleem is wel dat zo'n ding IN de collectie hoort. Want het is een klassieker, in al zijn onbeholpen wansmaak...

Ik heb diverse kompleet kut klinkende klassiekers op zolder. Ze horen erbij...

Bovendien is ie vakkenvuller en dus in staat op Marktplaats voor 3 of 4 tientjes een andere te scoren...

Modden - en niets zeggen- is de betere optie....

Swan
9 februari 2007, 12:35
hij komt er vanzelf wel achter.

skabouter
9 februari 2007, 12:39
prachtig verhaal idd :) je moet idd wel heel trots geweest zijn! maar die gitaar sound moet je toch wat aan doen. probeer hem eens uit te leggen hoe zo`n metalzone werkt (Lees: nietwerkt!!!!), of neem een optreden van hem op op video en vraag hem zijn eigen gitaargeluiden aan te wijzen....
wss krijg je dan een reactie als "huh stond mn amp niet aan ofzo?"
en probeer hem daarna toch iets van advies te geven:)

maar ZvP, geen angst hoor, de metalzone is nou eenmaal iets wat iedere tiener geprobeert moet hebben, en later komen ze wel tot inkeer!

Harry
9 februari 2007, 13:19
ska is een wijs man (zie je dat Arjan, zonder grapjes over je lengte?), laat je zoon er zelf achterkomen, al zou je hem kunnen aanbieden om hem te helpen met instellen. Als hij dat niet wilt is het ook goed toch?

vulvasonic
9 februari 2007, 13:28
Ik ben altijd de enige die zeer positief is over het pedaal. Alleen, ik heb 'm nooit gebruikt als distortion, maar als booster voor m'n solo's. En dan werkt ie perfect, mits je de drive helemaal dicht of vrijwel dicht zet. Eigenlijk hou je dan een volumeboost met een uitgebreide toonregeling over.

Ik heb jarenlang gespeeld over een ouwe Vox AC30, waarbij ik een heel simpele (ook al aardig onderschatte) Boss SD1 gebruikte voor mijn basis scheurgeluiden en de Metal Zone kwam in actie als ik ging soleren. Een heerlijk romige sound met veel sustain en een diep laag was het gevolg. Zeker als je een lichte delay erbij gebruikt klonk dat echt als een zonnetje!

Het effect hoeft dus niet weg, je moet je zoon slechts vertellen dat ie 'm anders moet gebruiken. :)

skabouter
9 februari 2007, 13:52
dankje harry :D

maar vulva, als booster is hij natuurlijk leuk om een buizenamp op zn staart te trappen, maar ik denk dat de zoon van de zoon van piet die niet heeft, en als je dat truukje met die afstelling gebruikt over een transbak zal het niet echt beter worden vrees ik.........

Izegrim
9 februari 2007, 14:00
Mijn Zoom Tri-Metal overkopen! Da's een veel beter alternatief. Fokking heavy, true bypass, tonnen gain, coole behuizing en goed hoorbaar in de mix. En er staat 'metal' op, wat waarschijnlijk het belangrijkst is.

Zonder gein. Die Zoom Driver is ook een extreem goede metaldistortion. Het lijkt me daarom vrij kansloos dat een Tri-Metal het wel zou doen voor 'm.

TIP: Zet een EQ pedaal van Behringer achter de MT-2. Daarmee valt een hoop goed te maken. ;)

EDIT: De befaamde Keeley-mod (http://www.robertkeeley.com/product.php?id=16) zou ook nog wat kunnen doen.

LostHighway
9 februari 2007, 14:15
Hier is een uitgebreid topic over mods op de MT2:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=60185&highlight=metalzone+mods

qwertyuiop
10 februari 2007, 08:30
ha, ik dacht al dat ik de enige was die positief is over de het veelbesproken metal-bakkie van boss.....maar ik heb in Vulva een medestander!

als de zoon van de zoon van Piet over een transistor-bak speelt, ligt daar natuurlijk het eerste probleem.....eerst de versterker veranderen natuurlijk in een goede buizenbak!!!
dan zul je zien dat de metalzone prima functioneert als booster; ik gebruik hem ook zo over het drive-kanaal van mijn DC5; vette sound! (gewoon alle knoppen in het midden houden, dan gaat alles goed...)

enne, iedereen moet leren toch? en iedereen moet dat zelf doen toch? misschien heeft die jongen wel visie en wordt hij een trendsetter.... misschien wordt de zoon van de zoon van Piet wel wereldberoemd vanwege zijn typische eigen geluid....;-)

Mitch
10 februari 2007, 10:05
Geef 'm een draadloze set, dan kan -ie een keer de zaal inlopen en zélf horen hoe kut hij klinkt in de mix. Doet wonderen !

