PDA

View Full Version : gibson sg dikke hals?



RenéZ
9 februari 2007, 09:55
heeft de gibson sg standard een dikkere hals dan een gibson les paul?

gerrekat
9 februari 2007, 10:24
zeer zeker niet.

Rutger
9 februari 2007, 10:27
ik heb weleens op één gespeeld met een vreselijk dikke hals, weet alleen niet meer of dat een standard was..

vulvasonic
9 februari 2007, 14:28
Er was eens een tijd, heel lang geleden, toen ik nog jong was en mijn passie voor de SG geen grenzen kende. Ik droomde van een SG, kocht er een en was blij. De gitaar speelde heerlijk en klonk geweldig en na een jaar er op gespeeld te hebben was ik toe aan vervanging (want ik had met m'n domme beginnerskop een Maya gekocht, niet wetende dat Angus Young, wiens SG dagelijks op een slaapkamerposter naar me zat te lonken, op een veel duurder exemplaar speelde).

Ik moest en zou een ECHTE GIBSON SG!
En dus probeerde ik een tijd lang alle SG's die ik her en der in winkels tegenkwam. En wat mij opviel was dit; op de The SG na vond ik al die Gibson SG's enorme boomstammen van halzen hebben!

Nu heb ik daar geen last meer van, maar ik was toen niks anders gewend dan het dunne halsje van de Maya. Of men heeft het halsprofiel aangepast (het was namelijk begin jaren 80 dat ik ze allemaal heb geprobeerd).

drap
9 februari 2007, 14:40
Nu heb ik daar geen last meer van, maar ik was toen niks anders gewend dan het dunne halsje van de Maya. Of men heeft het halsprofiel aangepast (het was namelijk begin jaren 80 dat ik ze allemaal heb geprobeerd).

Volgens mij hebben ze inderdaad het halsprofiel aangepast in de loop der jaren. M'n eigen SG is er één van '83 en die heeft een behoorlijk dikke hals. Een boomstam zoals sommigen het noemen. Maar ik heb nog niet zo heel lang terug op een nieuwe SG Standard gespeeld en die had helemaal niet meer zo'n lekkere handenvuller. Niet dat dat ding niet lekker speelde, want dat deed ie zeer zeker wel, maar absoluut een dunnere hals. Ergens maakt het me eigenlijk ook nog niet eens zoveel uit, zolang het maar geen bezemsteeltje is, wat je op veel moderne gitaren ziet (ik zal geen name noemen gezien hier veel Ibanez fans rondhangen). Wat ik wel altijd merk is dat als ik van m'n SG naar m'n strat of tele grijp, dat ik echt ff weer moet wennen qua hals, maar dat is dan ook altijd maar even.

Negative K3 fan
9 februari 2007, 16:55
mijn tokai SG heeft een opvallend dunne hals, met redelijk platte radius, ik vind het zelf helemaal niks.

Yamhammer_71
9 februari 2007, 16:58
Ik heb eens op een nieuwe Gibson SG Standard gespeeld met een verschrikkelijk smalle hals en lage actie. Dat ding speelde beter elke Les Paul die ik ooit eens heb bespeeld.


---------------------------
Kanloos? :stop:

Yamhammer_71
9 februari 2007, 17:01
Check deze Tigerstripe Cherry Sunburst Les Paul;


http://www.guitar-shop.de/images/les_paul_trio.jpg

De allermooiste :)

Yamhammer_71
9 februari 2007, 17:03
En nu wordt het topic gesloten toch? Zo werkt het toch zodra je 1x over iets anders begint?

-------------
:stop: :stop:

Mithrandir
9 februari 2007, 17:08
Goed Yamhammer, je hebt een ban, je hebt al een waarschuwing gehad en nu begin je weer te zeveren.

strat58
9 februari 2007, 17:32
heeft de gibson sg standard een dikkere hals dan een gibson les paul?

Nou een SG met een dikke hals daar zeg ik geen nee tegen, heb al diverse laten lopen omdat de hals te dun was :)
Peace Strat58

sustain_freak
9 februari 2007, 17:35
Nou een SG met een dikke hals daar zeg ik geen nee tegen, heb al diverse laten lopen omdat de hals te dun was :)
Peace Strat58

Wel? Waarom?
De meesten verkiezen een dunne hals boven een dikke omdat het dan makkelijker bespeelbaar is.