PDA

View Full Version : welke semi-acoustische gitaar?



matty
9 februari 2007, 10:38
hoi

ik was eigenlijk niet van plan om een akoustische te kopen binnenkort, maar aangezien ik waarschijnlijk op erasmus ga (naar finland) is het een beetje zot een nieuwe amp enzo te kopen aangezien ik geen zin heb die mee te sleuren.

nu zou ik dus een acoustische willen kopen en ik heb een budget van een dikke 500 euro.

paar eisen:
- cutaway
- niet te groot body, speelt niet lekker vind ik
- dunne lekker bespeelbare hals (heb ooit een ovation getest en dat was echt een lekker halsje)

nu ik vind ovation heel mooi, maar ik betwijfel de kwaliteit ervan in dit budget...

iemand aanraders?

Don Capo
9 februari 2007, 10:44
Je gaat op Erasmus?

ANyway, kijk ook eens naar de sticky's daar vind je een hoop tips.

matty
9 februari 2007, 10:52
nja ik heb ze eens doorgelezen, maar ik vond het toch handiger om wat persoonlijke commentaren te krijgen, aangezien ik toch een aantal eisjes had :p

en ja ik ga waarschijnlijk op erasmus hoezo?

Pais
9 februari 2007, 10:54
en ja ik ga waarschijnlijk op erasmus hoezo?
Misschien is het belgisch jargon? Ik weet ook niet wat je ermee bedoelt.

Don Capo
9 februari 2007, 10:55
Ik ga wel eens op de fiets of op vakantie of op m'n vriendin, maar ben zover ik weet nog nooit op erasmus geweest

matty
9 februari 2007, 10:58
:s jullie kennen in nederland toch ook erasmus.
studeren in het buitenland? of is het de "op" erasmus gaan wat jullie raar vinden?

Don Capo
9 februari 2007, 11:01
Ik ken het niet Matty, maar bedankt voor de uitleg.

matty
9 februari 2007, 11:02
ah ow sorry, ik dacht dat dat in nederland even bekend was als hier :)

nuja=> back to guitars
iemand enige aanraders?
kleine body, cutaway, smalle snelle hals?

DeiDRagonas
9 februari 2007, 13:21
HAHAHA... Nee, op erasmus gaan kennen we hier niet... lol.

Aanraders zijn zeker Corts en Crafters (pro serie... Mijn D7 is suuuper). Ook Yamaha's zijn geweldig, maar vaak een ietsje duurder (mn DWX was bijv 700,- maar wel een GEWELDIGE semi!!). Ovations in die prijsklasse ben ik geen fan van. Maar goed... Da's deels ook smaak denk ik, want ook de veel duurdere Ovations vind ik niks.

grt Roy.

matty
9 februari 2007, 13:29
nochthans kunnen wij ook op erasmus gaan in nederland naar arnhem dacht ik.
en vorig jaar zat er ook een nederlandse bij ons dus ...

takamine any good in die prijsklasse?
en de line 6 300 steel? iemand ervaringen mee?

Kim Wilson
9 februari 2007, 13:37
Je kunt hier in Nederland wel OVER de Erasmus gaan, maar dat is in Rotterdam....

matty
9 februari 2007, 13:47
HAHAHA... Nee, op erasmus gaan kennen we hier niet... lol.

Aanraders zijn zeker Corts en Crafters (pro serie... Mijn D7 is suuuper). Ook Yamaha's zijn geweldig, maar vaak een ietsje duurder (mn DWX was bijv 700,- maar wel een GEWELDIGE semi!!). Ovations in die prijsklasse ben ik geen fan van. Maar goed... Da's deels ook smaak denk ik, want ook de veel duurdere Ovations vind ik niks.

grt Roy.

die DWX kost nu 530 euro, maar is wel een grote klankkast he lijkt me?
ik zoek leiver iets kleiner en ronder :p

Pais
9 februari 2007, 13:55
die DWX kost nu 530 euro, maar is wel een grote klankkast he lijkt me?
ik zoek leiver iets kleiner en ronder :p
Ik woon boven een muziekwinkel waar ze verschillende modellen elektroakoetsische steelstrings hebben staan met klankkast van ongeveer hetzelfde formaat als een klassieke gitaar. Waarom ga je niet gewoon een langs bij een winkel op wat uit te proberen?

Don Capo
9 februari 2007, 14:03
Je kunt hier in Nederland wel OVER de Erasmus gaan, maar dat is in Rotterdam....

:seriousf: :seriousf:

matty
9 februari 2007, 14:11
uiteraard ga ik gaan testen, maar ik kan soms nogal impulsief iets kopen om dan tot de ontdekking te komen dat het toch niet zo goed klinkt als ik eerst dacht :p

en info inwinnen kan nooit kwaad he

kornelius
9 februari 2007, 14:29
probeer dan ook eens een tanglewood of een blueridge, in die prijsklasse.

jaap50
13 februari 2007, 00:14
Hallo Matty,

hier spreekt een echte Rotterdammer (al woont ie er niet meer) op Erasmus gaan is mij wel bekend hoor. Studeer ze and have fun in Rotterdam.
Ik heb verschillende Ovations gehad, ook de goedkopere Celebrity's. Daar zitten best hele goeie bij binnen jouw budget. Gewoon proberen en op de diverse 2e hands sites zoals marktplaats zijn ze soms wel te vinden.
Succes ermee.

DeiDRagonas
13 februari 2007, 13:05
Een Takamine zou ik niet nemen. Die zijn simpelweg veel te duur voor wat je krijgt. Moet je eerst duizend euro gaan uitgeven wil je een degelijke gitaar hebben. Die Blueridges heb ik veel goeds over gehoord, maar zelf nog nooit geprobeerd. Ik blijft toch bij mn twee vaste merken... Vooral de ceder Crafters vind ik super en meeste Yamaha's ook. Eerste keer dat ik een slecht afgewerkte en crap klinkende Yamaha in die prijsklasse tegen ben gekomen moet nog komen.

homecore
13 februari 2007, 16:52
Ik ben momenteel ook op zoek naar een goeie semi-akoestische gitaar. Ik heb al Yamaha's kunnen testen en ook een blueridge (BR43-en-nog-wat dacht ik) en beide klonken heel goed, de blueridge iets beter maar dat was tegenover een Yamaha F370 uit hun budgetlijn. De blueridge kostte echter 575€ en dat was me net iets te hoog gegrepen. Hij was wel iets kleiner van body. Het wordt voor mij hoogstwaarschijnlijk een Yamaha FGX720 SC, ik kan hem volgende week gaan testen in een winkel. Misschien zegt die gitaar je ook wel wat. Yamaha's APX-reeks (en misschien CPX ook, niet zeker) is ook een reeks met kleine bodies.

Ik ben al een week met niet veel anders bezig dan m'n gitaarzoektocht en ik verstuurde daarvoor ook enkele mailtjes. Zo kreeg ik van iemand volgende link:
www.hboetzkes.com (http://www.hboetzkes.com). Daar kan je een heel pak Blueridge-dealers in Nederland&België terugvinden. Veel succes!