Goedkoper alternatief: de MT2 zelf instellen zodat er nog enig mid overblijft en de gain niet belachelijk hoog staat en dan 10-secondenlijm erover.

zoon van Piet
10 februari 2007, 12:17
Tja, jongens, ik weet dat ie het zelf uit moet zoeken en er vanzelf achter zal komen. Ik vraag het ook niet voor hem, maar voor mezelf: in m'n trots gekrenkte papa, die de muzikale kwaliteiten van z'n zoon zag vergaan tot het geluid van een kettingzaag.
En ik weet dat ik me er eigenlijk niet mee moet bemoeien, maar ik kan het niet helpen. Ik wacht nog even de dvd van de gig af, wellicht hoort ie het dan zelf.

Zoon heeft een mooie amp in gebruik - musicman 65. Maar meestal - deze keer ook- moeten beginnende bands als deze spelen op wat er staat. En dat was een Huks&Knetter kutding. De MT als boost gebruiken zit er niet in: er zit immers een gainknop op. En geinknoppen zijn voor een 17 jarige net zoiets als tieten: je moet er aan mogen komen.

Brammibal
10 februari 2007, 12:22
Gewoon heel groot op de Zoom driver BRUTAL FUCKING METAL kalken, en anders inderdaad zelf 2 opnames maken waarbij je het verschil laat horen tussen beuide pedalen. Gelukkig is mijn vader een amuzikale zak die al mijn muziek bij voorbaat al als k*****herrie beschouwt. Ik heb trouwens zelf ook die zoom driver. :cooler:

FrankC
10 februari 2007, 12:22
Vastlijmen en knoppen afzagen zoals Eddie deed.

Wauw! Een pa die meedenkt over het gitaargeluid van zijn zoon.
Voor mij ben je de ultieme vader!

zoon van Piet
10 februari 2007, 12:33
dank je!
effe met trots presenteren: de eerste clip van de eerste demo
(inmiddels al 50 stuks van verkocht!) de mijne is de zanger/gitarist:

http://video.google.nl/videoplay?docid=798125610809855765&q=occasion

Ik ben rock, hij is metal; ik ben blank, hij is bruin(*); ik ben fender, hij is gibson - hoewel ik aan het eind vd clip zie dat ie mn tele gejat heeft....

uistekend drummertje, trouwens!

(*: dat zal die vast van zijn moeder hebben)

Speeddemon
10 februari 2007, 12:53
Drummer is idd erg goed, maar de zang (en dan zowel timbre als engelse uitspraak) is weer beetje de rotte kers op de slagroompunt. :chicken:

(en voor men begint met 'doe 't zelf beter dan', kom 28 april maar naar La Vida (oude Noorderligt) in Tilburg. Dan doe ik backing vocals in mijn heavy metal coverband Tributör! :cooler: En wie weet val ik genadeloos door de mand, maar dan kan m'n Burny Les Paul Custom me nog redden. :satisfie: )

Gitaarwerk is wel weer leuk!

Wat die MT-2 betreft, ik kan je van harte die simpele mod (2 condensators weghalen, 3mm LED en Ge diode toevoegen bij 2 si-diodes) aanraden.
Maakte 't pedaal soort instant Gary Moore. Heel veel (mooie) mids, een lekkerdere scheur, minder samengeknepen sound.
Enige 'minpuntje' is dat die strakke palm-mute sound er moeilijker uit te krijgen is.

zoon van Piet
10 februari 2007, 13:13
Kritiek op de zang kan ik me voorstellen... Maar hij zingt pas 3 maanden. Nooit eerder gedaan en moet het dus leren. Engelse uitspraak is in overeenstemming met de rapportcijfers. Maar daar staat tegenover dat de gigantische lappen tekst -compleet met duchtig zoeken in woordenboeken- binnen afzienbare tijd voor verbetering zullen zorgen, zowel op het vocale als rapporttechnische front.

Ik heb die rooie-led-mod gezien, inmiddels. Lijkt me een goeie. Helas ben ik niet soldeertechnisch genoeg om dat zelf te doen...

Rude Perception
10 februari 2007, 13:35
Ik heb die rooie-led-mod gezien, inmiddels. Lijkt me een goeie. Helas ben ik niet soldeertechnisch genoeg om dat zelf te doen...

Dat is helemaal mooi. Dan probeer je het toch gewoon... Dan denkt hij tenminste niet dat je hem expres wegwerkt. En nu trouwens hopen dat je zoon niet op dit forum zit;)

Speeddemon
10 februari 2007, 13:43
Kritiek op de zang kan ik me voorstellen... Maar hij zingt pas 3 maanden. Nooit eerder gedaan en moet het dus leren. Engelse uitspraak is in overeenstemming met de rapportcijfers. Maar daar staat tegenover dat de gigantische lappen tekst -compleet met duchtig zoeken in woordenboeken- binnen afzienbare tijd voor verbetering zullen zorgen, zowel op het vocale als rapporttechnische front.
Ik ken 't, van toen ik net begon in een bandje. :satisfie:
Dan heb je een nummer waar ineens allemaal moeilijke woorden met een H ofzo inzitten. Is 't de oplettende luisteraar dus duidelijk, WAAR de schrijver zat in 't woordenboek.

Btw, een halfjaar zangles heeft mij erg geholpen, wat ademhalingstechnieken e.d. betreft. Ik kan nu met meer power zingen, zonder dat m'n keel verrot wordt. Maar goed, als ik nummers van AC/DC mee zing, loop ik nog steeds te hoesten na afloop.

marter544
10 februari 2007, 13:56
dank je!
effe met trots presenteren: de eerste clip van de eerste demo
(inmiddels al 50 stuks van verkocht!) de mijne is de zanger/gitarist:

http://video.google.nl/videoplay?docid=798125610809855765&q=occasion

Ik ben rock, hij is metal; ik ben blank, hij is bruin(*); ik ben fender, hij is gibson - hoewel ik aan het eind vd clip zie dat ie mn tele gejat heeft....

uistekend drummertje, trouwens!

(*: dat zal die vast van zijn moeder hebben)

Hey die ken ik, das de band van Daan (bassist van diezelfde band..)!

zoon van Piet
10 februari 2007, 14:05
Hey die ken ik, das de band van Daan (bassist van diezelfde band..)!

Inderdaad! Dat de faam van deze boys al tot in Hengelo reikt....

Mitch
10 februari 2007, 14:21
Na het filmpje denk ik ook dat een korte zangcursus misschien meer zoden aan de dijk zet dan het modden van een pedaal :listen:
Klinkt allemaal al wel behoorlijk OK voor zulke jonge gasten !

zoon van Piet
10 februari 2007, 14:23
zangcursus is al geregeld. Mara nu dat pedaal nog...

Fuhgawz
10 februari 2007, 18:14
Wat een prachtig verhaal dit!! Maar om eerlijk te zijn, ik denk dat je zoon er toch zelf achter zal moeten komen. We zijn allemaal ook wel begonnen met crappy tone die we toendertijd helemaal geweldig vonden, maar waar we gaandeweg uit groeiden. Je kunt het wel pushen maar dan val je voor hem waarschijnlijk in de 'ouwe lul' categorie en zal hij je niet serieus nemen.

zoon van Piet
10 februari 2007, 18:24
Wat een prachtig verhaal dit!! Maar om eerlijk te zijn, ik denk dat je zoon er toch zelf achter zal moeten komen. We zijn allemaal ook wel begonnen met crappy tone die we toendertijd helemaal geweldig vonden, maar waar we gaandeweg uit groeiden. Je kunt het wel pushen maar dan val je voor hem waarschijnlijk in de 'ouwe lul' categorie en zal hij je niet serieus nemen.

Precies. bemoeienis of - nog erger- goeie raad wordt niet op prijs gesteld. Dat weet ik al sinds ik hem wat toonladders uit wilde leggen en hij totaal ongeinteresseerd bleef. Een uur later komt een vriend van me langs, legt precies hetzelfde uit en had zijn volle aandacht...
Dus doe ik niks, behalve als hij om raad vraagt. En dat is steeds vaker het geval.
Maarja, het blijft natuurlijk wel moeilijk als je hoort hoe hij zijn geluid verneukt en je weet precies wat er mis gaat....

MarkS
11 februari 2007, 23:43
Ik ben altijd de enige die zeer positief is over het pedaal. Alleen, ik heb 'm nooit gebruikt als distortion, maar als booster voor m'n solo's. En dan werkt ie perfect, mits je de drive helemaal dicht of vrijwel dicht zet. Eigenlijk hou je dan een volumeboost met een uitgebreide toonregeling over.

Ik heb jarenlang gespeeld over een ouwe Vox AC30, waarbij ik een heel simpele (ook al aardig onderschatte) Boss SD1 gebruikte voor mijn basis scheurgeluiden en de Metal Zone kwam in actie als ik ging soleren. Een heerlijk romige sound met veel sustain en een diep laag was het gevolg. Zeker als je een lichte delay erbij gebruikt klonk dat echt als een zonnetje!

Het effect hoeft dus niet weg, je moet je zoon slechts vertellen dat ie 'm anders moet gebruiken. :)

Ik meende onlangs een soortgelijk betoog van jou te hebben gelezen over de HM-2 (in het GLX pedaal (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1148575&postcount=3)topic).
Dus welke is het nou die je gebruikt, de HM-2 of de MT-2?

vulvasonic
11 februari 2007, 23:50
Ik meende onlangs een soortgelijk betoog van jou te hebben gelezen over de HM-2 (in het GLX pedaal topic).
Dus welke is het nou die je gebruikt, de HM-2 of de MT-2?

De Metal Zone. De HM 2 ken ik niet eens. :o

MarkS
11 februari 2007, 23:51
Ah so.
Dat is deze (http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/hm2.xml)

vulvasonic
11 februari 2007, 23:55
Ah so.
Dat is deze (http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/hm2.xml)

Die ken ik niet. Nooit gehad. Maar op de MetalZone heb je uitgebreidere toonregeling en dat maakt het geschikt om je soloboost te zeer verfijnt te kleuren. Ik zou 'm voor dat doel zo weer kopen, ware het niet dat ik 'm nu niet meer nodig heb.

robert-gitarist
12 februari 2007, 00:12
Ik heb de HM-2 gehad en is wel het slechtste pedaal dat ik ooit gehad heb.
Wel een van me eerste pedalen.Was toen nog niet op het forum hier en had echt de ballen verstand van pedalen(niet dat het veel beter is geworden daarna:D) dus ja ik een HM-2 gekocht.Eigelijk al vanaf het moment dat ik hem had kon ik er weinig mee.wel eens geprobeerd wat dingen mee te doen als boosten etc maar het ging er niet echt mee.Tijdje terug ook verkocht voor 4 tientjes.Nee,absoluut geen aanrader.Ongetwijfeld zullen mensen zijn die er op kicken enzo maar ik vond het echt niks.Gemiddeld distortion pedaal van Behringer zal beter klinken denk ik :D
De MT-2 heb ik gehad en ach die was wel aardig.NIet geheel mijn ding maar ach niet slecht.Voor thuis altans.Live zal ik hem niet gebruiken.De MT-2 heb ik al een hele poos niet meer.Door veel gekut met distortion pedalen ben ik er achter gekomen dat de mooiste gains toch echt wel uit een goeie amp komen.Op die oude bakkies zonder een leuke scheur is een overdrive/distortion pedaal wel leuk.Er zijn nu tegenwoordig hele goeie pedalen.

Fumi SG
12 februari 2007, 00:25
Ik ben altijd de enige die zeer positief is over het pedaal. Alleen, ik heb 'm nooit gebruikt als distortion, maar als booster voor m'n solo's. En dan werkt ie perfect, mits je de drive helemaal dicht of vrijwel dicht zet. Eigenlijk hou je dan een volumeboost met een uitgebreide toonregeling over.


Mario, gast!! Er is iemand waar ik mijn mening over de MT-2 mee kan delen!! Free at last!!:soul:

Maar inderdaad, gebruik hem eens anders dan waar hij zijn naam voor heeft gekregen en hij is zo slecht nog niet. Ik heb al vele pogingen gedaan mensen te overtuigen hier op het forum maar het is me nog steeds niet gelukt. Ik vrees ook dat het meerendeel gewoon meeblaat met wat er over de MetalZone gezegd wordt en zelf nog niet serieus aan de knoppen heeft gedraaid. Neem er de tijd voor en luister niet meteen naar wat anderen over dat ding te zeiken hebben!

zoon van Piet
12 februari 2007, 08:56
Meeblaten? ik kreeg koppijn en suizende oren van het ding. Het is (misschien) leuk als je zelf een bak herrie kunt schoppen met een apparaat, maar et wordt stukken minder als je in de zaal moet luisteren naar die kankerherrie. Zelf aan de knoppen draaien was geen optie. Ik heb het overwogen (serieus! Pa stuift podium op en stelt de zaak even af...) maar wilde mijn zoon die complete afgang besparen.

DE HM-2 is inderdaad ook geen zaligmakend pedaal. Zeker niet voor de huidige generatie, wat het ding is dan gewoon net niet metal genoeg. Net te weinig distortion en geen controle over het middengebied. Maar het is een apparaat uit de vroege 80's, destijds bedoeld voor strakkebroeken-metal. Destijds waren we allemaal behoorlijk onder de indruk van een pedaal met zoveel distortion en diep laag...
Hij wil het niet meer weten, maar Peter Pan heeft er jaren gebruik van gemaakt, zelfs bij PPS nog...

Dirk_Hendrik
12 februari 2007, 09:24
Ik heb de HM-2 gehad en is wel het slechtste pedaal dat ik ooit gehad heb.

Probeer eens een Ibanez LA metal ;)

Fuhgawz
12 februari 2007, 09:41
Mario, gast!! Er is iemand waar ik mijn mening over de MT-2 mee kan delen!! Free at last!!:soul:

Maar inderdaad, gebruik hem eens anders dan waar hij zijn naam voor heeft gekregen en hij is zo slecht nog niet. Ik heb al vele pogingen gedaan mensen te overtuigen hier op het forum maar het is me nog steeds niet gelukt. Ik vrees ook dat het meerendeel gewoon meeblaat met wat er over de MetalZone gezegd wordt en zelf nog niet serieus aan de knoppen heeft gedraaid. Neem er de tijd voor en luister niet meteen naar wat anderen over dat ding te zeiken hebben!

Nou ik denk dat de mensen die een Metal Zone kopen niet direct op zoek zijn naar een booster, maar naar een serieuze metal distortion. Aan de andere kant zullen mensen die WEL op zoek zijn naar een booster niet direct naar een Metal Zone grijpen. Dat het voor jou werkt is fijn, maar mensen 'meeblaters' noemen die niet hetzelfde doen als jij lijkt me binnen dit kader niet echt gepast.. :stop:

Swan
12 februari 2007, 09:53
mn metalzone verkopen was een van de beste beslissingen in mn muzikale carriere :sssh:

zoon van Piet
12 februari 2007, 12:41
Nou ik denk dat de mensen die een Metal Zone kopen niet direct op zoek zijn naar een booster, maar naar een serieuze metal distortion. Aan de andere kant zullen mensen die WEL op zoek zijn naar een booster niet direct naar een Metal Zone grijpen.

Toevallig vond ik dit (http://www.muzique.com/boost.htm) - met de Metal Zone in een heuse vergelijkende test van topnotch clean boost pedalen!

vulvasonic
12 februari 2007, 12:54
Toevallig vond ik dit (http://www.muzique.com/boost.htm) - met de Metal Zone in een heuse vergelijkende test van topnotch clean boost pedalen!

Je moet 'm gebruiken als boost, maar het is geen clean boost!
Als je een goed overdrive geluid hebt dan kan dit pedaal voor solo's een perfecte boost geven met een eindeloze sustain. Het is natuurlijk wel een bepaald type geluid waar je van moet houden of moet passen bij wat je doet.

Vandaar dat ik zeg dat het pedaal ondergewaardeerd wordt. Al heb ik ook gezegd dat je 'm niet moet gebruiken om je basissound mee te maken. En dat is nu precies waar de meeste 'm voor gebruiken. NIET DOEN! :)

zoon van Piet
12 februari 2007, 12:56
NIET DOEN! :)

vertel mij wat!

vulvasonic
12 februari 2007, 13:21
vertel mij wat!

Ik zal jou eens wat vertellen!

Nellyrocks
12 februari 2007, 13:51
Nou...

Ik ben zelf niet zoveel ervaring met dat pedaal maar ik ken een bandje waarvan de gitarist op een of andere barriton gitaar, een peavey pacer en een MT-2 speelt (voor mij de ingredienten voor een baggergeluid) en die haalt er dus een of andere manier een hele mooie dikke crunch uit. Niet overdreven. Beetje stonersound zeg maar.

Daarnaast schijnt het dat veel bassisten het als overdrive gebruiken.

Izegrim
12 februari 2007, 16:19
Hee, ik zie niet dat Boss een nieuw pedaal heeft, de ML-2 ofwel de Metal Core. Ik heb geen idee hoe dat ding moet klinken, maar misschien is het de moeite waard om er eens naar te gaan kijken.

robert-gitarist
12 februari 2007, 16:52
Yepz net uit ;)
Boss komt nog met meer nieuwe pedalen.Ben erg benieuwd na de nieuwe pedaaltjes van ze :) Over het algemeen is Boss zeer goed te pruimen ;)

Izegrim
13 februari 2007, 23:11
Overigens weet ik niet of jullie al eens een Scott Ian pedaal van Digitech onder je neus hebben gehad: dat ding is echt te ziek gewoon. Erg makkelijk om een goede metaltone uit te krijgen. Toch blijf ik bij de TM-01 als beste ss metaldistortion.

zoon van Piet
16 februari 2007, 14:53
effe een frisse update:

Over die Metal Zone zijn we nog wel even bezig. De Zoom is ook in de oren van mijn zoon een optie. Maar helaas is dat ding lichtelijk onhandig, vanwege dat ie werkt op een voeding (=meer meeleuren op de fiets) of zes 1,5V batterijen...

Maar ik begreep intussen wel dat dat woordje 'metal' op een pedaal een behoorlijke aantrekkingskracht heeft op heavy gitaristen in het algemeen - en hormonaal gestuurde pubers in het bijzonder.
Ik had al gemeld dat hij een TS10 gebruikt - om alles nog wat verder over de rooie te jagen. Dat ding werkt goed, zoals menig metalman zal beamen. Zoon had aanvankelijk nog wel wat bezwaren - groen ding, SRV, uncool, bluespedaal; je kent dat allemaal wel. Maar het deed wat het doen moest en werd in de setup geaccepteerd...

Maar in het kader van de aantrekkingskracht van 'metal' pedalen, greep ik deze week in een vlaag van absolute verstandsverdubbeling in een pedalenkist naar de Ibanez MSL Metal Screamer. Kenners en handige googlaars weten dat dit een TS10 in strakkebroekenmetalverpakking is: zwart, met paars/roze (yakkie!) en het woord 'Metal' er op. Het blijft verder gewoon een tubescreamer, natuurlijk.

Maar ik geloof dat ik vergeten ben hem dat te vertellen....

Hij toog in ieder geval enthousiast naar de repetitie. En kwam later lovend thuis. Vet pedaal, vette looks, vet geluid! Nog beter dan de tubescreamer!

Ik krijg de TS10 retour en hij is hartstikke blij, met zijn nieuwe metalpedal...


Nou nog zorgen dat die verrekte Metal Zone verdwijnt....

Dirk_Hendrik
16 februari 2007, 15:57
Briljant!!

:D :D

Rutger
16 februari 2007, 16:00
Echt geniaal :seriousf:

Dat doen we in het vervolg met alle newbees :D

Dude
16 februari 2007, 16:25
gainknoppen zijn voor een 17 jarige net zoiets als tieten: je moet er aan mogen komen.


hahahahha


signature materiaal !

zoon van Piet
16 februari 2007, 16:54
dank je!
Ik voel me vereerd....

robert-gitarist
16 februari 2007, 17:13
hahahahha


signature materiaal !

Fack,was je me voor haha :D
Geniale uitspraak

skabouter
18 februari 2007, 17:06
hmm, ik ben 22, en ik heb zowel iets met gainknoppen als met tieten........... ben ik gek?

zoon van Piet
18 februari 2007, 17:36
... als je het eenmaal hebt, gaat het nooit meer over....

ik kan het weten, want ik ben 48 en heb het nog steeds....

The Mess
18 februari 2007, 19:23
Niet echt metal toch?

En dan nog even over die Metalzone: gewoon iets doorknippen in dat ding, zodat je iig nog een mooie behuizing voor je collectie hebt :D

(16 jaar en nu al een hekel aan de Metalzone; Gibsons en Marshalls zouden verplicht moeten worden gesteld aan iedere gitarist :D)